תמ"א 38

לאחרונה עולה לאופנה תמ"א 38 והתחדשות עירונית. שיטה חדשה של חברת "מכרז 38" מציעה תמ"א 38 בשיטת המכרז שאמורה להביא לדיירי הבניין את העיסקה הטובה ביותר שקיימת בשוק הנדל"ן. מרטין בוקסדורף מספר על השיטה.

מה זה שיטת המכרז?

שיטת המכרז למעשה נולדה לעולם כדי להתגבר על אחת הבעיות הגדולות שקיימות בתחום התמא, שזה ניגוד אינטרסים בין דיירים של הבניין וחוסר היכולת להגיע להסכמות.

בואו נשתמש בדוגמה: נניח שיש בניין מסוים בראשון לציון שיש בו את האפשרות לעשות תמ"א 38. הוועד מציע באסיפת דיירים לעשות תהליך של תמ"א. חלק מסכימים וחלק לא רוצים בכלל. מתחיל מסע שכנועים של אלו שמעוניינים את אלו שלא. התהליך הזה יכול להימשך שנים אפילו.

נניח שאותם דיירים הגיעו כולם למסקנה שהם אכן מעוניינים לעשות תמ"א. בדרך כלל כאן מגיע קושי נוסף, כל דייר בדרך כלל מכיר איזה שהוא יזם שיכול להבטיח הטבות ספציפיות לאותו הדייר. גם כאן עלול להיווצר עוד מחסום שיכול לעכב את התהליך אפילו שנים.

מה היתרון של שיטת המכרז?

כאן אנחנו נכנסים לתמונה, אנחנו מהווים גוף ניטרלי שמייצג את כל הדיירים אבל גם אף אחד מהם בנפרד. אנחנו מגיעים נטולי אינטרסים והמטרה היחידה שעומדת מול העיניים שלנו היא לייצג את הבניין כולו ולהשיג את ההצעה הטובה ביותר שניתן עבור דיירי הבניין, בלי להיכנס להטבות אישיות לאף דייר בפני עצמו.

הנייטרליות והמקצועיות שלנו, יכולות לקצר את תהליך קבלת ההחלטות ואת הביצוע של החתימות ושל גיוס ההסכמות משנים לכמה חודשים קצרים בלבד. המפתח שלנו הוא הנייטרליות כאשר אף דייר לא יחשוד בנו שיש לנו הטייה כלפי דייר כזה או אחר או יזם כזה או אחר.

אנחנו מחויבים לבחירת היזם המתאים ביותר לצורך הפרויקט, כאשר הקריטריונים הם איתנות פיננסית של היזם, הניסיון שלו בתחום וההצעה שלו לפרויקט הספציפי שעומד על הפרק.

אנחנו נוציא מכרז בין היזמים המובילים שפועלים באזור המגורים שלכם, לקבלת הצעה ראשונית לפרויקט תמא. לאחר ההצעה הראשונית אנו נבחר את ההצעות הטובות ביותר ונתקדם לשלבים הבאים כדי לקבל הצעה שנית ומלאה עם כל הפרטים. יחד, אנחנו נבחר את ההצעה הטובה ביותר לדיירי הבניין.

לאחר בחירת ההצעה, אנחנו נלווה את דיירי הבניין את כל הדרך לסיום הפרויקט, כשאנחנו משגיחים שהקבלן מבצע את עבודתו נאמנה לפי ההסכם.

מרטין בוקסדורף

http://bereshit.co/

martin.buks@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך