עסקת ענק באשדוד: אקירוב מוכרת את "טופ סנטר ב-250 מיליון ש"ח

הכשרה חברה לביטוח בשליטת אלי אלעזרא רוכשת את מתחם אלרוב סנטר באשדוד מחברת צמר תעשיות אוסטרליות, בשליטת אלפרד אקירוב. החברה תשלם תמורת המתחם 248 מיליון שקלים ותשקיע כ-30 מיליון שקלים נוספים בשטחי המשרדים

חברת הכשרה ביטוח מקבוצת אלעזרא רוכשת את מתחם טופ סנטר – מתחם מסחר ומשרדים באשדוד – תמורת 248.5 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). החברה מתכוונת להשקיע 30 מיליון שקל נוספים בשיפוץ והשמשת המשרדים. את המתחם מוכרת חברת צמר תעשיות אוסטרליות, חברת בת של אלרוב נדל"ן בשליטת אלפרד אקירוב.

מתחם טופ סנטר נמצא ברחוב האורגים בצפון אשדוד. המתחם כולל את מתחם הפאוור סנטר, המשתרע על פני 18.5 אלף מ"ר, ורובו מושכר לשוכרים שונים; בניין בן שש קומות, שקומת הקרקע בו מיועדת למסחר; וחניון תת קרקעי. הבניין נמצא ברמת מעטפת, ואינו מושכר. שטחי המשרדים והקניון הינם 23 אלף מ"ר. בדו"ח השנתי לשנת 2014 של חברת אלרוב נדל"ן, מוערך השווי ההוגן של הנכס ב-253 מיליון שקל, לעומת 248 מיליון שקל ב-2013. החברה מכרה את הנכס כחלק מאסטרטגיית מימוש הנכסים שלה.

ההכנסה השנתית שהניב הנכס עומדת על כ-15 מיליון שקל, וכאמור מדובר רק בדמי השכירות של הפאוור סנטר, שכן המשרדים אינם מושכרים. בין השוכרים שפועלים במקום נמצאים שלושה בנקים – בנק הפועלים, בנק מזרחי והבנק הבינלאומי הראשון – עדן טבע מרקט, הום סנטר, רשת המזון מחסני השוק, מרכז שירות של חברת פלאפון, ריקושט, פולגת, כפר השעשועים, וחברות רכב כמו חברת ליסינג אלבר (מקבוצת אלעזרא), סיאט, אופל, ומזדה-פורד. הכשרה חברה לביטוח בע"מ פועלת בכל ענפי תחום הביטוח הכללי ותחום ביטוח החיים, ומוחזקת על ידי קבוצת אלעזרא, המחזיקה גם בחברות אלבר ואפרידר. בעל השליטה בקבוצה הוא איש העסקים אלי אלעזרא.

לאחרונה קיבלה החברה אור ירוק ממוסדות התכנון להקמת "מרינה מול" באשקלון, שיכלול מרכז מסחרי בן שתי קומות ובו חנויות ומתחם בתי קולנוע. זאת, לאחר שרכשה את הקרקע לפני כשנתיים מחברת אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר.

צילום: יח"צ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך