טיפים חשובים למשכירים דירה

מי שבבעלותו דירה והחליט להשכיר אותה חייב לשמור בחוזה השכירות על זכויותיו ככל הניתן ויש לשים לב שהדברים הבאים יופיעו בחוזה:
Modern living room
  1. כתובת הנכס, פרטי המשכיר והשוכר כולל טלפונים וכתובת מגורים.
  2. תיאור הדירה מבחינת מצב פיזי, באיזה קומה מתוך כמה.
  3. אם נשאר ריהוט בדירה – מצב הריהוט והאם יש אחריות למשכיר לתקן ריהוט מסוים עקב בלאי.
  4. תקופת השכירות, האם יש אופציה להאריך את חוזה השכירות ובאילו תנאים.
  5. הגדרת חובות השוכר – יש להגדיר מה חובות השוכר, אין לצאת מנקודת הנחה כי הדברים ברורים לצדדים. לדוגמא יש לציין כי השוכר יישא בעלויות הארנונה, חשבונות חשמל, מים, גז וועד בית.
  6. בטחונות – משכיר דירה חייב להגן על עצמו ולהבטיח ככל הניתן את כספי השכירות אשר מגיעים לו, זאת ניתן לעשות על ידי לקיחת בטחונות מהשוכר. בטחונות יכולים להיות ערבות בנקאית, שיק בנקאי או חתימת ערבים על חוזה השכירות. ערבות בנקאית מוגבלת לעד גובה של שלושה חודשי שכירות.
  7. בדיקת השוכרים והערבים על ידי כך שישלחו למשכיר הדירה תלושים אחרונים ממקום עבודתם על מנת לוודא כי קיימת להם הכנסה יציבה ועל מנת לדעת את וותק עבודתם.
  8. הגדרה מתי החוזה נחשב למופר על ידי השוכר.
  9. הגדרה האם ניתן לשוכר ולמשכיר אפשרות לצאת מהחוזה טרם סיומו של החוזה ובאילו תנאים.
  10. אם בדירה קיים פרקט – יש לציין בחוזה השכירות האם וכיצד ניתן לשטוף את הפרקט. דבר זה ימנע מחלוקות לאחר מכן אם נגרם נזק לפרקט עקב טיפול לקוי.
  11. אם הדירה נמסרת עם מזגן – יש לציין בחוזה השכירות כי כל מספר חודשים על השוכר לנקות את הפילטרים של המזגן. חוסר ניקיון למשך תקופה ארוכה תגרור בסופו של דבר תקלות והזמנת טכנאי ועלות כספית למשכיר.
  12. טיפ חשוב נוסף הוא לציין שבסוף החוזה הדירה תוחזר למשכיר כפי שנמסרה מבחינת ניקיון וסיוד הקירות, מומלץ לעשות סרטון יחד עם השוכר ביום הכניסה של השוכר לדירה.

הדירה שבבעלותכם היא בעלת שווי רב ויש לעשות חוזה שיכול לשמש אתכם לשנים רבות קדימה בתבונה ובדגש על הפרטים שצריכים להופיע בחוזה, ככל שהחוזה יותר מפורט כך המחלוקות שיכולות להיווצר בין המשכיר לשוכר יקטנו.

 

למעוניינים בייעוץ ראשוני ללא עלות ניתן ליצור קשר.

שי מור, עו"ד לדיני מקרקעין, צוואות וירושות ומשפט אזרחי.

טלפון 0524318038

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך