טרגדיה: תינוק בן חצי שנה נפטר לאחר קשיון

אמבולנס ברמזור

אמש מעט לפני השעה 8:30 התקבלה קריאה במוקד מאה ואחת של מד"א על תינוק שנראה רדום וללא יכולת תזוזה, כאשר הוא נמצא במונית יחד עם אימו ביציאה מאשדוד. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו עם ניידת טיפול נמרץ למונית מצאו תינוק בן חצי שנה ללא רוח חיים לאחר שסבל ממחלת רקע, מבדיקה של הצוותים עולה כי לאחר שבבוקר מוקדם ראתה האם שהתינוק אינו מגיב, החליטה לנסוע איתו לבית החולים, אך נהג המונית שהבחין כי הילד רדום וללא יכולת לזוז, הזעיק את כונני מד"א שנאלצו לקבוע את מותו במקום.

ע"פ צוותי מד"א התינוק סבל ממחלה שנקראת קשיון – קשיון שרירים הוא מצב בו שרירי השלד מתכווצים לאורך זמן ונשארים במצב קשה. מדובר בתופעה נפוצה בכל הגילאים ומאפיינת בעיקר מבוגרים, אצלם רקמת השריר כבר חלשה ו"לא מה שהייתה פעם".

קשיון השרירים מתבטא בכאב טורדני ויכולת ירודה להשתמש בשריר, וגורם להרגשה כללית של חולשת שרירים ותחושת מאמץ בכל פעולה. בנוסף, ניתן לחוש את נוקשות השרירים ואת המאמץ בהפעלתם. פעמים רבות, קשיון שרירים הוא ביטוי של מחלות סיסטמיות אחרות, ובמקרים אלה חשוב לאבחן את המחלה המקורית לשם מתן הטיפול הטוב והמדויק ביותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך