מכרז ריביות לפני קבלת המשכנתא? איך עושים את זה?

אחד הדברים שמדברים עליהם הכי הרבה בפורומים שונים באינטרנט, זה הדבר שנקרא מכרז ריביות. הכוונה היא לאותו סקר שוק/ מיקוח שמבצעים מול הבנקים למשכנתאות לפני שחותמים על משכנתא בסוף מול אחד הבנקים. היום נדבר על זה...
לקחת משכנתא או לא לקחת משכנתא?

אז מה הנקודה מאחורי המכרז ריביות?
הנקודה היא שכמו בכל תחום צרכני אחר, הלקוח אמור לנצל את הכוח שלו, כדי לבצע סקר בכל הבנקים השונים על מנת למצוא לעצמו את התנאים הטובים ביותר. הכוח הצרכני הזה הוא זה שאמור לתת ללקוח את העסקה הטובה ביותר שהוא יכול למצוא.
האם סקר השוק בבנקים מקביל לתחומים אחרים?

ההבדל בין צרכנות נבונה בבנקים לבין צרכנות נבונה בכל תחום אחר, זה כמות הכללים הקיימים שהמטרה שלהם היא לעשות סינון ולהוות מסננת כדי להכניס רק את הלקוחות המתאימים. במילים פשוטות יותר: קשה מאוד לבצע מכרז ריביות יעיל כאשר אתה לא באמת מבין את כל הכללים.

כלומר, כאשר מגיעים לבנק מסוים, לא באמת יודעים מה הבנק הזה מייצג. ובטח לא יודעים האם הוא בכלל לא מתאים לסוג המשכנתא שאתם רוצים לקחת. כל בנק יש לו את הלקוחות שמתאימים לו, אם אתם פונים לבנק שלא מתאים לכם, אתם למעשה חוטאים למטרה ולא מנצלים את האפשרויות שלכם.

לדוגמה: אם אתם לוקחים משכנתא שהיא מאוד גבוהה, למשל 1.5 מיליון שקלים, יש מעט מאוד בנקים שיכולים להציע לכם תנאים שהם אטרקטיביים. הסיבה היא שמדובר בסכום מאוד גדול וחלק גדול מהבנקים ייכנסו ללחץ מגובה הסכום. כלומר, אם אתם תגיעו לבקש משכנתא של 1.5 מיליון בבנק שלא מתאים למטרה זו, אתם תחטיאו את המטרה ותצאו מאוכזבים מאוד.

היות והזמן שלנו הוא משאב חשוב גם כן ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שבו אנחנו נתייאש מהשגת תנאים טובים למשכנתא שלנו, ההמלצה היא כמובן להיעזר ביועץ מקצועי לכך או לכל הפחות להתייעץ עם מישהו שמבין. האדם שמבין יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ולהביא לכם ריביות מעולות שיהוו תשלום חודשי נמוך יותר.

מכרז ריביות במשכנתא לסגירת חובות
כאשר מגיעים לקחת משכנתא לסגירת הלוואות או משכנתא לכל מטרה, הריביות הן משמעותית גבוהות יותר. כלומר מכרז הריביות הופך להיות חשוב הרבה יותר. ההבדלים בריביות של משכנתא לכל מטרה הן יכולות להיות עצומות בין הבנקים השונים.
לעבדכם הנאמן יצא כבר לראות לקוחות שסוגרים משכנתאות לכל מטרה בריביות שהן 3 אחוז, 4 אחוז, 5 אחוז ואף שישה אחוז. ההבדלים האלו הם עצומים. ההמלצה שלי היא כמובן להיעזר באיש מקצוע.

למה באמת צריך יועץ משכנתאות?
נכון שזה קצת מצחיק שאני ממליץ על עצמי, אבל תסלחו לי… כמה נקודות למחשבה: המשכנתא הממוצעת בישראל היא סביב 950 אלף שקלים. ההחזר הסופי של משכנתא כזו לאחר שלושים שנה הוא סדר גודל של 1.7. כלומר משלמים בסוף התהליך, כמעט שתי משכנתאות.
יועץ משכנתאות מקצועי יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ולפעמים אפילו מאות אלפי שקלים במשכנתא שלכם. תשקלו להיעזר ביועץ משכנתאות בפעם הבאה שאתם ניגשים לבנק משכנתאות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך