האירועים הקשים בצפון העלו את רמת הכוננות בדרום

צה"ל פוקח עין באזור הדרום מחשש שחמאס ינסה לחמם את האזור וליצור לישראל עוד גזרה במקביל לצפון. הקב״ט העירוני אריה איטח, מצוי בקשר מתמיד עם גורמים בפיקוד העורף. גם אירועי המאבק בשבת עשויים להיות מושפעים בשל כך. שר הביטחון אביגדור ליברמן והשרה סופה לנדבר שהיו אמורים להגיע לביג, הודיעו כי לא יעשו זאת.

ההסלמה הקשה בצפון, בו חדר מל"ט איראני לישראל, הפלת מטוס F-16 ישראלי מירי נ"מ סורי, עם שני טייסים שנטשו את המטוס ותקיפות צה"ל בפאתי דמשק שתקף סוללות הגנה אוויריות מתקדמות בסוריה ופעל נגד מטרות סוריות נוספות, גרמו לחשש מחימום הגזרה גם באזור הדרום ולכן עלתה כאן רמת הכוננות.

החשש הוא שחמאס ינסה להוסיף לישראל, עוד גזרה להתעסק בה מלבד הגזרה בצפון וזה יעשה בהוראת איראן שמממנת את חמאס ומפעילה אותו.  זה גרם גם  לצה"ל להגביר כוננות ולא לאפשר לחמאס להבעיר את הדרום. הקב״ט העירוני אריה איטח, מצוי בקשר מתמיד עם גורמים בפיקוד העורף ובכל הוראה יפנה לציבור אם יהיה צורך.

ההסלמה בצפון משפיעה גם בעקיפין על מחאת השבת. הבוקר הייתה אמורה להערך הפגנה בביג, אבל היא ככל הנראה תדחה. מי שהודיעו כי לא יגיעו והיו אמורים להגיע הם שר הביטחון אביגדור ליברמן והשרה סופה לנדבר. נכון לעכשיו בערב צפויה הפגנה ברחבת העירייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך