רשימת המכולת שבי / דגנית סימן טוב טל

אני יודעת ללמוד, אני יודעת לחשוב, לאהוב, להכיל, להתרגש, לכתוב, להבין, להקשיב... אני אוהבת אנשים, יש לי לב רחב ורגיש. אלו היכולות והכישורים שיש בי ועוד רבים שלא העליתי לרשימה. מה יש בכם? בתוככם?
הדרך אל החיים שתמיד רצית / דגנית סימן-טוב טל

אני יודעת ללמוד, אני יודעת לחשוב, לאהוב, להכיל, להתרגש, לכתוב, להבין, להקשיב… אני אוהבת אנשים, יש לי לב רחב ורגיש. אלו היכולות והכישורים שיש בי ועוד רבים שלא העליתי לרשימה. מה יש בכם? בתוככם? מה מייצג את מה שאתם? את כל הווייתכם? בתוכנו יש משאבים רבים שהם סך כל הכישורים והיכולות שלנו. לכולנו יש את המשאבים הנחוצים לנו כדי להצליח ולהגשים את המטרות שלנו בחיים.

כמה משאבים אתם מזהים בתוככם? תאמרו אותם, תכתבו אותם, היו מודעים להם ודעו להשתמש בהם. ישנם משאבים הגלויים לנו שאנו יודעים ובטוחים שיש לנו אותם, וישנם משאבים שאינם נגישים לנו כרגע, אך אין זה אומר שאינם קיימים בנו. בתהליך טיפולי בגישת ה-NLP אנו חושפים את המשאבים שאינם נגישים לנו ומעבירים אותם מהלא מודע למודעות שלנו, וכך הם הופכים להיות חלק מאיתנו בהוויה שלמה. כאשר משאבים רבים בתוכנו חשופים לנו, נוכל להגשים מטרות ולצעוד לעברן בבטחה ובהצלחה. כדאי שנשים לב לכך כי במקומות שונים, במעגלים שונים בחיינו, אנו משתמשים במשאבים שונים הקיימים בתוכנו. ניתן לחשוף משאבים או להעתיק אותם מאירועי עבר שחווינו ובהם הצלחנו. לצורך כך עלינו להתמקד במחשבה, במטרה בה אנו רוצים להצליח או להגשים.

לדוגמא: "אני רוצה להיות אסרטיבית מול ילדיי ולדעת להציב להם גבולות…". לצורך הגשמת מטרה זו אוכל להיזכר בסיטואציה בחיים בה השתמשתי במשאב אסרטיביות והצבת גבולות, וגיליתי שבעבודה אני משתמשת במשאבים אלו. כעת אחשוב ואתעמק בשאלה כיצד אני עושה זאת בעבודה, איך זה מרגיש לי? מהן תגובות הסביבה, כיצד אני מצליחה להעביר אסרטיביות והצבת גבולות. כאשר עניתי על השאלה והתחברתי היטב לסיטואציה, נותר לי להעתיק ולשכפל את ההרגשה וההצלחה עם משאבים אלו לתוך ביתי מול ילדיי.

דוגמא נוספת: "אני רוצה להיות קלילה עם חוש הומור כאשר אני בסביבת העבודה…". גיליתי שכאשר אני נמצאת עם משפחתי יש בי קלילות וחוש הומור, כעת אתחבר למשאבים הללו בסיטואציה בה אני קלילה עם חוש הומור בבית, אעתיק את ההרגשה לסביבת העבודה ושם אוכל להביא לידי ביטוי את המשאבים הנחוצים לי. ניתן לעשות גם שימוש במשאב שאני יודעת בוודאות שיש לי אותו ודרכו אוכל להגשים מטרה. אתן דוגמא לכך: "אני רוצה לרקוד ריקודים לטיניים…". לצורך הגשמת מטרה זו אצטרך את משאב הלמידה, מכיוון שאני בטוחה שיש בי את המשאב "ללמוד", אוכל לבטוח בעצמי שאוכל ללמוד את צעדי הריקוד, את הקצב ואת ההתאמה התנועתית לצלילי המוזיקה הלטינית, כך לגבי לימוד על כלי נגינה כלשהוא או כל דבר חדש שארצה ללמוד לעשותו. אני מזמינה אתכם לחדד את המשאבים הפנימיים שבכם ואת היכולות הגבוהות שלכם, אלו שכבר ידעתם שקיימים בכם ואת אלו שעוד תגלו בעצמכם, כדי שתוכלו להצליח ולהגשים מטרות ולהביא לידי ביטוי את הפוטנציאל הרב הטמון בכם. מאמינה בכם מאוד.

שלכם!
דגנית סימן טוב טל
052-7456069

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך