גבי כנפו – האיש שעשוי להכריע את מערכת הבחירות

ממלא מקום ראש העיר עו"ד גבי כנפו, כבר החל בפעילות פוליטית משמעותית, מעל ומתחת לפני השטח, כדי להוביל את חברו הקרוב ביותר ד"ר יחיאל לסרי, לקדנציה שלישית
גבי כנפו - האיש שעשוי להכריע את מערכת הבחירות

יום שני שעבר. שעת ערב מאוחרת. ממלא מקום ראש העיר עו"ד גבי כנפו, מניע את הג'יפ המפואר שלו, ונוסע לכיוון מרכז הארץ. הוא יכל לקיים את הפגישה הדחופה הזו עם גורם פוליטי מקומי משמעותי מאוד כאן באשדוד, אבל בחר לעשות זאת במקום שקט ודיסקרטי, כדי שאיש לא יכול לקלקל את המהלך המשמעותי שכנפו שקד עליו שבועות ארוכים. הפגישה הזו מסמלת יותר מהכל את הסגנון והפעילות של האיש הכי משמעותי בזירה הפוליטית המקומית. יש כאלה שהיו יוצאים בריקודים ובמחולות לאחר הסגירה שהוביל, אולם כנפו חזר הביתה שמח וטוב לב, נכנס למיטה ועלה לישון… מבחינתו הוא סימן עוד וי בדרך למטרה הברורה שהציב – קדנציה שלישית לחבר הכי קרוב שלו ד"ר יחיאל לסרי.

עו"ד גבי כנפו הוא בהחלט דמות שונה בזירה הפוליטית. הוא לא מתפאר בקשריו בצמרת הליכוד ברמה הארצית, בשליטה המשמעותית שלו בנעשה בעיריית אשדוד ובחברות העירוניות, ובעובדה שהוא איש אמיד מבחינה כספית, כאחד שצמח וגדל בעבודה קשה ב-10 אצבעות. בכלל, גבי כנפו לא רק שלא צריך את הפוליטיקה, יש כאלה הטוענים כי הזירה הזו רק מפריעה לו בעשייה המקצועית שלו, וביכולת שלו לגדול ולהתפתח יותר ויותר מבחינה כלכלית. "גבי מוביל את הפעילות של קבוצת 207, אחת החברות הגדולות בתחום הלוגיסטיקה הימית, וחתום על מהלכים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בשנה, אבל הפוליטיקה זורמת בגופו והוא מוכן בשביל חברות ללכת עד הסוף", אומר אחד האנשים הקרובים אליו.

כנפו צועד לצידו של ד"ר יחיאל לסרי קרוב לשלושה עשורים, עקב לצד אגודל, והפך לאיש הכי קרוב אליו. יש ביניהם חיבור מיוחד, בלתי ניתן להתרה, למרות שהיו כאלה בזירה הפוליטית ובעיריית אשדוד, שניסו לתקוע טריז בין השניים. זה לא צלח להם, וכל ניסיון שכזה הפך את החיבור ביניהם לעמוק יותר וקרוב יותר. גם ד"ר לסרי הוא מהפוליטיקאים שיודע לכבד ולהעריך את ערך החברות, והוא אמר לא פעם בצורה ברורה בכלי התקשורת שגבי כנפו הוא האיש הכי חשוב וקרוב אליו בזירה הפוליטית. ולא רק שם.

השניים הקימו עם חברים נוספים את סיעת "אשדוד בתנופה" לפני הבחירות לראשות העיר בשנת 2008, ולאחר מערכת בחירות סוערת, ד"ר לסרי גבר על ראש העיר המיתולוגי צבי צילקר, ויחד עם כנפו החלו לבנות את הכוורת הפוליטית במועצת העיר. במשך עשר השנים האחרונות כנפו מוביל את מועצת העיר ונחשב לאחד כזה שלא עושה הנחות לאיש, ולעיתים מצליח להוציא מהכלים את חברי האופוזיציה. "גבי בדרך כלל מכבד ומוקיר את הפוליטיקאים במועצת העיר, אבל שצריך להיות מיליטנטי וחריף, הוא עושה זאת בלי חשבון. היו לא מעט מקרים שהוא סגר את המיקרופונים של חברי מועצה שהשתלחו ופגעו בפקידות הבכירה בעירייה, וזה מבחינתו הדבר הכי חשוב, לשמור על כבודם של אנשים שעובדים ונותנם מעצמם 100 אחוזים לטובת המערכת, ופוליטיקאים מנסים לנגח אותם משיקולים אישיים צרים", אומר מקורב של כנפו.

מעבר לכך, עו"ד כנפו עומד בראש דירקטוריון תאגיד המים "יובלים", וחתום על שורה של הישגים של תאגיד המים האשדודי, שנבחר לאחד היעילים והטובים בארץ הן במתן שירות לאזרח והן בעבודות התשתית המורכבות שבוצעו לאחרונה. כמו כן עו"ד כנפו מעורב מאוד בשורה של פעילויות בעיריית אשדוד, ויש תחומים רבים שהוא תורם מהניסיון והידע שלו בעולם העסקי.

עו"ד כנפו עובד שעות ארוכות ביממה כממלא מקום ראש העיר, סוג של "משרה מלאה", אולם הוא עושה זאת ללא שכר, בהתנדבות מלאה. ליתר דיוק, הוא מקבל שקל בשנה מעיריית אשדוד… לא צריך לדאוג לו כלכלית, עו"ד כנפו נהנה משכר חודשי של עשרות אלפי שקלים בתפקידו כמנכ"ל קבוצת 207. הוא צמח מלמטה עד לעמדה הבכירה ביותר. עם השנים הלך וטיפס בהיררכיה העסקית, עד שמונה כאמור לתפקיד המנכ"ל בחברה בתחום הלוגיסטיקה הימית, הממוקמת בעורף הנמל. לימים הרחיב את פעילות החברה והפך אותה לקבוצה לוגיסטית מהגדולות בישראל, לפני כחמש שנים הקים עבור הקבוצה את המרכז הלוגיסטי הגדול בישראל, הממוקם בפארק נמלי ישראל באשדוד, וזכה להערכה מבעלי החברה, שצרפו אותו להיות אחד מבעלי החברה ששוויה מאות מיליוני שקלים.

עו"ד גבריאל כנפו נולד להוריו שעלו ממרוקו בשנת 61'. הוא גדל עם משפחתו ברובע ו' ומיד לאחר סיום שירותו הצבאי, החל לעבוד בתחום הלוגיסטיקה הימית. כנפו נשוי ללאה ואב ל-3 ילדים. מגיל צעיר התעניין במקביל לעבודתו בתחום הפוליטי, והפך לאחד מפעילי הליכוד הבולטים בעיר. במסגרת הפעילות הזו הכיר את שותפו לדרך הפוליטית יחיאל לסרי, והפך עד מהרה לאיש אמונו הקרוב ואיש הביצוע לכל הפעולות הדורשות ידע וניסיון רב. אחד האנשים הקרובים אליו מתאר את סגנונו של גבי: "הוא ידוע כמי שמטפח ומעודד צעירים סביבו, שצומחים גם הם לתפקידים ברמות השונות. מי שיודע להיכנס למעגל הקרוב של גבי מגיע אף הוא לגדולות. סגנונו חד ומהיר מחשבה, והוא מסוגל לטפל במקביל בעשרות רבות של נושאים ותמיד נינוח. הוא אהוד מאוד על הסובבים אותו ומנהיג ביד רמה צוות רחב של נאמנים קרובים".

חברים בצמרת
עו"ד כנפו הוא כאמור איש ליכוד ותיק, ולמעשה מוביל את הסניף המקומי יחד עם חברים נוספים. גם כאן גבי לא מתנהל כפוליטיקאי רגיל, ולא פעם נכנס לעימותים חזיתיים עם דמויות בכירות בליכוד, כדי לשמור על האינטרסים של העיר אשדוד ושל ד"ר לסרי. בזכות הסגנון הישיר שלו והעובדה שהוא יודע להיות חבר בכל סיטואציה, רוב השרים הבכירים בליכוד שומרים איתו על קשר קבוע ומדברים איתו על בסיס שבועי.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מרבה לשוחח עם עו"ד כנפו והיו כמה פגישות של עשרות חברים בלבד מרחבי הארץ, שכנפו היה נוכח בהם. יחד עם זאת, גבי שומר כאמור על קשרים טובים מאוד עם רבים בליכוד, ביניהם גם המתמודדים הבולטים לראשות התנועה בעידן שאחרי נתניהו. כנפו מקורב גם מאוד לעוד מספר שרים, ותמיד מנסה לנצל את הקשרים הללו לטובת העיר אשדוד. אפשר להעריך שהפעילות שלו במישור הפוליטי בליכוד גרמו לכך שעשרות פרויקטים שונים הגיעו לאשדוד, וכפועל יוצא עשו טוב לתושבים.

"מחאת השבת" טרפה את הקלפים
גבי כנפו תכנן לפתוח את מטה הבחירות של "אשדוד בתנופה" לאחר חג הפסח, קרוב יותר לחודש מאי, חמישה חודשים לפני הבחירות לראשות העיר. "מחאת השבת" שהרימה ראש לפני מספר שבועות וגרמה לסערה פוליטית בעיר, כולל התעוררות של גורמים המתנגדים לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, גרמה לכנפו לקיים ישיבות בזק עם כמה חברים והתקבלה החלטה לפתוח את המטה בשבוע החולף. כנפו כבר עובד בזירה הפוליטית ומקיים פגישות יומיומיות עם תומכים ומתנגדים של ד"ר לסרי. הוא מצליח להחזיר הביתה אנשים שמעט התאכזבו, לאחר שמסביר להם את התמונה הכוללת ואת הפעילות הבעייתית של פוליטיקאים אינטרסנטים שמנסים להבעיר את הרחוב האשדודי. יחד עם זאת, גם כנפו יודע שאם מערכת הבחירות הזו הייתה אמורה להיות קלה מאוד וד"ר לסרי היה אמור לצעוד באלגנטיות לעבר הקדנציה השלישית, הרי שההתפתחויות האחרונות מצריכות היערכות אחרת ועבודה הרבה יותר קשה.

גורם פוליטי בכיר מאוד אמר לנו השבוע: "שלא תתבלבל, גבי מעריך שיחיאל ינצח את הבחירות הללו בדיוק באותו פער שניצח את הבחירות הקרובות, אבל הדרך לשם תהיה יותר קשה ויותר מורכבת, ותצריך ממנו ומאחרים עבודה סביב השעון. גבי זיהה את הנקודות הבעייתיות שצצו בשבועות האחרונים, והוא עובד בעיקר מאחורי הקלעים, וכבר סימן לעצמו שני הישגים גדולים מאוד שיהפכו את העבודה למעט יותר פשוטה. אבל יחד עם זאת, גבי רוצה מאוד לראות את כל הפעילים עובדים סביב השעון, חוזרים הביתה ונרתמים למשימה החשובה הזו לטובת העיר, שד"ר לסרי ישלים את הפרויקטים והתוכניות הגדולות עליהם הוא שוקד יום-יום, שעה-שעה".

האתגר הגדול של "אשדוד בתנופה"
גבי כנפו וחבריו מתכוונים להתרכז גם בבחירות למועצת העיר. כזכור, סיעת "אשדוד בתנופה" לא זכתה לתמיכה משמעותית בבחירות הקודמות, ובקושי "גירדה" את המנדט שלישי. למרבה האירוניה, גבי כנפו היה צריך לחכות לקולות החיילים כדי להבטיח את מקומו במועצת העיר…

הניתוח הפוליטי בעניין הזה הוא פשוט. ד"ר לסרי זוכה לתמיכה משמעותית בבחירות לראשות העיר מקבוצות וקהילות גדולות, שמצביעות למועצת העיר לסיעות הבית שלהן. זה אומר ש"אשדוד בתנופה" צריכה להתרכז בקהל האשדודי הממוצע, בגרעין הגדול של תושבי העיר הצעירים והוותיקים שמצביעים על פי צו מצפונם ולא על פי מחויבות לקהילה או קבוצה גדולה.

כנפו מבצע שורה של מהלכים סביב העניין הזה, ויש כוונה להבליט את המותג "אשדוד בתנופה" במערכת הבחירות הקרובה, כדי שסיעתו של לסרי תקבל 4-5 מנדטים, וכך התלות בשאר סיעות הבית תהיה פחותה יותר. ללא ספק, זו אחת המשימות החשובות של גבי כנפו וחבריו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך