טיפים להתנהלות פיננסית בשביל זוגות צעירים

התנהלות כלכלית נכונה הינה חובה בכל שלבי החיים ובפרט היא חשובה מאוד לזוגות צעירים. בין אם מדובר בזוג מיד לאחר החתונה (או אפילו לפניה) ובין אם מדובר בזוג עם ילדים, נדרש איזון מדויק בין צרכי המשפחה בהווה לבין הצורך לבנות את העתיד ובפרט להבטיח את האפשרות לשדרג את החיים ככל שמתפתחת הקריירה. לפניכם מספר טיפים להתנהלות פיננסית מיטבית עבור הזוגות הצעירים:

יציאה לעבודה

המלצה חשובה אחת היא לצאת לעבודה. זוגות שבהם שני בני הזוג עובדים ומתפרנסים, גם אם מדובר במשרה זמנית במהותה או במשרה חלקית, ואפילו אם ישנה תחושה שהיא לא הולמת את הכישורים שלכם, בכל זאת עדיף לעבוד מאשר לשבת בבית. בפרט כך הדבר לנוכח מענק העבודה שניתן כחלק מתוכנית נטו משפחה – תוספת לשכר שמוכרת גם בשם "מס הכנסה שלילי" ואשר מוענקת לעובדים ברמות שכר נמוכות יחסית על-מנת לעודד אותם להישאר חלק משוק התעסוקה. מחקרים רבים גילו כי לזוגות צעירים שבהם שני בני הזוג עובדים יש סיכון נמוך יותר להיקלע למעגל העוני וסיכוי גבוה יותר לצמוח. עוד כדאי לזכור שבמסגרת תוכנית נטו משפחה מסובסדים הצהרונים במרבית הישובים בארץ, כך שההכנסה הפנויה שנשארת כשמקזזים את התשלום על כך גבוהה יותר.

מעקב שוטף אחרי ההוצאות

לזוגות צעירים, עם או בלי ילדים, ישנן מטבע הדברים הוצאות רבות ומגוונות מאוד. במצב שכזה קל לאבד שליטה על הכסף ולהגיע למצב שבו מבלי לשים לב רמת ההוצאות גבוהה במידה ניכרת מרמת ההכנסות – מצב שעלול להוביל להסתבכות כלכלית ולצורך בהלוואות יקרות מאוד שבסופו של דבר פוגמות ברמת החיים (עקב הצורך להחזיר אותן עם ריבית גבוהה).

כדי להימנע מכך מומלץ בחום לנהל מעקב שוטף אחרי כל ההוצאות, כולל אלה הקטנות שנראות זניחות. בלא מעט מקרים דווקא הוצאות אלה מצטברות לסכומים גדולים ומקשות על מיצוי המשאבים למטרות החשובות לכם באמת. לעומת זאת כשיודעים בדיוק על מה מוציאים את המשכורות, קל גם לדעת איפה אפשר לחסוך, אילו הוצאות הן אכן הכרחיות ועל מה ניתן לוותר בקלות. שימו לב – הכוונה היא לאו דווקא לוותר על קניות או בילויים אלא פשוט לבצע כל פעולה מתוך מודעות מלאה.

חשבון משותף? לא בהכרח

אמנם לחשבון משותף ישנם לא מעט יתרונות, אבל מצד שני כל עוד מקפידים על התנהלות מושכלת ניתן לשמר גם חשבונות בנק נפרדים לבני הזוג, ולמעשה בלא מעט מקרים דווקא חשבון משותף מוביל לקונפליקטים רבים יותר בין בני הזוג ולאובדן שליטה על רמת ההוצאות.

תקשורת פתוחה ואפקטיבית

בין אם בחרתם באופציה של חשבון בנק משותף ובין אם לאו, בכל מקרה חשוב להקפיד על תקשורת פתוחה ומקרבת לגבי סוגיות כלכליות. זוגות רבים נרתעים מלעסוק בנושא, בעיקר בגלל חשש מוויכוחים, אבל כשמתרגלים לתקשורת מקרבת ואפקטיבית, על בסיס פתיחות וקשב, מגלים עד מהרה שניתן להגיע להסכמות גם כשיש חילוקי דעות – ושבכל מקרה היעדר תקשורת בתחום הכלכלי עלול להוביל להתנהלות לא נכונה ולנזקים חמורים.

הסתייעות באנשי מקצוע

במידת הצורך כדאי להיעזר במומחים ספציפיים. כך למשל כדי לנצל את הטבות המס במסגרת תוכנית נטו משפחה כדאי לקבל ייעוץ ממומחה מיסוי, ובפרט תורם ייעוץ שכזה לקבלת ההחלטה הטובה ביותר לגבי ניצול נקודות המס בשנה שאחרי הלידה (לעומת האלטרנטיבה שהיא דחיית המימוש של האופציה לשנה שאחריה, שבה ההכנסות יכולות להיות גבוהות יותר ועל כן גם הרווח רב יותר).

ביטוח

ביטוח בריאות משפחתי עשוי להיות זול יותר מביטוחים נפרדים וכדאי לקחת זאת בחשבון. ביטוחי חיים להורים הינם חובה גם כן.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך