המכה ה-11: מכת השטרות המזויפים

"העבריינים שידרגו את עצמם ושקשה מאוד לעלות על זיופי השטרות שלהם"

מאז ומתמיד כסף מזויף היה הפשע האהוב ביותר על נוכלים ועבריינים קטנים למיניהם, אלא שאם עד עכשיו היו עולים על הזיוף באמצעות בדיקה פשוטה או במגע, הרי שבשבועות האחרונים מזהים במשטרה מגמה מסוכנת של אלפי שטרות מזויפים שמסתובבים בשוק אלא שהפעם מדובר על זיוף מתוחכם ביותר שגם באמצעות טוש בדיקה אי אפשר לעלות עליו. "העבריינים השתדרגו ויש שטרות שקשה מאוד לעלות על הזיוף שלהם" מספר לנו שוטר במשטרת אשדוד שקיבל בשבועיים האחרונים פניות רבות של אנשים שנעקצו "הגיעו אלי אנשים מבוגרים שיש להם סחורה למכירה, חלקם מכולת, חלקם בגדים, וכנראה שניצלו את התמימות שלהם כדי לתת להם שטרות מזויפים. דרך אגב, לא בהכרח העבריין שמפיץ או זה שמביא את השטרות לאנשים, המון פעמים אנשים שנפלו בפח מנסים לכסות את ההפסד ונותנים בעצמם לאנשים תמימים כמותם".

מאז נכנס השטר הנושא את דיוקנו של המשורר נתן אלתרמן על ידי בנק ישראל למחזור העסקים בשנת 2015, הוא הפך לאחד מצינורות החמצן של ארגוני פשיעה ממרכז הארץ – ולשטר הכי מזויף אי פעם בתולדות מדינת ישראל. "עבריינים תמיד זייפו שטרות ומטבעות, אבל שטר של 200 שקל הפך למזויף ביותר", כפי שמציין קצין משטרה. "הוא זויף בכל מיני שיטות מתוחכמות, אבל הזיופים האחרונים נחשבים לקשים ביותר לזיהוי".

בשבוע שעבר שוטרי להב 433 עצרו ארבעה חשודים בשנות ה-20 לחייהם מחורה, בית שמש ואום אל-פחם, בגין הפצתם. השוטרים תפסו בחזקתם עשרות אלפי שקלים בשטרות מזויפים של 200 ו-100 שקלים. הארבעה, כך על פי החשד, היו רק מפיצי המשנה שפעלו ברחבי הארץ.

הנזק למשק הישראלי בגין זיוף שטרות נאמד בכמאות מיליוני שקלים בשנה. בתי המשפט החמירו לאחרונה את העונשים עם הזייפנים והמעורבים בהפצת השטרות, וכן מטבעות של עשרה שקלים. נגזרו עליהם עונשים שנעים בין שלוש לשש שנות מאסר – מה שככל הנראה עדיין לא מרתיע אותם. הקושי הגדול באמת של המשטרה הוא להגיע למקור הפצת והדפסת השטרות המזויפים, שכן הם מתוחכמים ולא מפיצים בעצמם אלא מוכרים כמויות של שטרות מזויפים למפיצים והם כבר דואגים להפיץ אותו באוכלוסייה.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך