טעות! טעות גדולה אדוני השר

חכם סידי לא יודע עד כמה הטור הזה יהיה פופולארי, אבל די עם קידום "הקנאביס" להיות חוקי. אם יש מי שחולה וזקוק לזה לעזרה ואישרו לו, אז בהחלט, אבל לעשן את זה בלי קשר, זה אסון. תחשבו לדוגמא מה יהיה על ילדים שישיגו את זה, ולא אני גם לא בעד סיגריות ואלכוהול, אבל סמים באופן חוקי? זה כבר מוגזם. זו טעות גדולה של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שאפשר הקלות בשימוש
סידי

גילוי נאות. אני לא מעשן סיגריות, לא עישנתי, זה לא מעניין אותי. אלכוהול אני שותה לפעמים באירועים או בבילויים. למה הגילוי הנאות הזה? מיד תבינו. עכשיו ממשלת ישראל והשר לביטחון פנים (שזה משטרה), גלעד (טרחן) ארדן, ערכו מספר שינויים שמקלים על מי שמשתמש בסם הקאנביס, לשימוש עצמי. טעות. טעות גדולה.

השר לביטחון הפנים ארדן הודיע על שינוי מדיניות אכיפת השימוש בסמים קלים, ובמסגרתה לא יופללו צרכני קנאביס. ארדן אמר תחת כל עץ (לא שיח) רענן: "אנחנו מציגים בשורה אמיתית למדיניות חדשה. מחד, היא לא מוותרת על מוטיב האכיפה, אך מעבירה את מרכז הכובד לתחום של החינוך, ההסברה והטיפול. השם שבחרנו לה הוא 'עוברים לאי-הפללה באחריות". בחייאת ארדן, אחריות של מי? של המשתמשים? הצחקתם אותם באמצע השכטה.

די, נמאס לי מכל "קרנבל הפיכת הקנאביס לחוקי". משהו השתבש פה. כאילו הכל אפשרי? הכל מותר? אין סמים קלים אנשים, ושאף אחד לא יבלבל לכם את המוח. אין דבר כזה. הפיכת הקנאביס, שזה שם אחר, מעט יפה יותר, לסם שנקרא מריחואנה, לחוקית, יש בה יותר נזק מאשר יתרונות.

תראו, אני לא רופא, לכן לא אנסה להתחכם (למרות שהטור נקרא חכם סידי…). אם רופאים החליטו שיש ציבור, שמספרו מוגבל, שיכול להשתמש בצורה מוגבלת, במריחואנה רפואית מכל מיני סיבות, אז מי אני שאגיד ההיפך. אם זה לצורך רפואי, אז בהחלט. אבל מכאן ועד להפוך את זה ל"תגלית המאה", לכך שמי שישתמש יהיה בריא והכל בסדר ואפשרי ויש מדינות באירופה שמאפשרות (ומיד אפריך את הטענה המגוחכת הזו), יש עוד דרך ארוכה. ובעיקר מסוכנת.

בדיקה פשוטה מעלה כי יש לקנאביס/מריחואנה נזקים בלתי הפיכים. היא פוגעת במערכת הנשימה, בעיות בלחץ הדם, פגיעה במערכת הרבייה והפריון ואפילו בהתפתחות. אבל אל תלכו, כולל אתם שרוצים להופך את זה לחוקי. יש עוד נזקים. נזקים כמו, דיכאון, סכיזופרניה חוסר מנוחה, עצבנות ואפילו נטייה לתחלואה נפשית. הישארו איתי עוד קצת, יש עוד הרבה "מהטוב" הזה של המריחואנה. יש פגיעה בזיכרון, בכושר הלמידה, ירידה בכושר הריכוז ואפילו זמן תגובה איטי. נניח בזמן נהיגה בכביש!

אחרי שסרקתי רק חלק קטן, מאוד קטן, של נזקי הסם, בואו נוסיף לזה כמה דברים לא פחות חשובים. הפיכת הסם לחוקי, דוגמת סיגריות ואלכוהול, יהפכו אותו זמין לידי בני נוער. עכשיו תגידו אתם עם היד על הלב (כי אח"כ תהיו עם היד על הראש), כמה מכם ירצו שבנוסף לסיגריות ואלכוהול (שגם הם עדיף ולא היו), הילדים שלכם, שלנו, יוכלו בקלות לצרוך סם. באמת, כמה מכם? לדעתי אף אחד.

ומה יהיה עם מי שיצרוך את זה. ככל שהגיל צעיר יותר ההתמכרות גדולה יותר. אז אנחנו נגדל פה דור של ילדים שהתחילו לעשן את הסם בגיל תיכון ולאחר עשור יהפכו למכורים לסם? נו באמת, כמה ניתן לסמא את עיניי כולם כי זה עכשיו ב"אופנה" להגיד שהגיע הזמן להפוך את הקנאביס, את הסם קנאביס (למה לא משתמשים במילה סם?) למשהו חוקי? אוי לנו ואבוי לנו.

ומי יפקח כמה צרכו אנשים, מי? ברגע שיימכרו את זה בצורה חופשית, מי יעמוד בכל רגע נתון ליד ילדים בחטיבת ביניים, בני נוער ואפילו מבוגרים ויבדוק האם לקחו יותר מידי מהסם הזה? עד כמה הם נפגעו? אל תגידו לי זו אחריותם. אח"כ הם אחריותנו.
בואו רגע גם נשבור את המיתוס של מדינות באירופה ובארה"ב שמאשרות את הסם באופן חוקי. טענה שלא מחוברת למציאות ומגוחכת. כמה מדינות לדעתכם מאשרות את הקנאביס/מריחואנה, הסם הזה, בצורה חוקית? התשובה היא 4 בלבד! שמעתם? 4! המדינות הללו הן קולורדו ווושינגטון בארה"ב, צפון קוריאה ואורגוואי. מה עם הולנד מיד תשאלו? אז בהולנד קיים חוק הסמים במדינה שבו יש אי הפללה של אחזקת כמות קטנה לשימוש עצמי. אבל לאחרונה הממשלה ההולנדית הגבילה את השימוש בקנאביס בקופי שופס לחברי מועדון בלבד שהינם תושבים מקומיים מבוגרים. בכל המדינות האחרות בעולם אסור לגדל ולעשן.

אני יודע שהטור הזה אולי לא יהיה פופולארי (מתי בנינו הייתי כזה?) ויהיו שיגידו, מה אכפת לך אם אני מעשן. אז כן איכפת לי, כי זה יגיע מהר מאוד גם אליי, למרחב הציבורי, לילדים שלי, שלכם. כדאי לעצור את זה עכשיו כשהשינויים הללו בחיתוליהם, ההקלות הללו לא טובות לאף אחד, כולל למעשנים. וזו לא רק בעיה שלהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך