מאיר בן-גוזי כובש עוד יעד

האיש שהפך את עיריית אשדוד למאורגנת ומסודרת וכפועל יוצא דאג כלכלית לאלפי עובדיה, בתור יו"ר ועד העובדים שלה במשך שנים רבות, הצליח להגיע ליעד נוסף וחשוב יותר לאחר שנבחר לכהן כסגן יו"ר מרחב אשדוד בהסתדרות העובדים החדשה. לאחר מספר חודשים בתפקיד התפנה מאיר בן גוזי לראיון נטול כפפות על העבר בבניין העירייה
מאיר בן גוזי
בן-גוזי הוביל מפגש של ראשי ועדים באזור אשדוד בשבוע האחרון

35 שנה כיהן מאיר בן-גוזי בתפקיד המחייב כיושב ראש ועד העובדים של עיריית אשדוד, כשהוא מצליח להטביע את חותמו בבניין העירייה לאורך זמן ממושך. מאז שיצא לפנסיה הספיק בן-גוזי לטייל ולנפוש במדינות רבות בעולם, ולהינשא לבחירת ליבו שירלי לוי. בשנה האחרונה הוא הספיק לסגור מעגל ולחזור שוב לקדמת הבמה, לאחר שנבחר לכהן בתפקיד סגן יו"ר הסתדרות העובדים במרחב אשדוד, מטעם סיעת הליכוד. זאת בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם בין המפלגות, כאשר מעליו ממשיך חיים שייב בתפקיד יו"ר המרחב. במקביל ממשיך מאיר בתפקידו כיו"ר ועד הגמלאים של עיריית אשדוד יחד עם חבריו להנהלה.

בן-גוזי הורגל במשך שנות עבודתו בעיריית אשדוד לסייע לעובדים הרבים שעבדו תחתיו, ולאחר פסק זמן קצר של מספר שנים הוא החליט לחזור לתחום הדאגה לעובדים מהדלת הקדמית, בבמה הכי מכובדת שיש, ההסתדרות הכללית החדשה. בן-גוזי נכנס לפני כעשרה חודשים לתפקיד, בשקט בשקט מבלי שישימו לב. הוא נמנע בפרסומים בכדי להטביע את חותמו ולהוכיח שהוא עדיין חי ובועט בפרמטר של עשייה, ולאחר שהצליח לבצע מספר מהלכים בדמות הצטרפותם של אלפי עובדים במפעלים וחברות שונות תחת קורת הגג של ההסתדרות במרחב אשדוד, הוא הסכים להעניק ראיון מיוחד עם עיתון "המגזין" על תפקידו החשוב.

 

מאיר, ברכות על התפקיד. איך אתה מסכם את התקופה שלך בהסתדרות בשנה הראשונה בתפקיד? 

"לעבוד במקום כזה זו תחושת סיפוק אדירה. אנחנו בהסתדרות העובדים הכללית החדשה עושים פעולות מיוחדות לטובת העובדים המאוגדים, ומצליחים להקל עליהם בתנאי עבודה הכי יעילים שאפשר. שמעתי פוליטיקאים במערכת הבחירות לכנסת שמזלזלים בכוחה של ההסתדרות, אני מאוד שמח שהם לא נכנסו לכנסת, אין להם הבנה עד כמה אנחנו מסייעים לעובדים במדינה. יש גם יוזמה מדאיגה למנוע השבתה בגופים המרכזיים במדינה. מדובר ביוזמה אומללה וחמורה. אנחנו נלחם בממשלה שתנסה להוציא חוק שימנע שביתות במקומות חיוניים, נלחם בכל מי שימנע מאיתנו את זכות השביתה".

 

למה אתה חושב שהשיטה הזו הסוציאליסטית היא הטובה ביותר לעובדים?

"שמע, אני יכול לפרט לך בקצרה את ההישגים שלנו בתקופה האחרונה ותראה לבד עד כמה אנחנו חשובים לעם. אנחנו מצילים משפחות שלמות מקריסה כלכלית בזכות העבודה שלנו, זו עבודת קודש. שים לב, בשנה האחרונה מאז שנכנסתי לתפקיד, יחד עם היו"ר היקר חיים שייב, הצלחנו לגייס למרחב אשדוד בלבד לא פחות מ-7000 חברים שהתאגדו בהסתדרות החדשה, 2000 גמלאים שמקבלים מאות הטבות, אם זה טיולים וגיבושים ואפילו הטבות חסרות תקדים בסל התרופות. זה חסד אמיתי. 5,000 מהמצטרפים הם עובדים שנעזרים בנו ביום יום עם הסכמי שכר וסיוע בכל סוגיה, מהעבודות הכי פשוטות ועד החזקות, אנחנו העוגן שלהם להרוויח משכורת מכובדת ולחיות כמו שצריך".

בן-גוזי נהנה מהעשייה לצידו של יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב

 

מה התכניות של המרחב באשדוד? יש התאגדות חדשה שתפתיע אותנו?

"כן, בטח. ביום ראשון האחרון חתמנו על הצטרפותם של 600 עובדים מחברת 'יהודה פלדות' באשדוד. בהמשך החודש אנחנו צפויים להודיע על ההסכם הקיבוצי של 1100 עובדי בית החולים 'אסותא' אשדוד שעבורם זה הצלת חיים ממש. אנשים שם עובדים סביב השעון ללא מנוחה, אנחנו נעזור להם ליהנות מתנאים טובים במיוחד כדי שהם ייהנו להגיע לעבודה מדי בוקר. יש גם רבדים נוספים, אנחנו ממשיכים את העבודה שלנו מול עיריית אשדוד והחברות העירונית, בקרוב מאוד יערך הסכם קיבוצי עם החברה למתנ"סים עבור 600 עובדים חדשים, חוץ ממה שהיה מאוגד עד עכשיו. בנוסף לכל זה אני יכול לומר לך שעשרות אנשים מגיעים לכאן מדי יום ברמת הפרט, ומבקשים את עזרת ההסתדרות שמעניקה להם ייעוץ ומכוונת אותם למי לפנות במטרה לעזור גם לאלה שלא מאוגדים להשיג את זכויותיהם".

 

מה אתה יכול לספר לנו על מרחב אשדוד בהסתדרות, ועל הקשר שלכם עם מקבלי ההחלטות למעלה בהנהגת ההסתדרות? 

"מרחב אשדוד כולל את הערים יבנה, קריית מלאכי ואשדוד. את המועצות האזוריות באר טוביה, גדרות וגן יבנה, כל זה נמצא תחת הסמכות של מרחב אשדוד שמשרדיו ממוקמים ברחוב שבי ציון שברובע א'. עד כמה אנחנו חזקים אתה שואל? אז אני שמח לבשר לך שאנחנו מאגדים בתוכנו 35,000 חברים, ובעזרת השם חיים שייב ואני נגיע בשנה הקרובה ל-40 אלף חברים, אז כבר אפשר לומר שאנחנו חזקים מאוד ושמחים על כל עובד ועובד שמתאגד. ההסתדרות החדשה פתוחה לכולם, כל העובדים במרחב מכל סוגי מקומות העבודה מוזמנים להתאגד ולהצטרף אלינו".

בן-גוזי נחשב לאחד האנשים הקרובים ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. מימין: בר-דוד, איציק מויאל ובן-גוזי

איך הקשר שלך עם יו"ר ההסתדרות החדש, ארנון בר-דוד?

"ארנון בר-דוד הוא אדם מיוחד במינו, אנחנו מכירים שנים רבות. הוא פועל למען ההסתדרות ואין לי ספק שיצליח להרים אותה לגבהים חדשים. אנחנו באמת בקשר מצוין. ביום ראשון האחרון הוא הגיע לאשדוד על מנת להרים כוסית עם 300 ראשי ועדים של חברות וגופים גדולים המאוגדים תחתנו. אני והיו"ר המסור חיים שייב ישבנו איתו, ואנחנו תמיד נמצאים בקשר לטובת העובדים במרחב האשדודי. אני וחיים שייב משתדלים לדאוג לעובדים מאשדוד והסביבה, הסיפור הכי כואב שטיפלנו בו היה של עובדי חברת 'טבע' שדאגנו להם באופן אישי, הם אלה שיצאו לפנסיה מאוגדים תחתינו והם חברים במועדון הגמלאים של ההסתדרות, וזוכים להטבות מיוחדות".

בן-גוזי לצד רעייתו שירלי

 

מה דעתך על הניסיונות של ההסתדרות הלאומית לקחת לשירותיה עובדים מאוגדים שלכם? 

"אני אומר לך כך, ההסתדרות הלאומית זה לא דבר רציני, היא פוגעת בעובדים שמגיעים להתאגד תחתיה, כיוון שאין שם סדר, אין שם צוות מסודר, אין להם את הכלים הגדולים שיש לנו. יעידו על זה מאות אלפי העובדים שנמצאים תחתינו לעומת הבודדים שתחתם, להם אין את היכולות שלנו ואני ממליץ לכולם לבחור במקום הנכון, במי שיכול לדאוג להם מכל הבחינות, הכלכלית והמשפטית".

בן-גוזי נפגש באופן קבוע עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי

לסיום, מה תאחל לעצמך בעבודה החדשה? 

"תראה אני נחתי שלוש שנים, נהניתי וטיילתי, היום אני חוזר לעשות את מה שאני אוהב – לשרת את הציבור, לעזור לאנשים, זו שליחות מיוחדת ואני שמח לעזור לאנשים במקום העבודה שלהם. יש אנשים רבים שמצליחים לסיים את החודש בזכות העזרה מההסתדרות מול מקום העבודה, זו השאיפה שלי לעזור לכולם, והנה ב"ה אני מצליח לעשות את זה למען הציבור".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך