משכנתא עם בעיות בי די איי

אחד הנושאים המורכבים ביותר בתחום המשכנתאות, מה ניתן לעשות כאשר יש עבר בעייתי של פשיטות רגל? מוגבלויות בבנק או כל בעיה אחרת בבנקים?
עומד לפני משכנתא? בוא תבדוק את עצמך

מה זה בכלל בעיות בי די איי: בי די איי היא חברה פרטית, שהתפקיד שלה הוא לאסוף מידע פיננסי על אנשים. הטכנולוגיה שבה משתמשת החברה היא כל כך מתקדמת, עד שהדיווחים מהחברות השונות והרשויות השונות, נעשות באופן אוטומטי. ברגע שיש בעיות כלשהן, נניח תשלומים חוזרים, בעיות בתשלומי כרטיסי אשראי וכו, מתקבלים דיווחים אוטומטיים, שמועברים למאגר של חברת בי די איי, אשר באופן אוטומטי לחלוטין, מתעדת את זה בדו"ח האישי של אותו האדם. ברגע שאדם מגיע לקחת משכנתא, הבנקים שולפים את הדו"ח שנצבר במערכות חברת בי די איי כדי לעמוד את טיב ההתנהלות הפיננסית של האדם.

בעיות נפוצות של בי די איי: הבעיות החמורות ביותר שמתועדות במערכות החברה הן לפי סדר יורד: פשיטות רגל, מוגבל חמור ורגיל בבנק, בעיות כרוניות של אי תשלום הלוואות, בעיות עם החזרים לבנקים, חברות אשראי וכן הלאה. כל הבעיות המופיעות במערכות בי די איי, למעשה מקטינות או חוסמות לחלוטין את היכולת של אותו אדם לקבל משכנתא.

איך להסתכל על בעיות בי די איי: הדרך הנכונה להסתכל על בעיות בי די איי היא לראות האם מדובר בבעיה חד פעמית כלשהיא או התנהגות חוזרת על עצמה. דוגמה: נניח שמישהו פשט רגל או היה מוגבל בבנק, עברו מאז כמה שנים, ההתנהלות שלו היא תקינה לחלוטין, מעולם לא היו בעיות כל שהן אחרות, התנהלות משכנתא תקינה, משכורות יציבות. אנחנו מבינים שהאדם הזה הוא בסדר גמור והייתה לו מעידה אחת, חד פעמית. לעומת זאת, בואו נסתכל על מישהו אחר: אדם שתמיד היה לו בעיות פה ושם עם חשבון הבנק, היו מדי פעם הלוואה שלא שולמה בזמן, משכנתא שאיחרה בתשלום שלה ועוד כל מיני בעיות קטנות. כאן כבר מדובר במקרה אחר לחלוטין, של התנהלות חסרת אחראיות מבחינה פיננסית.

אז מה עושים: הבנקים בגדול, מאוד לא מעוניינים לתת משכנתא לאנשים עם בעיות בי די איי. אך עדיין ישנם כמה מן הבנקים שמוכנים להסתכל בצורה חיובית על אדם שהייתה לו מעידה חד פעמית (הדוגמה הראשונה) ומאז חזר להתנהלות יציבה.

דברים חיוביים: כדי להעלות את הסיכוי לקבל משכנתא למרות עבר בעייתי, אנחנו צריכים להצביע על כמה שיותר אינדיקטורים שמקטינים את רמת הסיכון של הבנק: אחוז מימון נמוך בעסקה, כלומר לבקש 50 אחוז מימון, המלצה של מנהל הסניף, התנהלות משכנתא תקינה, ערבים או לווים תומכים, כל אלו הם דברים שיכולים להקל על הבנק בקבלת החלטות ולאותת לו שרמת הסיכון שלו היא נמוכה יחסית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך