כך הפך עולם הנדל"ן לעיסוק מבוקש באשדוד

עולם הנדל"ן תוסס, ההתחדשות העירונית ממריאה, והרבה צעירים בונים לעצמם קריירה בתחום. "רוב המתווכים הפועלים כיום בהצלחה בעיר, הגיעו ללא היכרות מוקדמת עם עולם הנדל"ן", מספר המנכ"ל והבעלים של משרד התיווך "לידרס" יוסי שרון
כך הפך עולם הנדל"ן לעיסוק מבוקש באשדוד

גם עתידה של אשדוד וגם אחד מהפתרונות המעשיים למצוקת הדיור של הזוגות הצעירים תלויים בפרויקטים של התחדשות עירונית, כלומר פינוי-בינוי או תמ"א 38. ההאצה בפרויקטים הללו לצד בנייה חדשה ופעילות תוססת של משפרי הדיור בעיר, הביא לעלייה במספר האנשים הפונים לעיסוק בעולם הנדל"ן. "משרד לידרס מעניק למתווך המתחיל את כל הכלים על מנת לספק לו את הידע הנדרש עד אשר הוא שולט בתחום ברמה המקצועית", אומר יוסי שרון, המנכ"ל והבעלים של המשרד. "עלי לציין ש- 99% המתווכים אשר עוסקים היום בתיווך, הגיעו ללא היכרות עם התחום".

אם חשבתם שמדובר באדם שרק מתרוצץ בין דירות ונכסים, טעות בידכם. המתווך הינו יועץ נדל"ן אשר נדרש לייעץ ולכוון את מוכרי הנכס או קוני הנכס, ולהוביל אותם כל הדרך עד אשר נסגרת עסקת המכירה או הקנייה. על המתווך למצוא מוכרי נכסים ולעזור להם למצוא קונה מתאים במחיר מקסימאלי ובזמן מינימאלי, על ידי מספר דרכי פעולה כגון: שיווק ופרסום הנכס בערוצים שונים, הערכת שווי הנכס בשוק, ייעוץ והכוונה לגורמים שונים כמו למשל בנקאים ויועצי משכנתאות, שמאי מקרקעין, עורכי דין וכדומה. על מנת לעסוק בתחום התיווך על המתווך להיות בעל יחסי אנוש טובים, חברותי, בעל כושר התמדה, סבלנות, נחישות, חריצות, יזמות ואופטימיות.

מה עוד נדרש על מנת להיות מתווך מצליח? "על המתווך להיות איש שיווק בכמה מישורים", אומר יוסי. "מלבד שיווק הנכס למכירה, עליו לשווק את עצמו ואת עבודתו וזאת על ידי יצירת קשרים חברתיים ארוכי טווח עם גורמים שונים, על מנת למצוא מוכרי נכסים פוטנציאליים או קוני נכסים פוטנציאליים. שיווק עבודת המתווך עם גורמים שונים תוביל לסגירת עסקאות עתידיות בצורה מהירה וטובה. דוגמה לשיווק עצמי יכולה להיות יצירת קשרים עם מוכר הנעליים המוכר או הספר בשכונה. כמו כן על המתווך לדעת לנתח את שווי הנכס הספציפי לפי השוק על ידי בדיקה אצל שמאי במקרה הצורך. על מנת שהעסקה תיסגר בסכום ריאלי אמיתי".

למה לפנות אל מתווך כשיש היום אתרים המציעים קנייה ומכירה של נכסים?
"הרבה אנשים היום מעדיפים לפרסם את הנכס שהם מוכרים באתר דוגמת 'יד 2' או מנסים למכור את הנכס עצמאית, מאחר שהם יוצאים מנקודת הנחה שהקונים יגיעו אליהם במהירות, ועל ידי כך הם גם יקבלו את הסכום שהם רוצים עבור הנכס וגם יחסכו את עמלת התיווך. אומנם פרסום דרך מדיה אינטרנטית זה תמיד טוב, אבל במקרים רבים מה שקורה לאותם מוכרים הוא שהם 'שורפים' את הנכס שלהם על ידי פרסום שגוי כגון: תמחור גבוה מידי או נמוך מידי, חוסר יכולת ניהול מו"מ מול קונים פוטנציאליים. לעיתים קרובות נמצא נכסים שמפורסמים באתר לאורך זמן ולא נמכרים מכל מיני סיבות, ושלא נדבר על כאב הראש שהם מוצאים את עצמם בו, מאחר שהמון 'קונים' מתקשרים ושואלים שאלות, במקרים מסוימים באים לראות את הנכס, ובסוף מתברר שאין להם מספיק כסף, וכל זאת מכיוון שלמוכר ברוב המקרים אין מושג איך למכור את הנכס שלו. בארה"ב, למשל, מזמן הבינו שלמכור או לקנות נכס ללא עזרת מתווך לא משתלם, ולכן כיום 95% מבעלי נכסים בארה"ב משתמשים בשירותיו של המתווך. הם הגיעו למסקנה שגם לאחר תשלום העמלות לסוכן, הם הגיעו לסגירת העסקה בסכום הכי גבוה שהם יכלו לקבל, בזמן הכי קצר, ומיותר לציין שבלי הרבה כאב ראש".

האם כדאי לפתוח משרד עצמאי או לעבוד כשכיר בחברה?
"להיות עצמאי משמעותו עצמאי לעצמך. להיות עצמאי משמעותו 'שליטה' בכמות הכסף שתעשה ובזמן שלך. ראשית, עליך לבחון את עצמך האם אתה בעל יכולת להיות 'הבוס של עצמך'. האם אתה טוב בקבלת החלטות? האם אתה אדם מאורגן בניהול משימות? אחראי? אתה צריך לבחון את האפשרות הכלכלית העכשווית שלך. האם יש לך אוויר כלכלי לארבעת החודשים הראשונים? האם אתה מאמין שצריך להוציא כסף בשביל לעשות כסף? לא פחות חשוב לשאול את עצמך האם אתה אוהב את התחום. האם אתה נהנה מתהליכי מכירה ומשא ומתן? האם אתה מזהה הזדמנות עסקית אך גם יוצר הזדמנות? חשוב לי לציין שכל אדם מסוגל לעבוד כעצמאי, הכול זה עניין של שינוי גישה, ורק אתה יכול להחליט האם אתה רוצה לעשות את השינוי ולעבוד כעצמאי".

מה זה אומר לעבוד תחת חברת תיווך?
"לעבוד בלידרס, למשל, זו עוצמה כלכלית. אנחנו חברת תיווך ברמה בינלאומית, עם מוניטין של 15 שנות ניסיון, והצלחה בעלת היקף עסקאות מכובד באשדוד והסביבה, שיווק פרויקטים יד ראשונה, שיווק ויזום תמ"א 38. החברה מונה כ-30 סוכני נדל"ן באשדוד והסביבה, והיא בעלת מרכז הקשרים הגדול ביותר בישראל. לעבוד בלידרס, שהיא חברה גדולה ומוכרת, זה אומר כוח, עוצמה, מיתוג הן ברמה הארצית והן ברמה הבינלאומית, מאחר שאנו משקיעים המון משאבים בפרסום ובמדיה. מבחינתי להיות סוכן נדל"ן בלידרס זה אומר להיות מחויב להצלחה ובעל אחריות אישית ואתית גבוהה. כל סוכן נדל"ן שלנו חותם על קוד אתיקה, המחייב אותו לעבוד ביושר ובאמינות. סוכני לידרס מוכיחים רמה גבוהה של מקצועיות, מומחיות ושירות עם חיוך. בנוסף, האמצעים הטכנולוגיים שאנו עובדים איתם הם מהמתקדמים ביותר בענף. אתר הנכסים של 'לידרס ישראל' זוכה מידי חודש למעל 7.000 ביקורים. באתר מאגר עשיר ועדכני של נכסים בלעדיים. המידע על הנכסים מתורגם לכארבע שפות שונות, ובתוך כך זוכה לחשיפה ארצית ובינלאומית של המאגר של כל סוכן וסוכן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך