סי המשבר

שמוליק דואק, מעצב שיער ופעיל חברתי מוכר באשדוד, היה ידוע כחבר קרוב של הזמרת סי היימן. כשהיא הופיעה באשדוד, הוא עזר לה לקדם את מכירת הכרטיסים באמצעות הפייסבוק, ואף מכר כרטיסים במספרה שלו, לפני כשלושה שבועות החל דואק להעלות פוסטים המרמזים על צרות בגן עדן ועל חובות כספיים שסי חייבת לו ולאחרים. בשבוע שעבר זה התפרסם ברמה ארצית * "עייפתי כבר מהאישה הזאת וממעלליה", אומר דואק

שמוליק דואק, דמות מוכרת באשדוד, הוא ספר ופעיל חברתי, המנהל דפי פייסבוק המקדמים עזרה הדדית ופעילות תרבותית מקומית. בנוסף, הוא מוכר כחבר קרוב של הזמרת סי היימן. הוא קידם ועזר לשווק וליחצן את הופעותיה בעיר, חיבר בינה לבין יוצרים מקומיים, וסיפור היכרותם סוקר בתקשורת המקומית, כמו גם אצלנ.

לפני כשלושה שבועות, החל דואק להעלות פוסטים המרמזים על קרע בינו לבין היוצרת. דואק לא כתב את שמה במפורש, אך מי שמכיר את הנפשות הפועלות, יכול היה להבין שמדובר בה, ובניתוק שנגרם על רקע כספי. מי שקרא את הפוסטים ואת התגובות הבין שהיימן חייבת כסף לעוד אנשים בנוסף לדואק. בשבוע שעבר פורסמו הפוסטים הללו בכתבה באתר "מאקו", שם נכתב כי "בסביבתה של היימן טוענים כי מדובר במעריץ שמלווה אותה כבר מגיל 16, אלא שהפעם חצה את גבולות ההיגיון, כשהפוסטים שלו הגיעו גם לזמרת שמכירה אותו היטב אך לא הייתה איתו בקשר בשנה האחרונה, מה שככל הנראה גרם לו להיפגע ולצאת נגדה".

בעקבות הכתבה פרסם דואק בפייסבוק פוסט זועם, ארוך ומפורט, ובתחילתו כתב: "לא יודע איך הפוסטים שלי הגיעו לידי כתבת מאקו. בטח לא ממני. לא זאת הייתה המטרה שלהם. המטרה הייתה שהם יגיעו לידיעתה כדי לזעזע אותה ולגרום לה להפסיק לזלזל באנשים, לשקר, לרמות, לדחות אותם בתירוצי שווא, במניפולציות זולות, בסחטנות רגשית, לגרום להם לסיבוכים מול הבנק שלהם רק בגלל שרצו לעזור לה והלוו לה כספים שתמורתם היא נתנה צ'קים שאין להם כיסוי! מאז הפוסטים שכתבתי שבהם אפילו לא הזכרתי את שמה, קיבלתי מלא טלפונים והודעות מאנשים המומים ששאלו 'גם לך היא חייבת?', ומיד אחרי זה סיפרו לי על החובות שלה להם: חברת הגברה, איש סאונד, זמרת ליווי, נגנים מהלהקה שהפסיקו לעבוד איתה, חברה מהדרום, מכרה מהצפון ועוד. את כולם היא כינתה בכתבה השקרית 'ספקים'.

מכל השקרים שבכתבה הזאת של מאקו, הכי העליב אותי לקרוא שאני 'מעריץ שהיא לא בקשר איתו בשנה האחרונה, וזה גרם לו להיפגע ולצאת נגדה'. הווטסאפ והמיילים לא יכולים לשקר. יש תאריך שליחה ליד כל הודעה שלה. רק לפני חודשיים עוד התחננה על נפשה שאתן לה עוד זמן". כשפנינו אל דואק, הוא סירב להתראיין. "עייפתי כבר מהאישה הזאת וממעלליה", הוא אמר, "אני רוצה לשים את הכול מאחור ולשכוח". אבל החברים שהגיבו לפוסט, הסכימו לספר על השתלשלות האירועים.

"אני יודע שמישהי שהייתה מאוד קרובה לסי, סיפרה לשמוליק שהיא כפוית טובה ושייקח בחשבון שהיא חברה שלו רק בגלל שהוא כל הזמן מסייע לה", מספר חבר שמתנדב עם שמוליק בסיירת הורים. "מסתבר ששמוליק שמע את זה כבר מכמה אנשים בעבר שהקשר בינם לבין סי נותק, ועדיין התקשה להאמין שהיא כזאת. בסוף הוא החליט לבדוק את זה באמת. הוא אמר לה שהוא כתב שיר על סיירת הורים אשדוד, וביקש ממנה להקליט את שיר הסיירת. הוא סיפר לה שיש לו חבר עם ציוד הקלטה נייד ושאפשר להקליט אותה בכל מקום שהיא תבחר. אז היא אמרה לו שאין שום בעיה. כשהיא תבוא למופע בסאנסט אשדוד בדצמבר, היא תישאר להקליט אחרי המופע. במופע היא אמרה לו שהיא צרודה, 'אז הכי טוב מחר כשאני מגיעה להופעה בספריה העירונית'. אחרי המופע בספריה העירונית היא מיהרה לנסוע לרשת ג' בירושלים, אז שוב אמרה לו שזה ידחה קצת, ושבעוד שבועיים היא מגיעה לטקס זיכרון, אז מיד אחרי זה הם יוכלו להקליט את השיר. אחרי הטקס היא שוב התנצלה שלא תוכל להקליט, כי מצאה טרמפ עד לבית בתל אביב אז חבל לה לשלם למונית. הם קבעו שביום ראשון הקרוב הם יגיעו לדירתה ויקליטו שם. אבל ביום ראשון היא שלחה לו ווטסאפ וסיפרה לו שנכנס לה מופע פריצה קצר במסיבת גייז בת"א, וביקשה שוב לדחות ליום שני למחרת. ביום שני היא לא הרגישה טוב וביקשה לדחות לשלישי.

si2

שמוליק החליט לעשות דבר אחר. הוא אמר לה שיותר הוא לא קובע איתה כלום, וביקש ממנה שכשיהיה לה ערב חופשי, שהיא בעצמה תודיע לו ואז הוא יגיע להקליט. מדצמבר עד אפריל היא לא מצאה ערב אחד לעשות טובה קטנה לחבר. הקלטה שנמשכת מקסימום 10 דקות. בכל הזמן הזה ישבו אצלו צ'קים שהיא נתנה לו, בתמורה להלוואה שקיבלה ממנו. הוא לא היה יכול להפקיד אותם כי היא הודיעה לו שאין להם כיסוי, ושהיא תפקיד לו במזומן בכל פעם שיגיע מועד פירעון הצ'קים. אבל המועד הגיע וכל הזמן היא דחתה את ההפקדה. כל פעם תירצה בתירוץ אחר. הוא ויתר כבר על הכסף, וחיכה עד שהיא תפקיד בעצמה ובזמן שלה, אלא שאחרי שהוא נדחה כל כך הרבה פעמים עם עניין ההקלטה, הוא החליט שהוא לא מוכן יותר להתחשב בה. הוא שלח לה הודעה תקיפה, נתן לה אולטימטום להפקיד לו את כל היתרה עד לתאריך מסוים, וכתב לה שהוא לא מוכן יותר לחכות. הוא הבין שהלהקה שלה נטשה אותה, ואז קלט שזמרת הליווי שלה כבר לא איתה. הוא דיבר איתם. שאל מה קרה, והבין שלכולם היא חייבת מלא כספים! חודשים שלא שילמה להם וממציאה להם כל פעם תירוץ אחר. הבין שזאת שיטה ודרך התנהלות קבועה וסדרתית. ובזמן שכל העולם רודף אותה, היא מתראיינת בערוץ 1 ומספרת שהיא בתקופה הכי יפה של חייה! זה ממש חירפן אותו".

בינתיים, היימן שילמה את הסכום שהייתה חייבת לדואק, אך גם בפייסבוק וגם בכתבה במאקו, תוכלו לקרוא תגובות של אנשים אחרים שלהם הם חייבת כסף. ידידה אחרת של שמוליק, סיפרה לי: "האכזבה של שמוליק מסי כל כך גדולה. משך שנים הוא רק מיחצן אותה ומשווק אותה. סוגר לה הופעות ומוכר לה כרטיסים ודיסקים. מייעץ לה ותומך בה. היא משמיעה לו שירים לפני שהיא מוציאה אותם כדי לקבל חוות דעת. כל כך הרבה אנרגיות היא לקחה ממנו, וכל הזמן הזה רק התבכיינה בפניו על כמה שקשה לה, רע לה, בעלה עזב אותה, אבא שלה חולה, אחותה לא מדברת איתה, הבעל של האימא לא מרשה לה לדרוך בבית שלהם ועוד ועוד. שמוליק אמר לי שהיא לוקחת לכולם מסביבה את האנרגיות, בזמן שהיא עצמה רק פורחת".

אשת יחסי הציבור ענת שטיינר מסרה בשם סי היימן: "הזמרת והיוצרת סי היימן, מנהלת את עצמה ואת משרד ההפקות שלה 'היימן הפקות' מעל עשר שנים. לפני כשנתיים וחצי לאחר שאושפזה בשל מפרצת בראשה ולא עבדה תקופה ארוכה, החליטה באומץ לחזור לקהל שלה ולגייס מימון לסיבוב הופעות חדש באמצעות אתר 'הד סטארט'. לפני כחצי שנה, משרד ההפקות שלה עבר טלטלה כלכלית, ובשל כך סי החליטה להקטין את פעילותה ופעילות המשרד להופעות אקוסטיות. כל התנהלותה הכלכלית והסדרי החזרי התשלומים לספקים איתם 'היימן הפקות' עובדת מזה שנים רבות מטופלים על ידי משרד רואה חשבון בצורה מסודרת ומוסדרת מול אותם ספקים. אנו מצרים על הקלות הבלתי נסבלת להכפיש שמו של אדם אמיץ ומסור כמו סי וכלפי אביה המלחין וחתן פרס ישראל נחום היימן, כאשר ידוע שסי עושה את זמנה יומם ולילה לסיעודו ולטיפולו ובהתנדבות עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים ונוער בסיכון. סי תמיד הייתה ועודנה דוגמה לאישה וזמרת אמיצה שעושה את דרכה בחריצות ובהתמדה ועל כך היא ראויה לכל ההערכה להמשיך את אומנותה ולהתפרנס בכבוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך