בעבר – תלמידת אולפנא, היום – מלכת סאדו

סיפור כזה הרבה זמן לא שמעתם: ילדה טובה מבית דתי מגלה את הקצה השני והולכת איתו עד הסוף. מבת אולפנא הפכה בר בן-נון (26) לדוגמנית עירום, מלכת סאדו ולאחרונה גם ללסבית. בראיון גלוי היא חושפת אלימות קשה במשפחה וקשיים כלכליים שהובילו אותה לעשות דברים חריגים. על השינוי הקיצוני שעברה היא אומרת: "הייתי חיקוי של הסביבה שלי, היום גיליתי מי אני באמת. אני מאושרת וגאה בעצמי".
בעבר - תלמידת אולפנא, היום - מלכת סאדו

אם במקרה תיתקלו בבר בן-נון בת ה-26 ברחוב, וודאי תסובבו אליה את הראש ותשקיעו בה יותר ממבט אחד. היא מתלבשת בצורה חריגה, מלאה בקעקועים ומתהדרת בתספורת מיוחדת – שיער קצר בגוונים של סגול וירוק ופס רחב של גלאח… אבל מבט שטחי לא יגלה לכם שום דבר על עולמה הפנימי הסוער, סיפור כמו של בר לא פוגשים כל יום.

היא גדלה בבית דתי ביישוב הסמוך לאשדוד, בת רביעית מתוך חמש בנות למשפחה מכובדת בראשה אבא רב ואמא מזכירה. היא התחנכה במוסדות דתיים ואת התיכון למדה באולפנא נחשבת. הכרתי אותה לראשונה בעת העלייה לחטיבת הביניים, למדנו יחד באותה כיתה עד סוף י"ב. היא תמיד נחשבה לבחורה מיוחדת ויצירתית, אך לאחר שנפרדו דרכינו, הפייסבוק חשף בפניי שלא ידעתי עד כמה. לאורך השנים האחרונות היא העלתה תמונות עם בני זוג לא 'סטנדרטיים', שינתה את שמה לכינוי לא ברור והחלה להעלות תמונות חשופות. כמה חשופות? עד כדי כך שהנהלת הרשת החברתית חסמה לה את הפרופיל לא פעם ולא פעמיים והיא נאלצה לפתוח חדש…

מעבר לסקרנות האישית שלי בנוגע למה שעבר עליה מאז שסיימנו את הלימודים, הבנתי שיש פה סיפור מיוחד, אז שאלתי אותה אם תרצה להתראיין לעיתון והיא מיד השיבה בחיוב. "תמיד אהבתי תשומת לב", אמרה.

אז מסתבר שלאחר שסיימנו את הלימודים באולפנא היא התגייסה (פתיח שונה לחיים ביחס לרוב הבנות שעשו שירות לאומי) ושירתה כגרפיקאית. במהלך השירות החלה לחזור בשאלה והפסיקה לשמור שבת. לאחר השחרור עבדה בכמה עבודות מזדמנות ובגיל 22 חוותה משבר בבית בעקבותיו החליטה לשכור יחידת דיור בישוב בו גדלה.

"הייתי בתקופה כלכלית קשה, פתאום הייתי צריכה לשלם שכירות ותשלומים ולא היה לי כסף לקנות אוכל, ירדתי בערך 10 קילו. אבל למרות זאת, עם העצמאות והחופש שיש בדירה משלך, נהיה לי הרבה יותר קל בחיים. סוף סוף הרגשתי שאני חופשיה לעשות מה שאני רוצה והתחלתי לבדוק את הגבולות של עצמי. תמיד רציתי לעשות קעקוע וחששתי בגלל ענייני הדת, ברגע שאזרתי אומץ להתקעקע, הכל נפתח, הרשתי לעצמי הכל ופתחתי את עצמי לעולם סורר ומורה". היא ממשיכה ומספרת: "התחלתי לצאת למסיבות בתל אביב ופעם אחת הגעתי בטעות למסיבת סאדו, לא היה לי מושג על מה מדובר אבל זה סיקרן אותי. הכרתי שם בחור בשם זיו, ואפשר לומר שהתאהבתי בו מעל הראש בצורה פסיכית. התחלנו לצאת והוא הכיר לי את כל העולם של הסאדו מאזו, שזה בעצם סוג של מערכת יחסים שמבוססת על שליטה פיזית ומנטלית, כשכל אחד מגדיר את הגבולות הברורים שלו ואסור לחצות אותם".

"אני בחורה מאוד סקרנית שחייבת לחוות את כל מה שאפשר עד הקצה". צילום: גלעד צור

בתור ילדה מבית דתי, מה הוביל אותך להגיע למקומות כאלה? לא פחדת?
"אני בחורה מאוד סקרנית שחייבת לחוות את כל מה שאפשר ועם הכל אני הולכת עד הקצה. כולם מתלבשים שם מאוד חשוף ואני נהניתי מזה כי אני מאוד אוהבת צומי. זיו הזמין אותי להופיע יחד איתו במועדון, שזה אומר בערך להיות בובה שמישהו מרביץ לה והסכמתי, זה איתגר אותי מאוד אז הלכתי על זה. משם זה התגלגל לכך שהתחלתי לדגמן בעירום, גיליתי שאפשר להצטלם ולהרוויח מזה הרבה מאוד כסף, דבר שקשה מאוד להשיג במדינה כמו שלנו. השם שלי עבר מצלם אחד לאחר וכך התחלתי להתפרסם כדוגמנית עירום".

לא מביך אותך להצטלם בעירום ליד גברים?
"לא, אלוהים יצר אותנו ערומים. אני לא רואה בעירום מיניות, אני רואה בזה משהו טהור ואמנותי. להצטלם בעירום מבחינתי זה הדבר הכי טבעי שבעולם. בגלל שאנחנו נמצאים בעולם בו הגברים שולטים, הם הפכו עירום נשי לסמל מין וזה מאוד מעצבן אותי. נשים הן לא סמל מין אלא הרבה מעבר לזה, אני פמיניסטית גדולה. גברים מחפיצים נשים, הם חושבים שאם בחורה מצטלמת בבגד ים אז היא 'זורמת' וזה ממש לא נכון, הבעיה היא בראייה של הגברים ולא בנו".

ובכל זאת, התמונות האלו עלו לרשתות החברתיות, איך המשפחה שלך הגיבה לזה?
"אחותי הגדולה לקחה את זה מאוד קשה ורבה איתי על זה, ואמא שלי בזמנו הייתה חושבת שיש לי ג'וקים בראש ולא הבינה שאולי יש פה מעבר לזה. נכון שיש לי שיגעונות, אבל זו סוג של אידיאולוגיה שאני מאמינה בה. אני לא מתביישת בעצמי ובגוף שלי ואני משערת שגם אם הייתי נראית אחרת הייתי מתנהגת ככה. לקח לאמא שלי זמן להבין שזה משהו שיישאר, עד שהיא התחילה לקבל את זה בהבנה עד כמה שאפשר".

ואיך את מתמודדת עם החשיפה מול כל האנשים בפייסבוק
"כל מי שרוצה שיראה, אין לי בעיה עם זה. אני יודעת לסתום את הפה למי שצריך ולא מתביישת בכלום. יש המון אנשים קנאים שדיווחו על התמונות שלי ולכן כל פעם סגרו לי את הפייסבוק ונאלצתי לפתוח פרופיל מחדש. גנבו לי את הטלפון כבר לא מעט פעמים, פעם אחת הפיצו ממנו סרטונים אישיים שלי ברשת. באותה תקופה עבדתי בחנות בקניון ולא יכולתי לראות כל היום אנשים ולשמוע את התגובות שלהם אז התפטרתי, שם הרגשתי שהגבול נחצה. יש הבדל בין תמונות שבשליטתי לבין סרטונים שאנשים גנבו ממני והפיצו".

אם נחזור רגע למערכות היחסים שלך, היית 3 שנים עם בחור בשם זיו, איך זה הגיע לכך שהיום את בזוגיות עם אישה?
"באחת היציאות שלי לדאנג'ן עם זיו הכרתי בחורה מהממת וגיליתי שאני נמשכת גם לנשים. לאחר תקופה קצרה הכרתי את בת הזוג הנוכחית שלי שיר ועזבתי את זיו למענה. הבנתי בעצם שעזבתי את הגבר היחידי שאהבתי באמת, ומכאן אין דרך חזרה לגברים, יצאתי מהארון לפני חצי שנה והצהרתי מול כולם שאני לסבית".

"אחרי שהכרתי את עולם הסאדו הבנתי שמסיבות אחרות משעממות אותי". צילום: יוג'ין סוקולנקו

ואיך ההורים קיבלו גם את הבשורה הזאת?
"בצורה מאוד פשוטה באתי ואמרתי להם: 'אני עם גברים סיימתי, אני אוהבת את האישה שלי ומאושרת איתה וזה מה שהכי חשוב. תקבלו את זה או לא'. אבא שלי בהתחלה לא קיבל שום דבר ממה שעשיתי או אמרתי, ואמא שלי יותר מכילה. היום שניהם מקבלים אותי ויודעים שאהיה הבת שלהם בכל מצב ובכל דרך שאבחר בה, גם אם היא שונה משל אחרים. אני משתדלת לכבד את ההורים שלי ולהתלבש בהתאם כשאני מגיעה אליהם הביתה, ואני מרגישה שגם הבית שלי השתנה, היום הם פתוחים הרבה יותר לשמוע. ברגע שמתרחקים מהבית מעריכים אותו הרבה יותר, הייתי שם בחג השבועות האחרון אחרי הרבה זמן שלא ביקרתי וממש התרגשתי מאיך שכולם קיבלו אותי. אני בחורה די מוכשרת שעושה הרבה דברים טובים וכולם תמיד מתרכזים בטפל במקום בעיקר וזה מרגיז אותי".

ספרי לי על מערכת היחסים שלך עם שיר.
"אני מוגדרת כגבר בקשר. אני חושבת, מתנהגת ופועלת כמו גבר, אני מרגישה תמיד צורך להגן ולשמור עליה. אם היה אפשר לעשות ניתוח לשינוי מין שבו גם היו משנים גם את התחושות שלי לשל גבר, הייתי עושה את זה".

ביום שישי האחרון השתתפתן במצעד הגאווה והתחפשתן לחתן וכלה…
"נכון, זה היה המצעד הראשון בחיים שלי והיו שם כמויות של אנשים שלא האמנתי. התחפשנו לחתן וכלה לגמרי כאמירה, גם אנחנו רוצות להתחתן כמו כולם".

את רוצה להקים משפחה?
"כן מאוד, לאחרונה זה מעסיק אותי הרבה, אני רוצה למצוא את הגבר הנכון ולעשות איתו ילדים, חייב שיהיו לו גנים טובים. צריך קודם להתמסד אבל אני מאוד רוצה לחוות הריון, זה דבר מדהים בעיניי".

ובכנות, מאיפה את חושבת שכל זה התחיל?
"מאז ומתמיד חיפשתי צומי. עד גיל שמונה הייתי המפונקת של הבית ומאז שאחותי הקטנה נולדה, היחס אליי נעלם. לקחתי את זה קשה וחיפשתי תשומת לב. בגלל שהתנהגתי לא יפה חוויתי לא פעם אלימות במשפחה. אחר כך גם התחילה התקופה שבה חיפשתי צומי וגברים היו אלה שנתנו לי אותו, ובמבט לאחור אני מבינה שניצלו אותי מינית המון פעמים. אני חושבת שהכל בא מהשורשים שלי, חוויתי מכות כשהייתי ילדה ולכן עכשיו אני רוצה לתת לאחרים מכות, סוג של סגירת מעגל שבה עכשיו סוף סוף אני המלכה".

את מצטערת שהכרת את העולם הזה? היית רוצה להיות בחורה נורמטיבית?
"ממש לא, זה נראה לי כל כך משעמם. אחרי שהכרתי את עולם הסאדו הבנתי שמסיבות אחרות משעממות אותי".

מעבר למה שקורה בלילות של תל אביב, גם המראה שלך לא שגרתי במיוחד, איך מגיבים אלייך ברחוב?
"אני הולכת ברחוב עם פאות ותחפושות מגניבות ואנשים שואלים אותי 'מה פורים היום?' אני נגד המוסכמויות האלה, לא צריך חג מסוים כדי להתלבש ולהיראות איך שבא לי, אפשר לעשות את זה תמיד. אני לא צריכה אישור מאף אחד ואני לא רוצה להיות כמו כולם, אני עושה רק מה שעושה לי טוב. אני מבטלת את החשיבה הזאת ואת זה שצריך לחשוב לפי איך שחושבים עליך, אני לא שוחה עם הזרם אלא נגד הזרם וגאה בזה".

ממה את מתפרנסת כיום?
"אני ברמנית בפאב בתל אביב, דוגמנית עירום ומלכה בתשלום, זה אומר שאני משתתפת בהופעות וסאשנים במועדון הדאנג'ן".

את מכונה בפייסבוק "יונו גאסי", מה זה אומר?
"זו דמות מסדרת אנימה מצויירת שאני מזדהה איתה. אני מרגישה שאנחנו ממש דומות ולכן אימצתי את השם שלה. כשהייתי בטיפול, הפסיכולוגית שלי טענה שהדמות הזאת היא משל לחיים שלי. זה גם שם הבמה שלי בהופעות במועדון".

איך היית מסכמת את השינוי המטורף שעברת?
"כל מה שהייתי בעבר לא באמת היה אני, הייתי חיקוי של הסביבה שלי. היום אני מרגישה שהגעתי אל מי שאני באמת – לפי הרצונות, המחשבות, הדעות והאידיאולוגיה שלי ולא של ההורים, הדת והסביבה שגדלתי בה. יש לנו עולם כל כך גדול ומעניין שיש בו הרבה מה להספיק ולהכיר וחבל להעביר את החיים על פי מה שאחרים רוצים".

איזה טיפ היית נותנת לילדים שמתמודדים עם שינויים דומים למה שעברת?
"קודם כל תהיה שלם עם עצמך במאה אחוז ורק אחר כך תצא עם זה החוצה, כי אחרי שאתה שלם אתה יכול להתמודד עם הכל ושום דבר לא יכול לערער אותך".

"גם אנחנו רוצות להתחתן כמו כולם". עם בת הזוג שיר במצעד הגאווה בשבוע החולף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך