"פרשת המן" המנהג שיעזור בדרך למיליון: "אף שקל לא זז בלי הבורא"

במהלך היום רצו עשרות תזכורות בקבוצות הוואטספ החרדיות על הסגולה המיוחדת שיש בפרשת המן, נסו גם אתם ואולי זה יעזור לכללה שלכם
"פרשת המן" המנהג שיעזור בדרך למיליון: "אף שקל לא זז בלי הבורא"

מי לא רוצה להיות מיליונר? מנהג חסידי-קבלי קובע כי היום – יום שלישי בשבוע שלפני שבת פרשת "בשלח" – הוא זמן שבו מתקבלות בקלות תפילות לפרנסה. כחלק ממנהג זה קוראים את "פרשת המן", שבה מסופר על האוכל שירד לבני ישראל מהשמיים בתקופה שבה צעדו במדבר ממצרים לארץ כנען.

מקור המנהג הוא בספריו של רבי מנחם מנדל מרימנוב, מאבות תנועת החסידות, שהלך לעולמו לפני יותר מ-200 שנה בפולין. הוא קבע כי ראוי לקרוא את הפרשה ביום שלישי שבו נאמר בסיפור הבריאה פעמיים הביטוי "כי טוב", בשבוע בפרשת בשלח. עם זאת, לאורך השנים, אחרי שהמנהג השתרש, היו שטענו כי מדובר בסגולה שלא זו בלבד שאין לה שום מקור, אלא שהיא גם סותרת את המסורת המקובלת.

בעיתונות החרדית ובקבוצות ווטסאפ חרדיות הופצו תזכורות רבות בעניין. "המבשר", ביטאון חסידי היוצא לאור מידי יום, הקדיש לכך מאמר שלם שבו נכתב כי "שום דבר לא מובן מאליו בעולם הזה. אין תזוזה של שקל אחד, מינוס או פלוס, שאינה מכוונת או מנווטת בחסדי הבורא ובהנהגתו האבסולוטית בעולמו".

בחלק אחר בעיתון אף ניצלו את היום לפרסומות עבור קרן צדקה שהבטיחה, תמורת סכום כסף סמלי לצדקה, לקרוא את הפרשה על קברו של הרב מרימנוב בפולין ולהזכיר את שמותיהם של התורמים. אפשרות נוספת היא תפילה דומה בכותל המערבי, בקבר רבי שמעון בר יוחאי במירון או בקברי צדיקים נוספים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך