3 קוקטיילים על בסיס משקאות אניס

קוקטייל הוא הדרך הטובה ביותר למצות את הפוטנציאל של סוגי אלכוהול מסוימים. אוהבים משקאות אניס כמו פסטיס, ערק ואוזו? הנה כמה מתכונים שאתם חייבים להכיר
3 קוקטיילים על בסיס משקאות אניס

צמח האניס שגדל במזרח אגן הים התיכון ובדרום מערב אסיה משמש בתור הבסיס של שורת משקאות אלכוהוליים. המשקה המפורסם ביותר הוא האבסינט שהיה נפוץ באירופה במאה ה-19, אך גם מי שמעדיף משקאות פחות חריפים מכיר היטב את הסוגים המובילים.

השאלה היא כיצד משתמשים במשקאות אניס בתוך קוקטיילים ובאיזה אופן ניתן לנצל את הפוטנציאל שלהם. בדיוק בשביל הזה הכנו לכם כמה מתכונים מיוחדים:

  1. קוקטייל צרפתי

המשקה הצרפתי פסטיס מתאפיין בטעם דומיננטי של אניס. הוא מתאים במיוחד לימים חמים וקיציים, לישיבה על חופי הים שלנו באשדוד ולכל אירוע ברביקיו עם חברים ובני משפחה. המקור של הפסטיס הוא אמנם בפרובנס, אבל גם במדינה עם אקלים ים תיכוני כמו ישראל יש לו נוכחות מיוחדת. הוא מכיל בסביבות 45% אלכוהול וניתן לשתות אותו נקי, עם קרח, בתוספת מים או עם לימון ואשכוליות.

המרכיבים הנדרשים עבור הקוקטייל הצרפתי הם 60 מ"ל פסטיס, 2 מקלות קינמון, נענע טרייה, קרח ו-300 מ"ל של מים קרים. מכניסים לכוס "הייבול" את קוביות הקרח, הקינמון והנענע ולאחר מכן שופכים את הפסטיס. מוסיפים לכל זה מים וממתינים שהפסטיס יקבל צבע לבן. זה השלב שבו אפשר להגיש את המשקה ולהתפנק עם נשנושים קלילים לצד הכוס.

  1. עראק סטרוברי סמאש

אי אפשר לדבר על קוקטיילים על בסיס משקאות אניס בלי להזכיר את הערק. את הערק נוהגים לזקק מכל מיני סוגים של פירות, כמו תמרים, ענבים ותאנים ומתבלים אותו עם בערך 20 תבלינים שונים. ערק עובר 3 סבבי זיקוק כשבין לבין גם מוסיפים לו תבלינים חדשים. את הערק שותים גם כן עם קרח או מים ואפשר גם לשלב אותו בתוך קוקטיילים נהדרים.

מי שרוצה להראות חשיבה מחוץ לקופסא צריך לנסות את הקוקטייל עראק סטרוברי סמאש. החומרים לכוס משקה אחת הם 3 תותים חתוכים לקוביות, 3 כפיות סוכר חום, 30 מ"ל ערק, 30 מ"ל וודקה, דש סירופ תותים וקרח כתוש. כותשים את התותים ומערבבים יחד את כל החומרים בתוך שייקר. לאחר מכן מקשטים בתותים טריים ובעלי נענע ומגישים.

  1. מוחיטו ים תיכוני

מדינה כמו ישראל מחייבת אתכם לנסות מוחיטו ים תיכוני. את המשקה עצמו מכינים בצורה פשוטה על בסיס אוזו וסמבוקה, אבל בתוספת פלחי לימון, נענע וסוכר חום. כמו סוגים אחרים של מוחיטו, גם בעזרת משקאות אניס ניתן להגיע לשילוב יוצא דופן בין חמוץ ומתוק. הארומה האניסית מעניקה למשקה טוויסט מרענן והופכת אותו לחביב גם בקרב גברים ונשים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם האוזו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך