אוכלים בריא וטעים בעונה הקרה – טיפים והמלצות

החורף כבר כאן, הטמפרטורות יורדות והחשק למאפים חמים ומאכלים עתירי סוכר עולה. רוצים להתפנק בחורף, אבל בכל זאת לאכול בריא?
מרק עגבניות גורמה. צילום: יח''צ חו''ל

כשהחורף מתחיל להציץ בחלון, והטמפרטורה יורדת אל מתחת ל-20 מעלות, פתאום סלטים טריים ופירות ישר מהמקרר כבר לא מגרים את בלוטות הטעם כמו לפני חודשיים. מזג האוויר הקריר מביא איתו גם חשק למאכלים מפנקים במיוחד (החולשות שלנו – מאפינס שיצאו הרגע מהתנור לצד ספל שוקו חם), ובלי שתשימו לב אתם עלולים למצוא את עצמכם באביב מנסים להבין מאיפה הגיעו אליכם חמשת הקילוגרמים העודפים האלה.

כמו בכל עונה אחרת, גם בחורף כדאי לשמור על תזונה בריאה ככל הניתן, אבל אתם לא צריכים לגווע ברעב או להתנזר לחלוטין ממאכלים מפנקים. החוכמה היא ליהנות מפינוקים מזדמנים, אבל כאלה שגם מזינים את הגוף שלכם במקום לפגוע בו.

מיטל עזר, תזונאית הבית של חברת הרבלייף ישראל, מעניקה טיפים ועצות כיצד  לשמור על תזונה נכונה גם במזג אוויר חורפי במיוחד, ועדיין ליהנות ממזון מפנק וטעים.

מרקים

מרק הוא כמובן הבחירה הראשונה כמעט בכל בית, בכל הנוגע למאכלי חורף מפנקים ובריאים. הם חמים, מלאים בוויטמינים ויכולים להוות ארוחה שלמה. הימנעו ממרקים מוקרמים למיניהם, שטומנים בחובם שומנים מיותרים וקלוריות רבות, ונסו להיצמד למרקי ירקות, שמספקים כמות גדולה של ירקות במנה אחת. רוצים להסמיך את המרק בלי להוסיף לו קלוריות מיותרות? אתם יכולים לרסק את הירקות בבלנדר ידני (מושלם למרק כתום, למשל), להוסיף למרק שעועית מרוסקת או לשלב במרק מעט גריסים, שמהווים תוספת נהדרת של סיבים תזונתיים, חלבון ופחמימה.

מחפשים מתכון קליל ומהיר למרק עגבניות מזין ובריא? בבקשה – מערבבים 2.5 כפות תערובת להכנת מרק של הרבלייף עם 200 מ"ל מים רותחים. מוסיפים כחצי כוס (50 גר') פסטה קונכיות לאחר בישול ומעט עלי בזיליקום. אפשר להוסיף גם כף גבינת פרמז'ן מגוררת מעל.

סלטים חמים

כשבחוץ משתוללת סופה, סלט רענן הוא אחד המאכלים שהכי פחות מדגדגים את הבטן בזמן רעב. אבל סלטים לא חייבים להיות קרים, אפשר ליהנות מסלטים חמים, שימלאו את הצלחת בכל טוב ואת הבטן בחמימות נעימה. הכניסו לתנור שלל ירקות (תפוחי אדמה, בטטה, דלעת או כרובית, למשל), הוסיפו אותם לקערה עם חסה ועלי בייבי, הוסיפו לקערה גם שאריות מחוממות של עוף או בשר מארוחת שישי וקיבלתם קערה חמה ובריאה.

מטבלים

ירקות היישר מהמקרר אולי לא נראים כמו הבחירה הראשונה בתקופת החורף, אבל מי יכול להתנגד למטבל חמים ונעים? הכינו, למשל, קערת חומוס היישר מהסיר, מטבל תרד וגבינה או מטבל גבינות חם. הגישו ליד המטבל ירקות חתוכים למקלות ותגלו שהם הרבה יותר מפתים בחורף לצד המטבל החם שלכם.

תבליני חורף

תבלינים מסוימים, כמו קינמון, אגוז מוסקט, כורכום או כמון, נחשבים לתבלינים שמחממים את הגוף, וכדאי להשתמש בהם ביד רחבה בחודשים הקרים. הם מוסיפים חום ועומק לתבשילים בלי להוסיף קלוריות ומסייעים לחיזוק המערכת החיסונית. כדאי לנסות ולהוסיף תבלינים מחממים ממש לכל מנה שאתם מכינים, כמו מרקים, תבשילי קדרה או קציצות.

משקאות חמים

משקאות חמים הם ה-פינוק החורפי, בה"א הידיעה. תה, צ'אי, קפה וכמובן שוקו חם יכולים לחמם את הגוף ואת הנפש ביום חורף קר. רק להיכנס עם ספר טוב וספל שתייה חמה מתחת לפוך, ואתם מסודרים. הימנעו, כמובן, מתוספת סוכר למשקה, תמיד תוכלו להוסיף מתיקות עם מקל קינמון או מעט אבקת קינמון. ואם חשקה נפשכם בשוקו חם, אבל אתם חוששים מהקלוריות, בעזרת שייק פורמולה 1 של הרבלייף תוכלו לקבל שוקו חם מושלם, עשיר בחלבונים ובמינרלים ובלי קלוריות מיותרות (רק 226 קלוריות לכוס). איך מכינים? מחממים 250 מ"ל חלב דל שומן, מוסיפים 2 כפות שייק פורמולה 1 בטעם שוקולד ו-1/5 כפית קינמון ומערבבים היטב. מוסיפים מקל קינמון לקישוט ונכנסים מתחת לשמיכה.

5-3

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך