5 שנים למותו של הנער מאור בן שמעון בתאונת אופנוע קטלנית

לפני חמש שנים העיר אשדוד הוכתה בתדהמה בעקבות הסתלקותו של הנער מאור בן שמעון ז"ל בתאונת דרכים. בן 16 וחצי היה במותו, משפחת בן שמעון המדהימה קמה והחלה לאסוף את השברים למרות הקשיים הרבים והעצב הרב, כדי להמשיך בחיים אך כמובן עם המחשבה איך וכיצד להנציח את מאור מאיר ז"ל
5 שנים למותו של הנער מאור בן שמעון בתאונת אופנוע קטלנית

לפני 5 שנים, ערב קריאת המגילה תשע"ב, עשה הבחור מאור מאיר בן שמעון ז"ל את דרכו כשליח פיצה לאחת מהכתובות בעיר, במהלך הנסיעה מאור התנגש באוטובוס שעבר במקום, כתוצאה מהתאונה מאור מאיר ז"ל קיפח את חייו. ההורים פלורה ושמעון וכן האחיות ליאת ונופר הוכו בתדהמה ובצער רב. הנכד, הבן, האח היקר והאהוב, שחייו עוד לפניו, נקטעו באיבם. משפחת בן שמעון המדהימה קמה והחלה לאסוף את השברים, למרות הקשיים הרבים והעצב הרב, כדי להמשיך בחיים אך כמובן עם המחשבה איך וכיצד להנציח את מאור מאיר ז"ל.

לאחר שהסתיימו ימי השבעה, משפחת בן שמעון החלה להנציח את בנם האהוב והיקר. רעיונות רבים עלו במחשבה, ואף זכו להגיע ולבוא לכדי מעשה, כשהרשימה ארוכה והיריעה קצרה מלהכיל, וביניהם: קיום שיעורי תורה מדי שבוע במהלך כל השנה לזיכוי הרבים בבית ההורים ובבית המדרש לצעירים ע"ש "ילדי שגיא ויעקב", הכנסת ספר תורה ברוב עם והדרת מלך, הקמת ספריית קודש וקיוסק מצוות בבית הספר היסודי הממ"ד "חזון יעקב" בו למד והתחנך בצעירותו, וכן הקמת מרכולי מצוות במספר בתי ספר ברחבי העיר, הן במגזר החרדי והן במגזר הממלכתי דתי, המעודדים את התלמידים לנהוג בדרך ארץ ובקיום מצוות. הקמת גמ"ח לשבתות ומועדים למשפחות נזקקות, גמ"ח ציוד בית-ספר בתחילת שנת הלימודים הכולל תיק, מכשירי כתיבה, מדי שבוע ושבוע בימי חמישי ברובעים שברחבי העיר מתקיימת קריאת תהילים המונית עם עשרות ילדים ומבוגרים.

אירוע זה מסתיים בהגרלות ובחלוקת פרסים יוקרתיים ומגוונים למשתתפים, וכמובן עלון שבועי היוצא מידי שבת בשבתו, הנקרא "מאור מאיר התורה" ומחולק ברחבי אשדוד ב-7000 עותקים. בעלון, כאמור, שזורים סיפורים רבים על מעשיו הרבים שמאור מאיר ז"ל הספיק לעשות maor2בחייו הקצרים, מעשים שהשפיעו רבות על תושבי אשדוד, בעיקר בקרב הצעירים שבזכות העשייה המרובה ברחבי העיר לעילוי נשמתו ולזכרו של מאור מאיר ז"ל, זכו להתחזק במעשים טובים ובמצוות. בכך מאור מאיר ז"ל זכה להאיר וממשיך להאיר את העיר.

האב שמעון, שמנצח על כל העשייה באהבה גדולה, סיפר: "אפשר לכתוב ספר על כל המצוות והמעשים שמאור עשה, ולא סיפר לנו אף פעם, מעשים שהתגלו רק לאחר מותו. הוא כל הזמן היה מבקש שאקנה לו בגדים, ובשבעה גילינו שהוא היה נותן בגדים לילד ממשפחה נזקקת. הוא היה קונה באגטים, מכין כריכים ונותן לילדים. כשהיה בן 16, זמן קצר לפני שנהרג בתאונת דרכים, הוא פתח חשבון בנק, ועשה הוראת קבע לביתו תמחוי, ואנחנו לא ידענו. חודש אחרי פטירתו קיבלנו מכתב תודה על התרומה. זה נראה לי שהוא יודע מה אנחנו עושים, והוא עוזר לנו. אתן לך דוגמה: לפני שנה בחגים קניתי תלושי אוכל למשפחות נזקקות. לאחר שחילקתי אותם, הגיעו אלי עוד חמש משפחות, והייתי צריך לארגן עוד אלף שקל, ולא היה.

התקשרתי לחבר, ושאלתי אם הוא יכול לארגן מחברים את הסכום הנדרש. למחרת הלכתי עם החבר ועם בתי לאכול בחוץ, וקיבלתי טלפון מאדם מבוגר, שגר ברובע ב'. הוא אמר לי שהוא לא מרגיש טוב, ואולי אני יכול להביא לו את העלון 'מאור מאיר התורה', שאנו מחלקים בבית הכנסת. הוא נתן לי את הכתובת, נסעתי אליו, הוא פתח לי את הדלת, בירך אותי ונתן לי מעטפה. כשפתחתי אותה ראיתי שיש שם אלף שקל. קורים לנו ניסים וקרו עוד ניסים. זה מלמעלה. מאור מכוון ומסדר לי הכול. כשאני צריך עזרה אני פונה למעלה לקדוש ברוך הוא ולמאור – וזה קורה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך