תעלומת העלמותו של שלמה סהבט

מסתורין אופף את גורלו של שלמה סבהט, שיצא מביתו מחוייך ואופטימי לפני 4 חודשים, ונעלם כאילו בלעה אותו האדמה. "שלמה, אנחנו אוהבים אותך ורוצים לדעת שהכל בסדר, תיצור קשר, אנחנו כאן בשבילך" אומרים בני משפחתו
תעלומת העלמותו של שלמה סהבט

יש מקרים של נעדרים שאתה מבין כבר בהתחלה שהסוף עלול להיות רע ומר, יש מקרים שאתה מבין שרוב הסיכויים שהנעדר פגע בעצמו, לא כך בסיפור של שלמה (סלומון) סבהט, צעיר אשדודי בן 23, שארבעה חודשים נעלם כאילו בלעה אותו האדמה.

משפחת סבהט היא משפחה מגובשת מאוד, גם בימים שמחים יותר והיו לא מעט כאלה לאורך השנים, וגם בארבעת החודשים האחרונים שהפכו לסיוט בלתי נגמר לזוג ההורים המבוגרים, לחמש האחיות ולאח של שלמה. בני המשפחה בקושי עוצמים עין, כל דפיקה בדלת הופכת לסוג של תקווה, אולי זה יהיה שלמה מעבר לדלת, והנה הוא ייכנס עם החיוך המוכר שלו. אבל בינתיים כל התקוות מתנפצות וכל יום שחולף הופך את הסיפור למורכב יותר ואולי מרמז על סוף לא אופטימי, למרות שבני המשפחה מסרבים לאבד תקווה.

שלמה נולד בישראל, הילד השישי מתוך שבעה ילדים, מגיל קטן אהב מוסיקה. הוא למד במקיף ב' והיה תלמיד ממוצע. שלמה לא התגייס מסיבות אישיות, ובחר ללמוד מוסיקה במכללה הכי גדולה למוסיקה בתל אביב. הוא היה מחבר מנגינות ושלט בכל הז'אנרים ביד רמה. שלמה היה מחובר מאוד להוריו, דאג להם ותמיד התנדב לערוך קניות ולסייע ככל הניתן. פה ושם היו מעידות בתחושות שלו, היה נכנס למצבי רוח, אבל לא משהו יוצא דופן במציאות הישראלית, בה כל נער מתבגר נכנס לעיתים לעולם משלו.

לשלמה הייתה אהבה גדולה מאוד גם לעולם הכדורגל, והיה בין מקימי קבוצת עירוני אשדוד. הוא ליווה את הקבוצה עקב לצד אגודל, גם במשחקי החוץ, והיה מהאנשים הבולטים ביציע. "שלמה היה מחובר לקבוצה בצורה מיוחדת, והיה מגיע לכל אימון בתחילת הדרך וכמובן שלא החמיץ אף משחק. תמיד התנהג בנימוס ביציעים והיה מאוהדים הכי נעימים של הקבוצה", אומר אחד מחבריו.

ב-20 במרץ שלמה התעורר כרגיל לקראת השעה שמונה בבוקר. ב-08:45 שלמה אמר לאימו כי הוא יוצא לכמה סידורים ותוך שעתיים לערך יחזור. הוא נישק את אימו ויצא. מכאן מתחילה התעלומה. שלמה לא חזר עד לשעות הצהריים המאוחרות וכאן בני המשפחה הבינו שיש בעיה. "התקשרנו למשטרה והתחלנו להתקשר לכל החברים של שלמה, לראות אולי הוא אצלם. יצאנו לחפש באזור השכונה ועד הערב מאות אנשים התחילו לחפש אותו", מספר אביאל אברהם, גיסו של שלמה.

לאחר 48 שעות שהחיפושים לא העלו דבר, במשטרה ניגשו למצלמות האבטחה בקניון הסיטי, לראות האם שלמה עלה על אוטובוס ונסע ליעד מסוים. ואכן, עבודה דקדקנית גילתה כי שלמה עלה על האוטובוס המגיע לתל אביב. הוא ירד בתחנה המרכזית בעיר הגדולה, ומשם עלה על אוטובוס פנימי לכיוון רחוב פולרנטין-אלנבי. משם נעלמו עקבותיו של שלמה, ובמשטרה עד עתה לא הצליחו לחבר את הפאזל היכן הלך שלמה מאותה נקודה.

הגיס אביאל מוסיף ואומר: "ראשית, יש לנו רק מילים טובות למשטרת אשדוד, שעשתה לא מעט בתחילת הדרך וגם עכשיו מנסה לפעול כדי להבין מה קרה עם שלמה. מפקד התחנה נועם שקל, ישב איתנו להערכות מצב שונות, והוביל את החיפושים באופן אישי. זה נכון שבשבועות האחרונים החיפושים צומצמו לגמרי, אבל אנחנו מאמינים שנזכה לקבל בשורות טובות, כי מבחינתנו אין אופציה אחרת. שלמה אדם מדהים, מבריק, אחד שאוהב את החיים ועד היום אין לנו את התשובה מה גרם להיעלמות שלו. ביום ששלמה נעלם הפכנו את החדר למצוא סימנים, אולי הוא השאיר משהו, אבל דבר לא נמצא וגם ההתנהגות שלו בכל הימים האחרונים לפני שנעלם הייתה רגילה לחלוטין".

הגיס אביאל ממשיך לתאר: "בתחילת חודש מרץ הייתה חתונה של דוד של שלמה, הייתה חתונה מדהימה ושלמה בלט באירוע עם החיוך המיוחד שלו, הוא רקד בלי הפסקה ונראה מדהים. הוא למד מוסיקה במכללה גדולה בת"א, ותמיד השמיע לנו לחנים חדשים שיצר באומנות רבה. הוא אוהב מוסיקה וכדורגל, החיים שלו היו מעניינים מאוד".

אביאל אברהם מבקש את עזרת הציבור: "כל מי שראה את שלמה בתאריך בו הוא נעלם או לאחר מכן באזור תל אביב, אנחנו מבקשים שייצור קשר עם משטרת אשדוד. כל פיסת מידע יכולה לסייע לנו לאתר אותו, וכל יום שחולף מבלי שיש התקדמות, רק מחמיר את המצב".
הגיס אביאל גם פונה ישירות לשלמה: "שלמה, אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אליך. אנחנו רוצים לדעת שהכל בסדר, תיצור קשר, אנחנו כאן בשבילך".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך