כל ארוחה והיין שלה – טיפים והמלצות

כל ארוחה טובה צריכה יין טוב, אך איזה יין מתאים לאיזו ארוחה ובאיזו עונה? יצאנו לחקור.
כל ארוחה והיין שלה - טיפים והמלצות
יין בעיר. צילום: לידור שלו

כבר בספר תהילים נאמר כי "יין ישמח לבב אנוש" וידוע לכל כי על מנת לשדרג ארוחה יש להתאים אליה את המשקה הנכון.

חשוב לדעת כי יש להתאים את 'משקל' המשקה לזה של הארוחה, אם מדובר על מנה כבדה – יש צורך ביין דומיננטי ואם מדובר על מנה קלה כמו דגים או ארוחה חלבית – כדאי לצרף אליה יין עדין. האוכל והמשקה אמורים להשתלב יחד בהרמוניה ולא לבטל האחד את השני.

לארוחה כבדה המורכבת בעיקרה מבשר מומלץ לשלב יינות שעברו תהליך התיישנות ממושך בחבית, כמו מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, בלנדים עמוקים ועוד.

למנה עדינה המורכבת מסושי, דגים או סלטים ניתן לצוות יינות לבנים או אדומים עדינים העשויים מזני סוביניון בלאן, גוורצמינר ריזלינג ועוד.

שוחחנו עם נבו מ"יין בעיר" סניף אשדוד שהמליץ: "תמיד לנסות עוד ועוד יינות ולא להתקבע על יין מסוים אחד. עולם היין טומן בחובו סודות וטעמים רבים. גלו אותם! לשאול מה עדיף קברנה, מרלו או שיראז זה כמו לשאול – מיץ תפוזים, מיץ גזר או מיץ קלמנטינות? אין עדיפות לזן מסוים, מה שיותר טעים לך, כל אחד וטעמו הוא."

בנוסף הוא מספר כי קיים ביקוש רב ליינות העשויים מענבי המרלו והקברנה סוביניון ואומר כי "לכל זן האופי והטעמים הייחודיים לו ולכן כדי לדעת מה עדיף צריך לטעום כמה שיותר, להתנסות ולהקנות לעצמנו הרגלי שתיית יין. מהר מאוד נגלה מה מתאים לנו עם סוג מסוים של אוכל ו/או עם סוג מסוים של חברה, משפחה, חברים קרובים, פגישות וכו'. מה שחשוב זה לנסות ולצאת מהמסגרת. ישנם זני יין רבים וטובים ורובם הגדול אינו מוכר כלל."

ולסיום, אם אתם עדיין מתלבטים איזה משקה לצרף אל הארוחה – אין ספק שהיין העשוי כולו מחומרים טבעיים בריא יותר מכל משקה מעובד אחר ובכל יום מומלץ לשתות כוס יין אדום על מנת להוריד את הסיכוי ללקות במחלות לב.

"יין בעיר" מציע מגוון רחב של יינות תוצרת חוץ וממיטב יקבי הבוטיק הישראלים והמוכרים ביותר.
מתחם BIG FASHION דרך אריאל שרון 1, 08-9292923.

yain

tal10024

יין בעיר. צילום: לידור שלו
יין בעיר. צילום: לידור שלו

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך