חמש דרכים יעילות לטיפול בכאבי גב

כאבי גב מטרידים חלק גדול מהאוכלוסייה אבל למזלנו יש לא מעט דרכים שבעזרתן אפשר להתמודד איתם. החל מפיזיותרפיה, דרך פילאטיס ועד משחות ומשככי כאבים – קבלו את המדריך המלא
טיפול בכאבי גב
טיפול בכאבי גב

כאבי גב שכיחים מאוד באוכלוסייה ובין 25%-40% מהגברים והנשים בעולם המערבי סובלים מהם על בסיס קבוע. כאב גב נחשב כרוני אם הוא נמשך למעלה מ-3 חודשים, אבל לא באמת חייבים לחכות כל כך הרבה כדי לטפל בו. למזלנו, כיום יש כבר אמצעי טיפול אפקטיביים שבעזרתם ניתן למנוע גם את הכאבים וגם את עוגמת הנפש. הנה 5 מהם:

  1. פיזיותרפיה

פיזיותרפיסט יוכל בדרך כלל לזהות את הסיבה לכאבי הגב שלכם ולהמליץ על טיפול מתאים, מבחני הדמיה או MRI ובדיקות לשלילת בעיות נוספות או לחילופין לאשרור האבחנה המקורית.

מי שסובל מפגיעה בגב התחתון למשל יכול להפיק מקסימום תועלת מפיזיותרפיה, וכדאי בכל מקרה לבנות תכנית אימונים אישית כדי לעקוב אחר קצב ההתקדמות ולזהות החמרה של הבעיה או פציעה חוזרת.

  1. פילאטיס

אם אתם מחפשים פתרון לטווח ארוך, סביר להניח שתוכלו להפיק מקסימום תועלת משיעורי פילאטיס.

הערך המוסף של השיעורים יהיה ירידה במשקל וחיטוב של הגוף, לצד חיזוק שרירי הליבה ושיפור היציבות של עמוד השדרה. החיסרון הוא ששיעורי פילאטיס ידרשו מכם השקעה של זמן וגם לא מעט משאבים כספיים.

  1. שינוי הרגלים

עוד דרך להשיג שינוי לטובה ולמנוע כאבי גב לאורך זמן היא באמצעות הטמעת הרגלי יציבה נכונים. ודאו שהשגרה שלכם לא כוללת פעילויות כמו ישיבה ממושכת מול מחשב, הימנעו מנסיעות ארוכות ברכב ואל תעמיסו על עצמכם משאות כבדים.

הרימו בצורה נכונה גם חפצים שנחשבים לכאורה קלים והשקיעו במיטה אורטופדית, בנעליים איכותיות ובכיסא עבודה עם תמיכה לגב התחתון.

  1. תרופות ומשככי כאבים

הפתרון שישיג עבורכם את התועלת המידית ביותר הוא צריכת תרופות ומשככי כאבים. בחרו היטב את התרופות שמתאימות לכם והתייעצו עם רופא משפחה בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

קראו את ההוראות שמופיעות על גבי התרופות, הימנעו מצריכת יתר וזכרו שבחלק ממשככי הכאבים יש סכנת התמכרות. השתמשו ברק במשככי כאבים שמומלצים על ידי משרד הבריאות ואל תסמכו עליהם כפתרון לאורך זמן.

  1. טיפול בלייזר

אחד הפתרונות המפתיעים ברשימה הוא טיפול בלייזר. טיפול בכאבי גב באמצעות לייזר מוכיח את יעילותו בטווח הקצר והארוך, הוא עדיף על פני השימוש במשככי כאבים ואין שום בעיה לשלב אותו עם פעילות גופנית מומלצת כמו פילאטיס או פיזיותרפיה.

הטיפול מבטיח חזרה מהירה לשגרה והוא מלווה במינימום תופעות לוואי. את הטיפול בלייזר ניתן לבצע במרפאות פרטיות או דרך קופות החולים. הטיפול משפיע באופן מיידי ובאמצעות מעקב אחר התוצאות ניתן גם להתמודד עם חזרה של חלק מהסימפטומים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך