תופעה: מסעדה מאשדוד מצליחה הפכה למקום האהוב על אוליגרכים עשירים

לכל הפרטים

הגעתי בלי להודיע. יום באמצע השבוע. מסעדת VOX בחוף הקשתות באשדוד, ברחוב מפקורה 8. למדתי מהטוב ביותר לעשות את זה. להגיע ככה בהפתעה. למי ששכח לפני 3 שנים הגיע אסף גרניט, אחד השפים המוערכים ביותר בארץ ובעולם, למסעדה ששוכנת ממש על חוף הים באשדוד, כחלק מהתוכנית "מהפכה במטבח". רצינו לראות מה השתנה, אם השתנה בכלל.

הדבר הבולט עוד לפני שנכנסים למסעדה פנימה, הוא הים. המסעדה ממוקמת על חוף הים. אתה מרגיש שהגעת למסעדה שאין לה גבולות. אפשר לשבת בפנים ואפשר בחוץ. על הבר המדהים שצופה לים. והים, הים נותן לך הרגשה של אינסוף. מי לא אוהב הרגשה כזו. ראיתי שהמקום מציע גם נרגילות למי שמעוניין. ככה יום של חברים/חברות, זוגות על החוף. כמה דקות של חברה טובה , נרגילה, ים… תענוג. יש יותר ישראלי מזה?

בתוך המסעדה יש אינטימיות שמיד חשים בה. ישבו במספר שולחנות משפחה גדולה אחת, עוד שני זוגות ושולחן נוסף של חברות. האווירה מזמינה. זה עוד לפני שהזמנו אוכל. התיישבנו על הבר שבמסעדה ולקחנו את התפריט. נכון, אנחנו לא שפים, בוודאי כמו גרניט, אבל עוד לפני שראינו את התפריט, ראינו את המנות שיצאו. אתם מכירים את ההרגשה שאתם עוד לא הזמנתם ורואים את המנות היפות והמגרות שיוצאות וחושבים בכל רגע אולי להזמין מנה אחרת, כי אחת נראית טוב מהשנייה? ככה הרגשתי.

הצצה בתפריט לימדה אותי שיש פה הכל מהכל. המסעדה היא מסעדה אירופאית, אבל לא רק. יש בה מהמטבח הרוסי, יש בה מהמטבח הגיאורגי, יש בה מהים תיכוני. מהכל. פשוט כל אחד וטעם שלו. גם החך הישראלי ימצא לו כאן מענה. יש כאן דגים, פירות ים, נקניקים בסגנון אירופי שנעשים במקום, אפילו מרקים מפתים. קינוחים, אמרתי? טעמתי. רוצה עוד מה"סירניקי", כדור הגבינה המתוק. לא רצו לתת את המתכון. אכזרי…

כשאני שואל על המתכון של "הסירנקי", צוחקת מנהלת המקום אליסה שילין. אליסה מבהירה כי יש לי טעם טוב מאחר ובפסטיבל "עמים טעמים" האחרון שהיה בעיר, המנה הזו נחטפה על ידי באי הפסטיבל. לפחות עכשיו אני יודע שיש אישור לטעם הטוב שיש לי. בנינו, המנה טובה. מאוד.

חזרנו רגע לסדרה "מהפכה במטבח". אחת המסקנות הייתה שם היא שינוי קונספט. כיום שפית אחרת מנהלת את המטבח והמנות בהתאם. הבעלים הא גנדי מולר ואת המקום מנהלת כאמור אלסיה שילין, שנעזרת בסגנה ארסן גלפנד, שמבהירה לשאלה שלי כי המילה התפשרות לא קיימת ב-VOX ולא רק מהפה לחוץ. לא בצוות ובשירות, שמרגע שהגעתי פנו לבדוק מה אני צריך כמה פעמים, בוודאי לא באוכל. אליסה מבהירה שההוצאות על חומרי הגלם רק עלו מאז התוכנית ואין דבר כזה שלקוח יקבל מנה לא ראויה. "הלקוח ייצא מפה מרוצה ויחזור שוב. מגיעים אלינו מתל אביב בכל שבת שהיא מעט קיצית, כי רוצים עוד מהטעם הזה", היא אומרת. גם אוליגרכים ואנשי עסקים ממוסקבה ומערים גדולות אחרות ממדינות חבר העמים, מגיעים באופן קבוע לאכול במסעדה אנינת הטעם.

כמי שמבלה לא מעט בברים ומסעדות בתל אביב, מאחר ואני מגיע משם, אני יודע איזה סטנדרטים צריך בכדי לשרוד במסעדה בתל אביב. על פי המנות והטעם שהוצאו, אפשר להגיד בפה מלא, תרתי משמע, שאפשר להבין את מי שמגיע מתל אביב או מעבר לים לקבל אווירה אחרת, על הים, עם טעם שלא נופל משום מסעדה מהמקום ממנו הם מגיעים. בתל אביב על מקום כזה, בוודאי המיקום והטעם, משלמים ביוקר רב. תאמינו לי. הייתי. שילמתי. לא תמיד חזרתי.

VOX משום מה מזוהה עם קהילת העולים מחבר העמים. אבל אני שלא קרוב אפילו במעט לטעם הזה, לא הבנתי למה. המסעדה מציעה לכל אחד את התוכן הקולינארי שהוא אוהב. הגיע הזמן שגם קהל שלא מגיע מחבר העמים, ייהנה מהמסעדה הזו ומה שיש לה להציע. ויש לה להציע. מסעדה ששווה שינסה אותה גם קהל אחר.

ויש לה מה להציע לא רק בטעם. בכל ערב יש ב- VOX ערב ייחודי משלו, ערב של "דיל זוגות", ערב של מבצעי בירה, ערב של הופעות וערב שישי שהופך למעין בר מסעדה, עם הרבה אנשים יפים… ותסלחו לי הרבה נשים יפות. הרבה. ומה טוב יותר מזה. ערב שכל בר יכול להתגאות בו ונותן לא רק חוויה של אוכל טוב, אלא גם חוויה של בילוי ייחודי לתוך הלילה. מה צריך יותר…

רגע אחרי שאני יוצא מהמסעדה אני מתקשר לחבר שלי ג'. הוא חובב אוכל, ויודע לחיות, אמרתי לו שלא ייקבע כלום לסוף השבוע הזה, כי אני חוזר איתו ל-VOX, יש שם את כל מה שהוא אוהב. השבוע הבהרתי לו – לא נוסעים לתל אביב, אין צורך יש את ה-VOX הוא עונה לטעם של ג' על הכל. רציתי להתקשר גם לאסף גרניט ולהזמין אותו לטעום. ברור לי שהוא לא יאמין איזה מהפך עבר המקום. ומצד שני אני רוצה ליהנות שוב לפני שכולכם תגיעו…בנינו, תגיעו.

VOX מסעדה ובר
ימי פתיחה: ב-ד 17.00- חצות. ה – 17.00 – 02.00. שישי – 12.00- 03.00. שבת -12.00 – חצות. בקיץ פתוח כל יום מ-12.00.
חוף הקשתות, מפקורה 8.
טלפון: 055-6655656

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com