תלמדו מהמועצה הדתית איך מצליחים לגשר בין דתיים לחילוניים

אני עוקב תקופה ארוכה אחר ההתנהלות של המועצה הדתית באשדוד, מבקר במבנה המשופץ והמיתולוגי ברובע ב' על בסיס שבועי

אני עוקב תקופה ארוכה אחר ההתנהלות של המועצה הדתית באשדוד, מבקר במבנה המשופץ והמיתולוגי ברובע ב' על בסיס שבועי, וסופג את האווירה במקום דרך שיחות עם עובדי המועצה וציבור המבקרים. בסך הכל מדובר במשכן מרתק שמפגיש בין עולמות השמחה (הנרשמים לנשואים), המסחר (תעודות הכשרות לבתי העסק השונים), הרוח (מפגש של רבני העיר הנכבדים עם הציבור הרחב) והשכול (אישורי הקבורה וכל סידורי הלוויה). אין יום שאני מבקר בבניין המועצה הדתית ולא חוזר למערכת עם סיפור מעניין… זה כל היופי, במקום בו יש אנשים ונותני שירות מסורים, בדרך כלל שם נולדים הסיפורים הכי טובים.

אבל מעבר לכך, אני גם מאוד מתחבר לדרך בה מוביל יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, את העשייה בגוף החשוב הזה. הרב דהן מצליח בדרכו הנעימה והייחודית, לפתוח את שערי המועצה הדתית לכלל הציבור, ולא משנה אם מדובר בחובש כיפה או בחילוני גמור. הוא מקבל בלשכתו עולה חדש מחבר העמים, שלא מכיר את התורה ואת השבת, ומייד לאחר מכן מארח בלשכה קבוצה של מתנדבים בבתי הכנסת שעברו קורס עזרה ראשונה, כדי להציל חיים במקרה הצורך במקום הקדוש. השילוב הזה והרוח הנעימה שהרב דהן משרה על המקום, הם בדיוק הנוסחה לחיבור וגישור בין כלל האוכלוסיות בעיר.

בכלל, הרב דהן ועובדי המועצה הדתית לא רק שנותנים שירות יעיל ואדיב לציבור האשדודי (מה שמזכה אותם שנה אחר שנה בפרס ארצי מטעם משרד הדתות), אלא יודעים לחבר ולגשר בין הרחוקים לקרובים, ועושים זאת בדרך נעימה שגורמת לשני הצדדים להרגיש בנוח.

במילים אחרות, גם מי שאינו קרוב לדת ואפילו רחוק ממנה מרחק שנות אור, יוצא  לאחר שנרשם לנישואים לדוגמא, עם חיוך גדול ועם תחושה שגם המוסד הדתי, שבחלק מהמקומות הינו קר ומנוכר, נותן תחושה של בית ומקבל את כולם באותה קבלת פנים חמה.

בזמן שמשבר השבת מפלג את העיר שלנו וגורם לשסע גדול בין קבוצות גדולות, אני קורא למקבלי ההחלטות בעיר להשמיע קול ולנסות למצוא את הנוסחה לגשר ולהרגיע את הרוחות הסוערות. מדובר בסך הכל בקומץ של חרדים אינטרסנטים מצד אחד, שרוצים רק לדאוג לעצמם ולמעגל הקרוב אליהם. פוליטיקאים חסרי עמוד שדרה וסיכוי, שמשלהבים את ההמון בצורה מסוכנת וחסרת אחריות, ובאמצע הנהגת עיר שחייבת להיות אמיצה ולא לחשבן לא לאלה ולא לאלה. באמצע יש גרעין גדול ומוצק של תושבי אשדוד, דתיים וחילוניים, שרוצים לחיות בעיר שלנו באחווה, בהבנה ובהכרה שאיש על פי אמונתו יחיה. כך היה וכך יהיה גם בעתיד.

 

שבת שלום!

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך