משכנתא לכיסוי חובות והלוואות – זה רק מרטין בוקסדורף

משכנתא לכיסוי חובות, היא למעשה שיעבוד של הבית הקיים לטובת בנק משכנתאות, כדי לקבל כסף שמיועד לסגירה של חובות או הלוואות הקיימים בחשבון עובר ושב או חובות למשפחה. את המשכנתא ניתן לקחת רק במקרים שהמשכנתא נמוכה מ50 אחוז משווי הבית. ולא ניתן לעבור את 50 אחוז משווי הבית בשום מקרה
martin

למי מיועדת משכנתא לכיסוי חובות?

שימו לב היטב לזה- המשכנתא הזו מיועדת ללקוחות טובים מאוד של הבנקים. אבל ממש. אני מקבל מיליון טלפונים של אנשים עם בעיות של עיקולים, הוצאה לפועל וכל מיני דברים אחרים שרוצים לקחת משכנתא ולא יכולים, הרבה טלפונים של אנשים שהיו להם בעיות עם התנהלות משכנתא וגם לא יכולים.

הסיבה שהם לא יכולים היא כי המשכנתא הזו מיועדת רק ללקוחות טובים של הבנקים. אני אסביר מדוע: כאשר קונים דירה אז נניח לוקחים משכנתא של 600 אלף שקלים כדי לקנות בית של 1.5 מיליון. הבנק נותן את הכסף ומקבל ביטחון את הבית. יופי.

עכשיו כעבור שנה אתם באים לבקש להגדיל את המשכנתא כדי לסגור חובות או הלוואות, כאן הבנק נשאר עם אותו הביטחון שזה הבית שכבר משועבד להם, אבל מגדיל את הסיכון שלו בכך שהוא נותן עוד כסף לאותם האנשים. בגלל זה הבנקים נותנים  משכנתא לכיסוי חובות אך ורק ללקוחות מעולים של הבנקים.

עד חמישים אחוז משווי הבית:

דבר נוסף שחייבים להיות מודעים אליו הוא העובדה שניתן לקחת משכנתא על בית קיים, עד חמישים אחוז משווי הבית בלבד. כלומר אם המשכנתא שלכם כיום מהווה בערך 40 אחוז משווי הבית, אז אתם לכאורה יכולים לקחת עוד 10 אחוז משווי הבית לצורך כיסוי חובות והלוואות או צרכים שונים. אם המשכנתא שלכם היא מעבר ל50 אחוז משווי הבית – לא ניתן להגדיל את המשכנתא יותר.

רק לקוחות טובים:

כבר הסברתי בפסקאות הראשונות למה נותנים משכנתא לכיסוי חובות אך ורק ללקוחות טובים של הבנקים. אז בוא רק נגיד איך בודקים שאתם לקוחות טובים.

הדבר הראשון שבודקים זה הנהלות המשכנתא הראשונה. כלומר האם תשלומי המשכנתא הראשונה התנהלו בצורה תקינה. אם היו בעיות עם תשלומי המשכנתא הראשונה, הבנקים לעולם לא ירצו לתת לכם משכנתא נוספת, כי זה פשוט מסוכן.

אותו דבר בדיוק לגבי התנהלות חשבון עובר ושב שלכם, אם רואים בו צ'קים חוזרים, הלוואות שלא משולמות בזמן, תשלומים אחרים שלא כובדו, זה מבחינת הבנקים סימן אדום בוהק וכזה שמונע לחלוטין קבלת משכנתא נוספת. זה נכון שלוקחים את הכסף במטרה לסגור הלוואות, אבל מבחינת הבנקים אם אתם לא מסוגלים לשלם את ההלוואות שלכם, אין סיבה לתת לכם כסף.

מטרת הכסף:

הרבה אנשים מצפים שאם הם לוקחים משכנתא לכיסוי חובות,  אז הבנק יעביר להם את הכסף לחשבון וזהו. האמת היא שזה לא ככה. הבנק יעביר את הכסף בשלבים, כאשר השלב הבא יתבצע רק לאחר שהראיתם שהשלב הראשון בוצע.

דוגמה:

נניח שיש לי 3 הלוואות של 100 אלף כל אחת בשלושה בנקים שונים. מה שיקרה זה שיעבירו לי 100 אלף מהמשכנתא לבנק הראשון, יבקשו ממני להביא אישור שסגרתי את ההלוואה ואז יעשו את הבנק השני וכן הלאה. ככה זה עובד בדרך כלל עם סגירת הלוואות וחובות.

בעיות עם הנכס:

שימו לב היטב לאחת הבעיות הגדולות ביותר שנוטות להיות במשכנתאות לכיסוי חובות, שזה בעיות עם הנכס. כלומר חריגות בנייה משמעותיות, בעיות של עיקולים על הנכס, כל דבר שיכול להפריע לשיעבוד הבית בצורה תקינה.

מרטין בוקסדורף- 0508116397

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך