הבקשה הלא שגרתית של הילד הקטן שמצא את האפיקומן

ג' ערך סדר פסח עם ילדיו ובנו הקטן ב ה-6 מצא את האפיקומן * הילד הפתיע עם בקשה יוצאת דופן ומרגשת, שגרמה ללא מעט אנשים להזיל דמעות
portrait of a disappointed little child with sad blue eyes and freckles for attitude and childhood resignation, grey background

י' הוא אבא ל-3 ילדים מאשדוד בסוף שנות הארבעים שלו. לפני פחות משנה הוא התגרש לאחר כמעט 20 שנות נישואין. לכולם זה היה קשה. לי', גרושתו ובעיקר ילדיו. בהסדרי הראייה הוחלט כי הילדים יהיו במשמרת משותפת אצלו ואצל גרושתו. בחג הפסח הוחלט כי הילדים יעשו איתו את סדר הפסח.

ובאמת בערב החג התארח י' אצל הוריו ולשם הגיעו אחיו אחיותיו ועוד קרובי משפחה, וכמובן גם הוא עם שלושת הילדים, שהגדול שביניהם בן 13, האמצעית בת 9 והקטן בן 6. הכל התנהל כרגיל למרות שהיה ברור שלא פשוט לי' וילדיו, שכן זה היה החג הראשון שהם לא עושים יחד עם האם.

ואז הגיע הרגע שבו הילדים מחפשים את האפיקומן. הסבתא החביאה את האפיקומן ושלחה את כל הנכדים לחפש. בנו הקטן בן ה-6 של י' מיהר לפני כולם. הוא הפך כל פינה אפשרית בבית הסבתא, עד שהיא נאלצה לרמוז לו איפה החביאה. בסופו של דבר הוא מצא את האפיקומן אצלה בארונה מתחת לכריות.

למי ששכח מהו האפיקומן נזכיר, רגע לפני שנספר על הבקשה המיוחדת: האפיקומן הוא אותה מצה הנחצית על ידי עורך סדר הפסח, כאשר חציה נותר וחציה נחבא, והופך למין משחק מחבואים בקרב הילדים המבקשים לחשוף את מחצית המצה ובתמורה מבקשים/דורשים פיצוי בדמות מתנה כלשהי. מנהג זה הינו מהווה מעין אטרקציה חגיגית של הלכות הסדר.

נחזור לבנו בן ה-6 של י'. ברגע שהילד מצא את האפיקומן, הודיע י' לבנו שהוא יכול לבחור כל מה שירצה כמתנה והוא יעניק לו. י' היה בטוח שהילד יבקש  מתנה גדולה כמו אופניים או סוני, או משהו אחר בעל ערך כספי, אבל אז הילד הפתיע את כולם בבקשה שלו. הילד בן ה-6 פנה לי' ואמר לו: "אמרו לי שמי שמוצא אפיקומן מקבל מה שהוא מבקש. אני מבקש דבר אחד בלבד". י' ענה לבנו שיגיד מה שהוא רוצה והוא יביא לו. הבן ענה לו: "אני מבקש שאתה ואמא תחזרו".

הבקשה של הילד הדהימה את כולם. כולם הסתכלו על י' ובנו ולא אמרו מילה. כל מי שנכח במקום היה בהלם מהבקשה. חלק מהם אפילו הזילו דמעות. גם י' לא יכול היה לעמוד בזה ובעיניים דומעות חיבק את בנו ואמר לו: "אני מבטיח לעשות הכל שהמשאלה שלך תתגשם". עכשיו נותר לראות אם י' ומשפחתו יערכו בשנה הבאה שוב את הסדר יחד ומה יבקש בנו כשימצא את האפיקומן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך