"פרשה חינוכית"

הפרשה שמסעירה את מערכת החינוך מתפתלת: הבעל טוען כי רעייתו קיימה יחסי מין עם תלמיד בן 16, ואף עישנה עימו סמים ליד בנם בן השנתיים. האישה שמצויה במשבר נפשי, טוענת כי הבעל אנס אותה ומעליל עליה עלילות שווא רק מתוך נקמה. "א' שבורה ורצוצה, היא בבית הוריה באשדוד, לא מתפקדת ולא מאמינה שהיא עומדת במוקד הסערה", אומרים מקורביה. הבעל זוכה לתימוכין לגרסה שלו, עם מכתב שא' כתבה לבעל בשבוע החולף: "רגע של עיוורון הוביל למצב הזה, אני מצטערת מעומק הלב"

חייה של א', צעירה בת 28 שגדלה והתחנכה באשדוד, עוברים טלטלה של ממש בשבועיים האחרונים, והיא נקלעה למשבר נפשי חמור. בשבוע האחרון ניסינו לשוחח עם א', הגענו בסמוך לבית הוריה, אך הדבר לא התאפשר, הבנו שא' רוצה להירגע ולתת לסערה לחלוף. בינתיים כל אמצעי התקשורת הארציים מחזרים אחריה נמרצות, מוכנים לתת לה ראיון פותח בכל מהדורת חדשות, אבל א' בשלה, שומרת על זכות השתיקה עד יחלוף זעם. עו"ד מיכאל בוסקילה, המייצג את א', בכלל נופש עם משפחתו בטבריה, ונאלץ להתמודד עם עשרות שיחות מצד כל כלי תקשורת שקיים בארץ הקודש, כולל אתרי אינטנרט זניחים, שמשוועים לקבל כותרת מהפרשה העסיסית שמכה גלים.

בכל זאת, לא כל יום יש סיפור בו לכאורה מורה נאה חשודה כי קיימה יחסי מין עם תלמיד בן 16, התחברה אליו בצורה בלתי ניתנת להסבר ואף עוברת הפלה לאחר שהרתה ממנו. זו הגרסה שמציג הבעל של א', שאף טוען כי א' והתלמיד עישנו סמים קלים ליד בנם בן השנתיים, טענה חמורה ביותר. בית המשפט הוציא צו הרחקה זמני לא' מבנה, והמורה טוענת כי נעשה לה עוול, כי בעצם הבעל החליט להעליל עליה עלילות, ואף טענה כי הבעל אנס אותה מספר פעמים. מדובר בשתי גרסאות לא פשוטות לעיכול, ומעניין מאוד מי יתברר בסופו של דבר כצודק.

בכל מקרה, הבעל זוכה לחיזוקים מהותיים בפרשה, לאחר שהאישה הודתה בחקירה הראשונה במשטרה כי אכן קיימה יחסי מין פעם אחת בלבד עם התלמיד וכי הייתה התאהבות בין השניים. גם התלמיד עצמו הודה בחקירה כי היו יחסי מין והעיד במשטרה כי "היו יחסי מין יותר מפעם אחת".

בהמשך א' החליטה לשנות גרסה וטענה כי מדובר בהכפשה של הבעל, רק בשל מאבק גירושין מכוער שניצת בין השניים. "הוא אנס אותי, היכה אותי, השפיל אותי והחליט להעליל עלי עלילות שווא", אמרה א' בקול חנוק מדמעות. א' גדלה והתחנכה באשדוד. היא למדה באחד המקיפים הוותיקים בעיר ומשפחתה מוכרת ומוערכת. היא תמיד בלטה ביופייה ואף כיכבה במדורי הרכילות בעיר. לאחר השירות הצבאי למדה הוראה, התחתנה לפני כשלוש שנים ועברה להתגורר בעיר גדולה אחרת באזור הדרום. היא לימדה באחד מבתי הספר המקיפים, והתלמידים מעידים עליה כי "א' מורה טובה מאוד, תמיד הייתה חייכנית והייתה מרבה לשוחח עם התלמידים גם בהפסקות ומעבר לשעות הלימודים".

המאבק בין השניים הגיע כאמור לידי חקירה. האישה נשלחה בתחילת הפרשה לחמישה ימים של מעצר בית בבית הוריה באשדוד, ואילו הבעל נשלח אף הוא למעצר בית של חמישה ימים בעקבות הטענות החמורות של א' נגדו.

"רגע של טמטום, רגע של עיוורון"
בתחילת הפרשה א' כתבה מכתב ארוך לבעלה, בו למעשה התוודתה על המעשים שביצעה עם התלמיד. "יקר שלי, החלטתי לכתוב, מה עוד כבר נשאר? כל כך מתגעגעת אליך", כתבה המורה בתחילת המכתב. "אני פה אצל ההורים וזקוקה לך, תמיד ידעת כמה אני זקוקה לך. כמה שאני לא יכולה בלעדיך. תמיד אמרת את זה. לא סתם! ידעת את זה, הרגשת את זה, תמיד אמרתי את זה לפני כולם, תמיד היית לפני כולם. אני יודעת מה אתה מרגיש ובטוחה שאתה לא מאמין לכלום עד לפה, אבל זו האמת. רגע של טמטום, רגע של עיוורון הביאו אותי למצב הזה. רגע של טיפשות. מנסה למצוא הסבר, לא מצליחה. מגיע לך את הכי טוב, ואני מנגד עשיתי את הכי רע! למה? אני כל היום שואלת את עצמי. נזכרת ברגעים של אושר, מה גרם להכול להתהפך? מנסה למצוא משהו שלילי. הבל הבלים, הכל שטויות לעומת הטוב שיש לך להציע. אני מצטערת מעומק הלב. יש לי חור בלב, מה עשיתי? איך פספסתי הזדמנות ליהנות איתך מהחיים, ליהנות בכל התקופה הזו יחד. ליהנות ממך, להעניק לך את כל הטוב שבעולם. לגרום לך תמיד לאושר. מצטערת".

בסיום המכתב כתבה המורה לבעלה: "אני זקוקה לך, אני חצי בן אדם בלעדיך. תמיד תמיד רציתי אותך לצדי, אני אוהבת אותך! אני כבר לא יודעת איך להתמודד עם הכאב, אני נקרעת. אני מקווה שאעבור את יום חמישי בשלום, ושאתאושש. ובכל החלטה שתחליט אני רק מקווה שתהיה מאושר, שתדע רק רגעים של שמחה. מגיע לך. כל עוד זה יהיה תלוי בה אני מבטיחה לעשות אותך מאושר, לעשות אותנו מאושרים, להיות תמיד בשבילנו. אני כואבת ויודעת כמה שאתה. אני מפחדת. אני זקוקה לך. אני מקווה שנוכל להתראות בקרוב. אני אוהבת אותך, ואת המלאך הקטן שלנו".

עורכי הדין עמיקם הדר וחדוה שפירא, שמייצגים את הבעל, מסרו בתגובה: "מדובר במקרה מזעזע בו אשתו של מרשנו, מורה מחנכת, ניצלה תלמיד, נער ממשפחת מצוקה, קיימה עימו יחסי מין והרתה לו, וכשהיא עושה זאת ליד בנה הפעוט, תוך שהיא חושפת אותו לסיכון עצום, הכולל שימוש בסמים. מרשנו מבקש כעת להגן על בנו התינוק ויילחם כדי שבנו יורחק מכל מקור סכנה. בית המשפט הרחיק את האמא ממרשנו ומבנו. תביעה למשמורת הוגשה בבית הדין".

עו"ד מיכאל בוסקילה, המייצג כאמור את א', אמר כי "הקביעה לפיה המורה ניהלה רומן עם התלמיד היא המשך הכפשתה בדומה להכפשות מצד הבעל. הוא החליט להכפיש אותה בגלל סכסוך גירושין קשה מאוד. העימות הינו לגבי אלימות של הבעל כלפיה ולא על הרומן לכאורה עם תלמיד שהכניס אותה להיריון. היא הייתה בהיריון מהבעל ולא קיימה יחסים עם הקטין. מרשתי טענה בחקירה כי הייתה קורבן לאלימות מצד בעלה ולכן נערך העימות. היא הטיחה בו שהוא הכה אותה ואף מעבר לזה, ולכן הם נפרדו והיא רצתה להתגרש ממנו. מרשתי כפרה מכל וכל בטענות לכאורה שהרתה לתלמיד, והבהירה חד משמעית כי ההיריון הינו מבעלה. כבר לפני שנתיים האישה התלוננה במשטרה על אלימות מצד הבעל. היא סיפרה בחקירה שהיו מקרים של אונס שלו כלפיה וזומנה למיצוי החקירה. כל מערכת היחסים הייתה עכורה בלי קשר למידע המסולף שהוא הפיץ אודותיה. היו לה יחסים טובים עם בן 16 שלא היה תלמיד שלה, אלא למד בבית ספר שלימדה בו לפני כמה שנים. אין ביניהם שום קשר של יחסים בין מורה לתלמיד. היו לה יחסים טובים עם כל תלמידי הכיתה, היא הייתה כתובת למצוקות של כולם. המורה כופרת מכל וכל בהאשמות על רומן בינה לבין התלמיד. פירשו את זה בצורה לא נכונה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך