במועצה הדתית מתכוננים לקראת יום הזיכרון

לקראת יום הזיכרון שיחול ביום שני הבא, יצא הרב עובדיה דהן יו"ר המועצה הדתית לסיור מיוחד בבית העלמין הכללי והצבאי לזכרם של חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה הי"ד, יחד עם מפקח בית העלמין יוחאי מלכה. ביום הזיכרון נוהרים ציבור רחב לבית העלמין, משפחות שכולות המגיעות לטקסי יום הזיכרון להתפלל ולהתייחד על קבר יקירם. ראש המועצה כינס את העובדים בשטח ונתן הנחיות לפעול לניקוי ושיפוץ בכל החלקות

מאז האסון טבח שמחת תורה ה-7 לאוקטובר לצערנו נוספו עוד חללים רבים קדושים וטהורים, חלקה מיוחדת הוקמה לכבודם ולזכרם עם אנדרטה גבוהה ומרשימה המהווה סימן היכר לכל הבאים, גם בחלקה הצבאית לצערנו נוספו עוד קבריהם של חללים מכוחות הביטחון שנרצחו מאז מבצע "חרבות ברזל".

 

השבוע השקיעו בניקיון בכל שטח בית העלמין בעקבות הגשמים וסופת רוחות חזקות, רכב מטאטא כביש קטן הובא במיוחד לבית העלמין על מנת שיוכל לעבור בין הכבישים הצרים וניקה ושאב את כל העלים והלכלוך. כמו כן בתקופה האחרונה נעשו עבודות שיפוץ נרחבות בשטח בית העלמין, כמו סלילת כבישים חדשים באזורים שהמעבר היה חול בלבד כמו במעבר באולם ההספדים לכיוון בית העלמין, נבנו כיורים לנטילת ידיים משיש עם סככות חדשים בחלקה הצבאית וכן בדרכים המובילים בכניסה וביציאה כולל גם באגף החדש, שילוט חדש גדול ומואר הוצבו בכל פינה, הוסדרו עניין הנגישות בשירותי גברים ונשים שנבנו מחדש, נוספו מאות כדי מים חדשים בכל החלקות לניקוי המצבות, דגלי המדינה חדשים נתלו בכל הכניסות כאשר דגל ענק מופיע על גבי מסך לד הענק בכניסה הראשית לבית העלמין.

 

חידוש נוסף נעשה לאחרונה בשטח בית העלמין הועמדו עמודי תאורה בעלי עוצמה גבוהה ביותר ללוויות הנערכות בשעות הלילה, כאשר כל תאורת בית העלמין מופעלת ע"י אפליקצייה הנמצאת במכשירי הפלאפון של עובדי בית העלמין במשמרת לילה, הדואגים לתאורה ולכיבויה לאחר ההלוויה.

לרשות ציבור המלווים המגיעים להלוויות, המועצה הדתית מעמידה רכבי "בימבה-קלנועית" לרשות בני המשפחה, מלווים מבוגרים או מוגבלים שקשה עליהם ההליכה.

 

גם נושא הבטיחות בכבישי בית העלמין טופלה. מגרש חניה רחב ידיים הוקם מאחורי אולם ההספדים לנוחות המשתתפים בטקסי לוויות או אזכרות, ובנוסף בתוכנית להכשיר מגרש חניה לצד הכניסה לבית העלמין החדש לשטח רחב לחנית כלי רכב לבאי בית העלמין.

 

כמו כן הוחלט בהנהלת בית העלמין ובתיאום עם אגף פיקוח עירוני בעיר לסמן באדום לבן לכל אורך הכביש בכניסה החדשה, על מנת שלא יפריעו למעבר לכלי רכב ותהיה נגישות נוחה לבאים. מהירות הנסיעה בשטח בית העלמין לא תעלה מעל 20 קמ"ש.

 

יצוין כי בית העלמין מתוחזק היטב בכל ימות השנה במטרה לכבד את הנפטרים ולהבדיל גם את החיים הפוקדים את המקום, שהמקום יהיה נוח במשך כל ימות השנה ובפרט ביום הזיכרון. הרב דהן מודה בהערכה רבה לכל עובדי בית העלמין על המסירות בעבודות השטח ועוד היד נטויה לפרויקטים נוספים לשיפור וחזות בית העלמין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך