מ- L.A ל- אשדוד

אלי עטיה (38), מבעלי קבוצת RESTART יועצי נדל"ן, עבר דרך ארוכה מאז שהגיע ללוס אנג'לס עם 300 דולר, ועד שעזב אותה כאחד מאנשי העיצוב הבולטים בתחום בעיר הגדולה ביותר במערב ארה"ב. אלי בחר להגיע לאשדוד ואומר בצורה ברורה: "אשדוד היא גן עדן לגידול ילדים, עיר מהטובות בארץ. אני גאה להיות השגריר שלה בארץ ובעולם"
מ- L.A ל- אשדוד

לאלי עטיה היה אופנוע מסוג סוזוקי שהוא מאוד אהב. למעשה אולי הרכוש היחיד שהיה לו… אבל בשנת 2004 הוא קיבל החלטה – הוא ינסה את מזלו בעולם, או אם נדייק בארה"ב ואם נתמקד ממש אז בלוס אנג'לס, העיר הגדולה ביותר במערב ארה"ב. הוא מכר את האופנוע שלו, קיבל על זה כ-300 דולרים ויצא לנסות את מזלו בין 4 מיליון תושביה של העיר. אז זה היה נראה כסיכון לא אחראי. היום ממקום מושבו באשדוד, לאחר שהצליח בגדול והחליף את האופנוע במרצדס, יכול אלי עטיה מבעלי קבוצת RESTART יועצי נדל"ן, לסכם מה שעבר עליו ב-14 שנים… מרגע שנחת בלוס אנג'לס ועד להגעתו ל"גן עדן לגידול ילדים", באשדוד.

"הגעתי ל-L.A ואני לא מכיר איש. היה לי איזה קרוב רחוק שם, אז החלטתי לנסות. האמת לא ראיתי אותו בחיים. הגעתי למצב שישנתי על ספה בסלון אצל איזה ישראלי שעזר לי", הוא משחזר. אלי עבד בניקיון של שטיחים אצל ישראלים. "כמו כל הישראלים שעובדים בלי גרין קארד בעגלות או הובלות. אני עבדתי בשטיחים".

אלי ממשיך לתאר: "נגעתי במקום הכי נמוך מבחינתי שיש, אבל מלמטה! וכמו שאני אומר לסוכנים שלי, ממקום כזה אפשר רק לעלות, אין ייאוש כלל… מכרתי בהתחלה 30 עסקאות בנדל"ן, 28 בוטלו. זה כאב מאוד אבל למדתי מזה. אם זה לא הורג זה מחשל". וזה מחשל…
לאחר מספר חודשים אלי הבין בדיוק מי נגד מי. הוא החליט לעבור ל"שיפוצי בתים", עיצוב בתים ומטבחים. הבחור החרוץ מישראל, בשנות העשרים לחייו, התחיל להתקדם ושמו יצא לפניו, הוא בין היתר עיצב לשחקנית והזמרת שר בריכה מסביב לאחוזה שלה ולדויד דוכבני השחקן מ"תיקים באפלה" עיצב את הבית כולו. אלי הקפיד על הלוק, בדיוק כמו היום. מבחינתו הוא הבין ש"הלוק" מוכר. הגיע לייעוץ לפני העיצוב בחליפה, מכר תדמית ועם התוצאות הגיעו גם ההצלחות. עוד ועוד אנשים שרצו לעבוד רק איתו.
בשיאו אלי עבד בבוורלי הילס, בבל אייר, מקומות היוקרה בארה"ב. היו לו שלוש חברות, אחת לקנייה ומכירה של נכסים, האחרת לעיצוב בתים והשלישית של קבלני ביצוע. הבחור שמכר את האופנוע שלו הגיע לפורשה עם גג נפתח, נסע כל שבוע אחר לווגאס והגיע לשיאים חדשים.

החזרה לארץ בזכות אנג'ליקה…
אחד הדברים שהביאו לשינוי שלו בחיים, וכנראה גם להחלטה לחזור לארץ למרות ההצלחה בארה"ב, בלוס אנג'לס היא אנג'ליקה. בשנה 2008 הגיעה אליו לראיון באחת החברות שלו, בחורה יפיפייה. "זו הייתה התאהבות מטורפת", נזכר אלי. "היא הגיעה ללוס אנג'לס כאשת הייטק ללמוד משחק ובינתיים חיפשה עבודה". הזוג התאהב ברמות אחרות ועבד יחד. לאחר מספר חודשים הגיע אלי לחתונה של אחיו הצעיר (רועי) בארץ. שם "נפל" לו האסימון סופית. הגיע הזמן להתיישב. אסימון נוסף היה אולי המשבר הכלכלי של 2008, שלא פסח על איש.
אלי מספר: "בשיא ההצלחה הגיע המשבר של 2008. השיקול היה מאוד פשוט – או שאני חוזר לישראל ויש לי מה להציע בארץ, או להמשיך עוד כמה שנים בארה"ב. החלטתי לקחת את הצ'אנס שלי במדינה שלי". כעבור שנתיים הוא ואנג'ליקה נישאו בת"א, ו-9 חודשים לאחר מכן נולדה בתם הבכורה גאיה-ליליאן, וזו הייתה האות הסופית למעבר חזרה לארץ.

אלי חשב מה הוא יכול לעשות בישראל. היה ברור לו שמדובר בתחום הנדל"ן, בדרך זו או אחרת. הוא פתח חברה לשיווק פרויקטים למגורים במתחם הבורסה בר"ג והתגורר בתל אביב. במשרד יוקרתי של 120 מ"ר למכירת פרויקטים בכל הארץ, הוא הביא את אותה השיטה אותה בנה בארה"ב, שיטת מכירות אחרת של נדל"ן

ב-RESTART, השיטה היא שונה מכל מקום אחר שהכרתם. לא מציעים לקונים דירה או בית בלי לדעת מהם צרכיהם ומה הם באמת רוצים, אלא "תופרים להם דירה למידותיהם", כמו שאומר המקים והבעלים, אלי עטיה ולו ניסיון של עשור בענף והוא מביא בדיוק מה צריך לתת לקונים. עטיה: "אצלנו תמצאו "סופרמרקט" של דירות. דירות מקבלן, דירות תמ"א 38 וגם דירות יד 2. הלקוחות שלנו יקבלו ייעוץ בלקיחת המשכנתא, בתנאי תשלום לבנקים, הלוואות גישור וייעוץ משפטי ע"י עורכי דין בכירים בתחום הנדל"ן. במילים אחרות, חווית רכישה. ברגע שתכנסו אלינו זה המקום שבו תמצאו את כל הקשור לעולם הנדל"ן, בדרך לדירה החדשה שלכם. אין צורך לצאת להתרוצץ למקום אחר שקשור בדרך זו או אחרת לדירה. הכול כאן במקום אחד".

"בת"א אתה מקבל פיח ועומס, באשדוד זה סרט אחר"
אלי ואנג'ליקה הרגישו כי הלחץ של אזור המרכז, של ת"א אינו מתאים להם. הם חיפשו את המקום שיהיה נגיש למשפחה, מקום לגדל בו את הילדים. אז נולדה בתם השנייה של הזוג (דוריאן), והם קיבלו החלטה למצוא עיר שתתאים להם כמשפחה. את המקום הזה שעבורם מאז הוא משפחה, הם מצאו באשדוד.

אלי: "אשדוד היא גן עדן לגידול ילדים, עיר מהטובות בארץ. כשאני מסתכל על מה אני מקבל תמורת מה שאני משלם, הרי שאין בכלל מקום להשוואה בין תל אביב לאשדוד. בתל אביב אתה מקבל פיח, עומס, אין חניה, הכול מסורבל. באשדוד זה סרט אחר, נגישות לכל דבר. פחות פקקים, פארקים נהדרים ועיר מאוד מזמינה. רצועת חוף מטריפה. פשוט מדהים".

לאחר שינוי קיצוני בחייו, הילד מטבריה שבגיל צעיר הגיע ללוס אנג'לס ושיחק אותה בגדול ובשנות השלושים שלו הגיע אל "הנחלה" מבחינתו, מסכם את מה שעבר עליו, מהמשרדים של קבוצת RESTART, הממוקמים בבית העיריה הישן (בלשכתו של ראש העיר לשעבר צילקר…). אלי אומר: "בסופו של דבר אנחנו מדינה קטנה עם הרבה מוחות. מוחות שיצאו, ראו וחזרו לשפר את מה שכאן ולהביא רוגע למקום. עכשיו תורי לעשות את זה. אני בכל מקום שגריר של ישראל ושל העיר אשדוד. מבחינתי סגרתי מעגל פה… פה גם אשאר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך