מתקרר: לראשונה ירידה במחירי הדירות בערי הביקוש

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועיתון 'ידיעות אחרונות' מפרסמים הבוקר נתון מעניין לגבי מחירי הדירות שבטח ישמח את רוב הצעירים ומשפרי הדיור, שרוצים לרכוש דירה בערי הביקוש
בניין גבוה

הקיפאון הנמשך במכירת הדירות הביא לבלימה במחירים: מסקירה הממשיכה את סקירת השמאי הממשלתי שעורך השמאי אוהד דנוס עולה כי בשנה האחרונה נרשמה עלייה קלה של 1.6% במחירי דירות 4 חדרים חדשות ויד שנייה ב־16 ערים בולטות, אולם בהשוואה לרבעון הקודם השנה נרשמה בממוצע ירידה של 0.2% במחירים כך מפרסם הבוקר עיתון 'ידיעות אחרונות'.

הירידות הבולטות בשנה האחרונה נרשמו בהרצליה (10%-), בתל־אביב (7%-) ובירושלים (5%-). מחיר ממוצע לדירת 4 חדרים בהרצליה עומד על 2.15 מיליון שקל, בתל־אביב על 2.95 מיליון שקל ובירושלים על 1.92 מיליון שקל. מנגד, היו עליות מחירים בשנה האחרונה באשקלון וברמלה (10%+), במודיעין, בראשון־לציון וברחובות (6%+) ובכפר־סבא (4%+).

הסקירה מבוססת על שיטת העבודה שהייתה נהוגה באגף שומה במשרד המשפטים. המדגם כלל כ־2,700 עסקאות, ללא "מחיר למשתכן". ברבעון השלישי של 2017 היה כמעט שוויון במספר הערים בהן חלה עלייה במחיר הדירה הממוצע לעומת מספר הערים בהן חלה ירידה ביחס לרבעון הקודם.

מהנתונים עולה כי מחיר דירת 4 חדרים ממוצעת באילת עומד על 1.145 מיליון שקל, עלייה של 1% לעומת הרבעון הקודם וללא שינוי לעומת השנה שעברה. מחיר ממוצע באשדוד הוא 1.5 מיליון שקל, עלייה של 1% לעומת רבעון קודם אך ירידה של 1% מול השנה שעברה. מחיר דירה באשקלון עומד על 1.27 מיליון שקל, עלייה של 1% מול רבעון קודם וירידה של 10% לעומת השנה שעברה.

אתמול גם התפרסמו נתוני הלמ"ס ולפיהם ב־12 החודשים האחרונים חלה ירידה של 16% במכירת דירות חדשות. בין יולי לספטמבר נמכרו 6,140 דירות חדשות. כ־28% מהדירות נמכרו במחוז המרכז, ואילו במחוז ירושלים נמכרו רק 7%. עוד נתון שמלמד על ההאטה הוא היקף המשכנתאות שנטל הציבור בספטמבר. זה עמד על כ־3.95 מיליארד שקל, נמוך בכ־19.4% לעומת ספטמבר 2016. לדברי דנוס, "הציבור קונה פחות דירות ומעדיף יישובים זולים יותר ודירות זולות יותר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך