טרגדיה: הלב הרחב והטוב של יחיאל דרעי נדם

יחיאל דרעי, דמות מוכרת ואהובה באשדוד, נפטר במפתיע בערב יום ראשון, והותיר את משפחתו וחבריו הרבים המומים וכואבים. "בורא עולם שלח לי את יחיאל המלאך, שהציל את בני", סיפרה לנו מורן מלכה, "יחיאל היה בן אדם זהב", אומרים חבריו, "הוא אהב לעזור. אי אפשר לתאר כמה טוב לב היה לו"
טרגדיה: הלב הרחב והטוב של יחיאל דרעי נדם

ביום ראשון בערב הוזעקו צוותי מד"א לאזור י"ב, אל ביתו של יחיאל דרעי, דמות מוכרת ואהודה באשדוד, לאחר שהתקבלה קריאה על כי לקה בליבו. למרבה הצער, ניסיונות ההחייאה לא צלחו, ומותו נקבע. יחיאל (43), נשוי לרויטל ואב לארבעה ילדים, עבד ברכבת ישראל והיה חבר בוועד. הבשורה הקשה השאירה את כל חבריו, מכריו ובני משפחתו בהלם רב. תושבים רבים וחבריו הרבים מרכבת ישראל ליוו אותו בדרכו האחרונה, וסוכת האבלים הגדולה התמלאה עד אפס מקום במנחמים בכל ימות השבוע.

"יחיאל היה בן אדם זהב, אי אפשר לתאר כמה טוב לב היה לו. הוא היה עוזר ותורם הרבה. גם ממה שלא היה לו", מספר מ', המכיר אותו מילדות. "הוא היה חבר טוב של אחי ז"ל, גרתי בצמוד אליו במשך שנים, ואני עוד בהלם שצריך לדבר עליו בזמן עבר. רק בשבוע שעבר משפחתי ואני פגשנו אותו ואת אשתו והילדים. תמיד כשפוגשים את יחיאל זה מלווה בחיבוקים ובנשיקות. אני מדבר איתך והלב כואב. אל הלוויה הגיעו המון אנשים. כשהגענו לקבר הסתכלתי אחורה, וראיתי שביל ארוך של אנשים שעדיין הולכים ומגיעים ללוות אותו בדרכו האחרונה". גם ליאור בנימיני, שהכיר את יחיאל לפני כ-20 שנה כשעבדו יחד ב"נוס קפה", שיתף אותנו בזיכרונותיו. "כשהייתי בן 18 עבדנו יחד בבית הקפה 'נוס קפה' ברוגוזין", הוא מספר, "אז היו שני מקומות בילוי באשדוד, 'נוס קפה' ו'גרפיטי', אשדוד כולה הייתה מתרכזת שם. מי שעבד בבית הקפה נחשב קליבר, ברמן ב'נוס קפה' היה שווה ערך לאלוף בצה"ל. עבדנו יחד שלוש שנים, ושבוע אחרי שהשתחררתי מהצבא, הוא הציע שניסע לעבוד בגרמניה. טסתי איתו ועם עוד חבר, היינו ארבעה חודשים בגרמניה, והייתה לנו חוויה מטורפת. עבדנו בבסטות וישנו ברכב מרצדס בנץ, ואחר כך חזרנו לארץ, כל אחד מצא עבודה והתחתן. היינו בקשר, אמנם בשנים האחרונות הוא לא היה קבוע, אבל הוא גר לידי בי"ב והתראינו הרבה במרכזון". גם ליאור מספר על טוב לבו של יחיאל.

"יחיאל אהב לעזור לאנשים, הוא ידע להתחבר לאנשים ברמה כזו שהיום את מכירה אותו, ובפעם הבאה הוא ייתן לך נשיקות", הוא אומר. "הוא תמיד היה מתעניין מעבר, שואל בשלום אמי ואחי, כששמעתי שהוא נפטר הייתי בהלם. זה היה שוק לכולם, הוא הכיר המון אנשים". את ההוכחה לכך שיחיאל נגע בחייו בהמון אנשים, גם כאלה שלא הכיר, קיבלנו כאשר תושבת העיר, מורן מלכה, שלחה אלינו את המקרה הפרטי שלה, שבה יחיאל נכח בחייה כמלאך. לפני כשש שנים, אפילו פחות, הייתי בקניון סימול עם הילדים שלי, בעלי, דודה שלי, עגלת תאומים ובני ליאם שהיה תינוק בעגלה", היא כותבת. "ירדנו במדרגות הנעות, בעלי היה ראשון עם העגלה של התאומים ואני מאחוריו עם העגלה של ליאם.

בעלי נתקע ביציאה מהמדרגות כי העגלה לא הצליחה לצאת. התחלנו להתגלגל אחד על השני, נפצעתי ביד, ריסקתי את הבן הגדול שלי שהיה מתחתיי, וביד אחת ניסיתי לאחוז בעגלה של ליאמי שלי. אם בורא עולם לא היה שולח לי את יחיאל המלאך, העגלה הייתה נופלת מעבר למעקה של המדרגות. יחיאל ז״ל הושיט יד במהירות, שלף את ליאם מהעגלה והציל אותו. אני לא אשכח את זה לעולם, ואז הגיעו מהר לנתק את המדרגות. אני לא יודעת מאיפה הוא בא, היינו בקומה התחתונה, אבל כנראה שזה שליח משמיים". יהי זכרו ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך