השגרירות!

לרגל יום האישה הבינלאומי, שצויין ביום שלישי האחרון, עיתון "המגזין" בחר את הנשים שהצליחו בשנים האחרונות להטביע חותם ברמה הארצית והעולמית, ולמעשה משמשות כשגרירות של העיר אשדוד בצורה מכובדת וראויה
השגרירות!

ח"כ סופה לנדבר
זה ממש לא מובן מאליו להגיע כעולה חדשה בשנת 79', ולהפוך עם השנים לאחת הדמויות המוערכות והוותיקות בכנסת ישראל. סופה לנדבר (66), חברת כנסת מטעם סיעת "ישראל ביתנו", היא שרת הקליטה המיתולוגית בשתי ממשלות ישראל, ובמהלך כהונתה בתפקיד הבכיר, עשתה לא מעט למען ציבור העולים בכלל ואלה המתגוררים באשדוד בפרט. ח"כ לנדבר תיכנס לספרי ההיסטוריה של העיר אשדוד, כאחת המובילות במאבק הציבורי רחב ההיקף להקמת בית החולים בעיר. למעשה, היא ביחד עם ד"ר יחיאל לסרי, עשו את הפעילות המרכזית והמשמעותית ביותר לאורך השנים, כדי שבית החולים יוקם, ואכן בימים אלה ניתן לראות את הבנייה המואצת של המבנה המרשים בכניסה הדרומית לעיר. העיר אשדוד צריכה להצדיע לחברת הכנסת לנדבר, וכולנו מאחלים לה עוד שנים ארוכות וטובות של עשייה פרלמנטרית.

פרופסור שירה כנפו
פרופסור שירה כנפו (44) מובילה מחקר פורץ דרך בתחום חקר המוח. צוות חוקרים בינלאומי בראשותה הצליח להחזיר מוחות שנפגעו מאלצהיימר לתפקוד מלא, כך לפי מחקר חדש שפורסם בכתב העת היוקרתי Nature Neuroscience. "אנחנו לא רוצים לטפח באנשים תקוות שווא, אך המנגנון שאותר הוא ללא ספק פריצת דרך. אנו זקוקים כעת להרבה מזל ולשיתוף פעולה של חברות התרופות", אמרה כנפו. הגילוי המדהים הזה עשוי להעניק לפרופסור כנפו ולצוות המחקר שלה פרסים בינלאומיים, אולי אפילו פרס נובל.
פרופסור כנפו נשואה ואמא לשניים, נולדה באשדוד לאשר וחנה כנפו. משפחה מוכרת, ותיקה ומוערכת בעיר. אביה איש חינוך, סופר ועורך, שכיהן כמפקח וראש תחום חינוך חברתי במחוז הדרום של משרד החינוך וכיו"ר הנהלת התזמורת האנדלוסית הישראלית באשדוד. שירה למדה במקיף ב', שירתה בשירות לאומי במתנ"ס "תקוותנו", ולמדה רפואה ומדעי המוח באוניברסיטת בן גוריון. כיום היא ראש המעבדה לקוגניציה מולקולרית ותאית באוניברסיטה של חבל הבסקים בספרד. במהלך חמש השנים האחרונות היא עבדה עם שותפיה על מחקר, והם הצליחו לאתר מנגנון חדשני, המאפשר "לעקוף" אלצהיימר בשלביו המוקדמים, והופך תאי עצב לחסינים למחלה.

טאלי קריאף
טאלי קריאף מובילה ביד רמה את קבוצת כדורסל הנשים של מכבי בן אשדוד, ולמעשה חתומה על שתי אליפויות ושני גביעים שהקבוצה זכתה בשנים האחרונות. קריאף הפכה לשם דבר ברמה הארצית.
"הרבה פעמים אני אומרת לעצמי: 'די, למה את צריכה את זה'. מה שלמעשה גורם לי להישאר היא העובדה שאני רואה כמה שמחה זה מביא לכמה מאות של אנשים שהולכים איתנו לכל מקום. אני רואה את השמחה שאנחנו מביאות לעיר ולאנשים עם האליפויות, זה גם לעשות משהו לעיר שלי לשים את אשדוד על המפה, שישמעו על אשדוד גם דברים חיוביים", אמרה קריאף.

ענבל דרור
פברואר, טקס הגראמי היוקרתי. ביונסה מגישה את הפרס החשוב ביותר של הערב, אלבום השנה, כשהיא לובשת שמלה של המעצבת הבינלאומית מאשדוד, ענבל דרור. קדמו לה ההוליוודיות ג'ניפר לופז, נעמי ווטס וג’וליאנה רנסיק, ובארץ רותם סלע, לירן כוהנר, שירלי בוגנים, מרינה קבישר, ריטה, אירית רחמים בשמלה שעוררה מהומה רבתי בבר המצוה של בנה, וכמובן בר רפאלי שדרור עיצבה את השמלה השנייה לערב חתונתה. ענבל, נשואה ואם לשניים, גרה באשדוד, למדה בשנקר, השתלמה בבית האופנה של רוברטו קוואלי באיטליה, ולפני כ-12 שנה הקימה את בית האופנה הנושא את שמה. היום מעסיקה החברה כ-70 עובדים בישראל ועוד כ-35 עובדים ברחבי העולם. 12 מתפרות עובדות עבורה וקולקציית שמלות הערב ושמלות הכלה משווקות ונמכרות בלמעלה מ-75 סלוני כלות ובוטיקים מובילים, המתפרסים בין ארה"ב, פריז, לונדון, הונג קונג, סינגפור, רוסיה, אוסטרליה ועוד.

ברטה
המגזין האיטלקי היוקרתי ELLE SPOSA בחר בה כאחת מחמשת מעצבי שמלות הכלה המובילים בעולם, הדגמים שלה נמכרים ב-80 חנויות ברחבי הגלובוס, יש לה מיליון עוקבים באינסטגרם, והיא מעלה תצוגות בבירות האופנה כמו מילנו וניו יורק ובערים נוספות ברחבי אירופה וארה"ב. ברטה בלילטי מאשדוד, נשואה ואם לשלושה, בוגרת שנקר, מנהלת ביד רמה את בית האופנה שלה לשמלות כלה ושמלות ערב כ-15 שנה. את עיצוביה לבשו מורן אטיאס, סנדרה רינגלר, מלכת היופי לשעבר טיטי איינהו ובתחרות מיס עולם האחרונה, צעדה על המסלול מיס ארה"ב אוליביה ג'ורדן בשמלה פרי עיצובה של ברטה. יש לה 60 עובדים, הבעל סימו אחראי על הלוגיסטיקה, הבת הילה אחראית על השיווק בארץ ובעלה על השיווק לחו"ל.

גליה להב
סרינה וויליאמס, שחקנית הטניס הטובה בעולם, הגיעה למסיבת האוסקר בלוס אנג'לס, בשמלה בעיצובה של המעצבת הישראלית הבינלאומית גליה להב, השחקנית ג'יין וו, הגיעה אף היא לטקס פרסי האוסקר בשמלה של להב, והשחקנית מגי גרייס הגיעה לחגיגות טקס האוסקר באירוע הגאלה של הקרן למלחמה באיידס על שם אלטון ג'ון, בשמלת ערב בעיצובה של… גליה להב. לפני כחודש, בוולנטיין, התחתן מי שכיכב בתכנית "הרווק", תכנית הריאליטי של רשת ABC בארה"ב, ואתם יכולים לנחש בעצמכם מי עיצבה לאשתו את השמלה. בית האופנה גליה להב גדל והתפתח במשך קרוב לשלושה עשורים, והפך לשם מותג בארץ ובעולם עם סניפים באשדוד ובתל אביב. היא מככבת בתצוגות אופנה, כמו למשל בשבוע האופנה לכלות בניו יורק, ובתחילת השנה האזרחית נחנכה חנות הדגל הראשונה לשמלות כלה וערב של להב בשדרה המרכזית בשכונה היוקרתית בבוורלי הילס.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך