"להיכנס לפיצרייה החדשה שלנו, זה כמו להגיע לאיטליה"

הכירו את פיצריית IL NAPOLI ברובע י"ב שמביאה לאשדוד פיצה בסגנון נפוליטני אמיתי * סיפור הפתיחה של הפיצרייה הוא יוצא דופן ומשלב ציונות, אנטישמיות בצרפת, יחידת מתנדבים במג"ב והמלחמה

אריה ציון ודוד אלוש הם חברים טובים כבר המון שנים הרבה לפני שהם עשו עלייה ארצה. בישראל הם גרים באותו בניין באשדוד והם על קו ישראל-צרפת באופן קבוע. לדוד יש עסק גדול בצרפת של בניית מטבחים עם למעלה מ-70 עובדים ואריה הוא מפיק מוזיקלי בצרפת שעובד הרבה עם ראפרים. "אני עליתי לארץ לירושלים ב-2005 בגיל 29" מספר לנו אריה. "ומתוך תחושת שליחות וציונות אני רציתי להתגייס לצבא". אריה נתקל בקשיים בעקבות גילו וסורב. הוא לא ויתר והתעקש, ובצבא הפנו אותו ליחידת מתנדבים מיוחדת במג"ב. אריה התגייס ליחידה שם הוא מתנדב עד היום, כבר קרוב לעשרים שנה. דוד עלה לארץ לפני 4 שנים בלבד בגיל 50 אבל גם הוא כמו חברו הטוב אריה התעקש על הזכות לשרת ולתת למדינה. אחרי עבודה קשה של למידת השפה העברית בסופו של דבר הוא ביקש את עזרתו של אריה כדי להצטרף ליחידת המג"ב, לאחר שיחות ארוכות עם המפקדים ותהליך גיוס ממושך, דוד הצטרף להתנדבות במג"ב.

בשביעי לאוקטובר פרצה המלחמה והצמד התגייס לעזור מתוך תחושת שליחות. לפני חודשיים אריה ודוד נסעו יחד בג'יפ הצבאי ובנסיעה דוד התחיל לספר על הקשיים שלו בעסק בצרפת. "אתה יודע אחי, עכשיו בגלל המלחמה מעל 70 אחוז מהעובדים שלי לא רוצים לעבוד אצלי כי אני ישראלי ויהודי" אמר דוד. "לא רציתי להגיד לך, כי אני לא אוהב להתלונן, אבל אצלי אותו דבר. הראפרים המוסלמים שאני עובד איתם כל הזמן רבים איתי אבל מה אכפת לי? העיקר שאנחנו מצליחים וזה מה שחשוב". סיפר לו אריה. "שידברו עד מחר". דוד שיתף שאצלו המצב יותר קשה. בגלל שהעובדים מסרבים לעבוד העבודה נתקעת והוא שוקל לסגור את העסק סופית. "אם אני יכול למכור כמה פיצות פה בארץ, לא אכפת לי. אני אסגור את העסק בצרפת עכשיו". אמר דוד.

לדוד יש אהבה מיוחדת לפיצות. גם הוא וגם אביו למדו להכין פיצה נפוליטנה אמיתית ויש להם תעודה רשמית של פיציולו. כל כמה זמן דוד מזמין את אריה אליו לערב פיצות יחד עם המשפחות ואריה תמיד אמר לו שהוא אכל פיצות בכל העולם וזו אחת הפיצות הטעימות ביותר שהוא אכל מעולם. "זה מתכון סודי של אבא שלי" היה אומר דוד לאריה.

באותו ערב לאריה הייתה משימה נוספת. הוא קיבל כסף מעמותות שונות בצרפת כדי לקנות ציוד ליחידה שלו במג"ב. תרומות של המלחמה. אריה נכנס למרקט פלייס בפייסבוק כדי לחפש ציוד שהוא יוכל לקנות עבור היחידה. והוא נתקל בהודעה "פיצרייה למכירה ברובע י"ב בכיכר מג'יק" ממש קרוב לבניין בו גרים דוד ואריה. אריה ראה את זה כסימן משמיים והוא שלח את המודעה לדוד. כבר למחרת ביום חמישי דוד ואריה הלכו לראות את המקום. ביום ראשון העסקה נסגרה והפיצרייה עברה לידיהם של דוד, אריה ואשתו ונסה וכך הם הפכו להיות שותפים. המקום עבר שיפוצים במשך חודש וכיום הפיצרייה הנפוליטנית IL NAPOLI עובדת בכל הכוח. "להיכנס לפיצרייה שלנו זה כמו לעבור לעולם אחר. זה כמו להגיע לאיטליה" אומר לנו אריה. סופסוף יש באשדוד פיצרייה נפוליטנית אמיתית.

בפיצריה הנפוליטנית החדשה תוכלו למצוא פיצות ברמה של הפיצות של איטליה. האווירה בהתאם ואי אפשר שלא ללקק את האצבעות. בין הפיצות תוכלו למצוא פיצות מיוחדות כמו פיצת ה-5 גבינות עם מוצרלה, אמנטל, גבינת עיזים וגבינה כחולה והכל על קרם פרש משגע. פיצת גבינת עיזים ודבש שאי אפשר שעמוד בפניה והספיישל איל נאפולי – פיצה על קרם פרש, שמן כמהין ופטריות כמהין פרמז'ן רוקט ובזיליקום. אחת הפיצות הטעימות ביותר שתאכלו בחייכם!
בקינוחים אפשר למצוא טירמיסו נהדר ופיצת שוקולד מגרה.

והכל כשר למהדרין!

אין טעם להכביר יותר במילים. בואו לטעום בעצמכם – IL NAPOLI שבט לוי 14 (כיכר מג'יק) רובע י"ב באשדוד פיצה שהוקמה מאהבה למדינה. "זאת הנקמה האמיתית שלנו לכל האנטישמים" סיכם אריה.

08-6690044

שעות פתיחה:

א-ה 8:00-23:00

ו' 8:00-15:00

שבת 20:00 – 23:00

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך