מה צריך לדעת על מכשירי שמיעה?

מכשירי שמיעה הם מכשירים המסייעים לאנשים עם אובדן שמיעה. הם פועלים על ידי הגברה של צליל ושליחת אותו לאוזן דרך מיקרופון קטן. מכשירי שמיעה שימושיים לאנשים שאיבדו את שמיעתם עקב מחלה או תאונה, או למי שרוצה לשפר את שמיעתם. ניתן להשתמש בהם בדרכים רבות ושונות, כמו בבית, בבית הספר, במקום העבודה או במסגרות חברתיות. הרבה אנשים לובשים מכשירי שמיעה בגלל שהם רוצים לשמוע שיחות טוב יותר ו/או בגלל שהם מתקשים להבין דיבור בלעדיהם
תמונה: freepik

מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה הם מכשירים יעילים ביותר שיכולים לעזור לאנשים עם אובדן שמיעה. עם זאת, הם לא תמיד המכשירים המסוגננים ביותר וכאן נכנסת הבינה המלאכותית. מכשיר השמיעה הראשון בעולם עם עוזר AI מובנה זמין כעת בשוק. המכשיר פותח על ידי חברת Eko Devices AG הגרמנית וכבר מכה גלים בתעשייה. הוא מסוגל להבחין בין קולו של המשתמש לרעשי רקע, ומתאים את עוצמת הקול שלו בהתאם. יש לו גם עוזר אישי מובנה שיעזור למשתמשים למצוא מידע על בריאות השמיעה שלהם או לתת להם עצות כיצד לשפר אותו. מכשירי שמיעה עברו כברת דרך מהימים שבהם היו מסוגלים רק להגביר את הסאונד. כיום, הם יכולים גם לסנן רעשים לא רצויים ולספק לאנשים סאונד איכותי יותר. מכשירי שמיעה נועדו להיות קלים לשימוש ונוחים לאנשים הזקוקים להם. הם גם עוזרים לאנשים עם אובדן שמיעה להימנע מבידוד חברתי מכיוון שהם כבר לא צריכים לסמוך על אחרים לתקשורת.

מכשירי שמיעה הם מכשיר הנלבש בתוך או סביב האוזן והוא מגביר את הסאונד כדי להקל על אנשים עם אובדן שמיעה לשמוע. מכשירי שמיעה אינם מיועדים רק לאנשים עם אובדן שמיעה. הם יכולים לשמש גם אלה שיש להם ליקוי שמיעה, אך אינם רוצים לענוד שתל שבלול. הם יכולים גם לעזור לאנשים שהוסרו להם אוזניים עקב סרטן או סיבות רפואיות אחרות. אנשים עם ליקוי שמיעה מתמודדים פעמים רבות עם החלטה קשה בבואם לקנות מכשיר שמיעה. עליהם לבחור בין מכשיר שמיעה יקר בעל איכות הצליל והתכונות הטובות ביותר, או זול יותר ונגיש יותר. מכשירי שמיעה הם מכשירים אלקטרוניים המשמשים להגברת צלילים ולשיפור השמיעה. הם פועלים על ידי גירוי חשמלי של עצב השמיעה של האוזן הפנימית, אשר שולח אותות למוח. מכשירי שמיעה קיימים כבר זמן רב והשתנו משמעותית בשנים האחרונות. הטכנולוגיה השתפרה משמעותית מבחינת ביצועים ותכונות, אך היא גם התייקרה.

לבדיקת מחירים לחצו כאן

סוגי מכשירי שמיעה

מכשירי שמיעה מגיעים במגוון ודגמים שונים. ניתן לחלק אותם לשתי קטגוריות רחבות: מכשירי שמיעה חיצוניים ופנימיים. מכשירי שמיעה חיצוניים לובשים בחלק החיצוני של האוזן, ואילו מכשירי שמיעה פנימיים ממוקמים בתוך תעלת האוזן. לשניהם יש את היתרונות והחסרונות שלהם, אבל עם הזמן, רוב האנשים נוטים ללכת על האופציה החיצונית. ישנם סוגים רבים של מכשירים אלו, כולל מכשירי שמיעה דיגיטליים, מכשירי שמיעה מוליכים עצם, מכשירי שמיעה מאחורי האוזן (BTE) ומכשירים בתוך האוזן (ITE), כמו גם מכשירים מותאמים אישית. ישנם סוגים שונים של מכשירי שמיעה הנותנים מענה לצרכים שונים. הם מגיעים בצורה של אטמי אוזניים, מכשירי שמיעה מאחורי האוזן ומכשירי שמיעה בתוך האוזן. מכשירי שמיעה זמינים במגוון צורות, לכן חשוב לדבר עם הרופא שלך על מה שיתאים לך ביותר. מכשירי שמיעה הם מכשירים המסייעים לאנשים עם אובדן שמיעה.

ניתן לסווג אותם לשני סוגים:

ראשית, יש מכשיר שמתאים לאוזן ומספק צליל לאדם. סוג זה של מכשיר שמיעה נקרא לעתים קרובות אוזניה מכיוון שהוא נועד להתאים לאוזן החיצונית.

שנית, יש מכשיר שיושב מחוץ לאוזן ומספק צליל. סוג זה של מכשיר שמיעה נקרא לעתים קרובות מיקרופון מכיוון שהוא מתאים על גבי או מאחורי הראש כמו מיקרופון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך