עומד לפני משכנתא? בוא תבדוק את עצמך

עומדים לפני קניית נכס? חושבים כבר להתחיל לקחת משכנתא? הנה הטור שאתם צריכים לקרוא כדי להיות מוכנים. תכינו את המחשבונים ויאללה יצאנו...
עומד לפני משכנתא? בוא תבדוק את עצמך

הון עצמי: כדי לדעת בכמה כסף אתם יכולים לקנות דירה, יש חישוב מאוד פשוט שאתם יכולים לעשות כדי לקבל את המספר.

דירה ראשונה: ההון העצמי כפול 4, זה מחיר הדירה הראשונה שאתם יכולים לקנות. אם יש לכם 200 אלף, עושים כפול 4, כלומר הדירה שאתם יכולים לקנות היא 800 אלף שקלים.

דירה חלופית (מכירה וקנייה של אחת אחרת): עד 70 אחוז ממחיר הדירה. כלומר אם אתם קונים דירה בשני מיליון שקלים ומוכרים את הקיימת, אתם יכולים לקחת משכנתא עד 1.4 מיליון, שזה 70 אחוז ממחירה.

דירה שנייה (שלישית וכן הלאה): חמישים אחוז ממחיר הדירה. כלומר אם כבר יש לכם דירה ואתם קונים עוד דירה במחיר 1 מיליון, אתם יכולים לקבל 500 אלף שקלים למשכנתא עבור הדירה שקונים.

הכנסות נדרשות: גם בנושא הכנסות נדרשות יש נוסחה פשוטה שיכולה לעזור לנו להבין את התמונה. לוקחים את הכנסות הנטו של המשפחה ומורידים מזה את כל ההלוואות הקיימות בחשבון, כולל הלוואות רכב, ליסינג על רכב, הלוואות כרטיסי אשראי שיורדות מהחשבון וכן הלאה. ברגע שאנחנו מגיעים לנטו שלנו, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לשלם בערך שליש מתוך הסכום הזה כתשלומי משכנתא. אם הכנסות הנטו הן 9000 שקלים, אנחנו יודעים שאנחנו יכולים לשלם 3000 שקלים נטו בחודש משכנתא. ואם התשלום החודשי יוצא יותר מ-3000 שקלים, אנחנו לא נקבל אישור.

מהי הריבית על המשכנתא היום? כדי להבין מה הולך להיות התשלום החודשי שלכם על המשכנתא, יש נוסחה יחסית פשוטה כדי להבין מה יהיה התשלום. על כל 100 אלף שקלים שאתם לוקחים, אנחנו יכולים לחשב שהתשלום יהיה 500 שקלים, למשך 30 שנה. אם לוקחים 1 מיליון שקלים, אז אנחנו יודעים שהתשלום החודשי למשך 30 שנה יהיה 5000 שקלים. זה הנוסחה שניתן לעשות איתה הערכות הראשוניות.

אחוז המימון: ככל שאחוז המשכנתא מתוך מחיר הבית הוא יותר גבוה, כך הריביות עולות. אם אתם לוקחים משכנתא של 70 אחוז, אנחנו יודעים שהריביות יהיו מקסימליות. לעומת זאת כאשר אנחנו לוקחים רק 50 אחוז משכנתא מתוך מחיר הבית, הריביות יהיו הרבה יותר נמוכות.

לא לעמוד מול הבנק לבד: כולנו מבינים שהליך המשכנתא הוא מורכב מאוד ומלא תלאות. אם אתם רוצים למקסם את התנאים שאתם מקבלים, מומלץ מאוד להיעזר ביועץ מומחה שיהיה איתכם בתהליך.

 

 

לכל בעיה, פנייה או איחולי הצלחה:

מרטין:050-8116397

maratbok@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך