"אני רוצה להחלים ולהיות כמו כל הילדים, תעזרו לי"

כבר שנתיים שנתנאל חיים שלו (9) מאשדוד נלחם בסרטן הדם. הוא עבר שתי השתלות מח עצם, טיפולים כימותרפיים ואשפוזים רבים, אך הסרטן שב לתקוף אותו זו הפעם השלישית, חייו נמצאים בסכנה, המערכת החיסונית שלו חלשה, ורק תרופה בשם קיטרודה יכולה להצילו * נתנאל זקוק לשמונה טיפולים בקיטרודה, אחת לשבועיים. כל טיפול עולה 18 אלף שקלים * הוריו של נתנאל, שעזבו את עבודתם על מנת לשהות לצד בנם יומם ולילה, עושים הכול על מנת להציל את בנם. "אהפוך את העולם בשבילו", אומרת אימו נטלי, "אני חולם ללכת לבית ספר", אומר נתנאל, "אני רוצה לשחק, לראות חברים ולהיות כמו כל הילדים. אני מקווה שתעזרו לי להחלים"
"אני רוצה להחלים ולהיות כמו כל הילדים, תעזרו לי"

נתנאל חיים שלו (9) מאשדוד אמור לעלות לכיתה ד'. אבל בעוד ששאר חבריו לכיתה עסוקים בניצול הימים האחרונים של החופש, עוטפים ספרים ומחברות ובוחרים ילקוט חדש, נתנאל נאבק במחלת הלוקמיה ששבה לתקוף אותו בפעם השלישית בחייו. באחרונה מצבו החל להידרדר, והרופאים חרצו שרק תרופה אחת, הקיטרודה, היא הסיכוי להצילו, וזאת בהתאם לממצאי המעבדה המעידים כי תאי גופו עשויים להגיב לתרופה.

נתנאל חיים אובחן לראשונה לפני כשנתיים כחולה לוקמיה מסוג T. הוא אושפז בבית החולים לילדים בתל השומר, והחל בטיפולים אגרסיביים והשתלת מח עצם. ארבעה חודשים לאחר ההשתלה, נמצאה הישנות של הלוקמיה. הוא המשיך בטיפולים רבים, כימותרפיים וביולוגיים, ועבר השתלת מח עצם נוספת הפעם מאביו. אולם המחלה שבה לתקוף.

המחלה הארורה התגלתה בדמו של נתנאל שבועות ספורים לאחר שהחל את לימודיו בכיתה א' בבית הספר "רננים". "התגוררנו בדירה בקומה רביעית בלי מעלית. נתנאל חיים התלונן שכואבות לו הרגליים וקשה לו לעלות מדרגות", מספרת אימו נטלי. "כעבור כמה זמן התחיל להתנפח לו הצוואר. לקחנו אותו לרופא שהרגיע, ואמר שזו דלקת בגרון והמליץ לתת לו גלידות. שוב חזר לו וזה נראה לא טוב. היה לו קשה לנשום". ההורים, שי ונטלי, הגיעו אל פרופסור קפלינסקי מתל השומר, שהורה לקחת דגימה, שגילתה כי נתנאל חיים חולה בלוקמיה. ההורים עזבו הכול, והתמסרו להצלת בנם הבכור.

"למרות הסבל של נתנאל הוא לא מתלונן ועומד בכל. הוא ילד מאושר ושמח עם חיוך גדול, שנותן לכולנו הרבה כוח במלחמה בסרטן", מספרת נטלי. "הדרך שלו להתמודד עם המצב זה לבנות מלגו. הוא אוהב מאוד לגו ומשקיע שעות רבות בבניית לגו ובמשחקי מחשב".
"אני יודע שאני צריך לעשות הכול בשביל שאהיה בריא וחזק ואשתחרר מפה, ושאני לא אחזור לפה יותר בכלל", אמר נתנאל חיים בעת אשפוזו האחרון. "אני רוצה לחזור הביתה, לשחק עם אחותי ובני הדודים, לשחק בלגו ובאקס בוקס, לטפל בדגים שלי ובכלב ג'וי".

לנתנאל אחות בשם ליאן (7) ובן דוד בשם עידן (7), שממלאים אותו בהמון אהבה. יש לו בת שירות צמודה, והוריו של נתנאל חיים אינם עובדים מאחר שהם צמודים אליו בכל יום וכל היום. "בשנה שעברה איבדתי את אבי, רפאל מנשרוב, שחלה בסרטן כבד", מספרת נטלי. "מאוד קשה לנו כלכלית. אנחנו גרים בשכירות, וכרגע נתנאל מקבל קצבה של 2500 ש"ח בלבד מהביטוח הלאומי. התרופה שהוא זקוק לה נקראת קיטרודה, עלותה 18 אלף שקל, והוא צריך לקבל אותה אחת לשבועיים. בימים אלה נתנאל מטופל בתל השומר שלוש פעמים בשבוע, לא כולל אשפוזים. המערכת החיסונית שלו נמוכה מאוד בגלל הטיפולים הכימיים".

"אי אפשר לתאר את מה שעובר עלינו, צריך המון תפילות והמון גיוס למען הילד", אומרת נטלי. "הוא הגיע ל-88 אחוז מחלה. הילד בסכנת חיים. בגלל זה חייבים לגייס את הכסף, ולעזור לו מיידית. זה קריטי מבחינתנו".

s1

תוך כמה זמן הקיטרודה משפיעה?
"אפשר לדעת רק אחרי שמונה מנות, והוא קיבל שתי מנות בינתיים. את האחרונה הוא קיבל ב-8 לחודש. כל שבועיים הוא צריך לקבל מנה של 100 מ"ג קיטרודה, ואני אהפוך את העולם בשבילו, כדי שיקבל את התרופה. אני מודה לכל מי שנרתם עבור נתנאל בני ורוצה לסייע ולתרום ולעזור. תודה למשפחה, לחברים, למכרים, ותודה לך בורא עולם על האנשים הטובים שמושיטים יד. לכל מי שנרתם ותורם ועושה מצווה למען גיוס כספים לתרופת הקיטרודה שבני זקוק לה תודה לכל אחד שחושב לעזור בכל דרך! תבורכו מפי עליון".

שי ונטלי מבקשים את עזרתכם להצלת חייו של בנם היקר מכל. מה עובר על אימא שרואה את בנה נלחם על חייו, ואין לה כסף לשלם עבור תרופה שהרופאים ממליצים כסיכוי האחרון להציל את חייו? הוא רק בן תשע, ובמקום לבחור ילקוט לבית ספר הוא ממתין לטיפול שאין להוריו כסף לממן להצלת חייו. מה עובר על אבא שכל יום מסתכל על הבן שלו, ושומע כמה הילד חלם ללכת לבית הספר כמו שאר חבריו, והחלום רחוק מהמציאות הקשה כאשר הילד שוכב בבית החולים וממתין לישועה. בואו לא נשאר אדישים. היו שותפים בהצלת חייו של נתנאל. כל תרומה מצילה חיים, ויחד נתפלל שגם נתנאל יעלה לכיתה ד׳ כמו שאר חבריו.

"אני חולם ללכת לבית ספר", אומר נתנאל חיים, "אני רוצה לשחק, לראות חברים ולהיות כמו כל הילדים. אני מקווה שתעזרו לי להחלים".

לתרומות:
עמותת המתנדבים, "להושיט יד", התגייסה לסייע לגיוס התרומות להצלת חייו של נתנאל ולמימון התרופה.

לתרומות מחו"ל ומהארץ בטלפון 24 שעות ביממה: 03-9090882 או 3788*

לתרומות בצ'ק: יש לשלוח לעמותת להושיט יד לרחוב יהודה הנשיא 81/5 אלעד לפקודת עמותת "להושיט יד" עבור נתנאל.

העברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 781 חשבון 528542 עמותת "להושיט יד", להצלת נתנאל. לאחר העברה יש להתקשר לבקשת קבלה מהעברה. בנקאית לטלפון: 03-9090882 א-ה ,יש לציין שהקבלה עבור העברה בנקאית.

תרומה ישירות למשפחה לחשבון בשם נתנאל חיים שלו, בנק הפועלים, סניף 766, מספר חשבון 325557

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך