לאהוב כל יהודי!

אני אוהבת אותך. כן כן, אותך! אתה, שקורא את המילים האלה, אני אוהבת אותך, לא כי אתה האדם הכי טוב בעולם או הכי יפה, לא כי אתה צדיק או כופר, לא כי אתה עשיר או עני, לא כי אתה מעדה כזו או אחרת, אם אתה גר באשדוד או בניו יורק, לא כי יש לך וילה או דירת חדר, אני אוהבת אותך כי אתה יהודי, כי אתה אח שלי! - מיטל על / מאת מיטל בוארון
אישה קוראת

אני אוהבת אותך. כן כן, אותך! אתה, שקורא את המילים האלה, אני אוהבת אותך, לא כי אתה האדם הכי טוב בעולם או הכי יפה, לא כי אתה צדיק או כופר, לא כי אתה עשיר או עני, לא כי אתה מעדה כזו או אחרת, אם אתה גר באשדוד או בניו יורק, לא כי יש לך וילה או דירת חדר, אני אוהבת אותך כי אתה יהודי, כי אתה אח שלי!

ככל שהזמן עובר, השנאה גוברת. יש יותר ויותר חילוקי דעות, העם שלנו מתפלג בכל שנה יותר ויותר. יש חילוני, יש מסורתי, יש דתי, יש דתי לאומי, דתי חרדי, חרדי מודרני, יש ימני, יש ימני קיצוני, יש ימני מרכז, יש מרכז ומרכז שמאל, יש שמאל קיצוני, יש אשכנזים, יש ספרדים, יש תימנים, עשרות קבוצות כדורגל, פסטיבלים, מצעדים וזה לא נגמר… ממשיכים ומפלגים אותנו בכל מונח אפשרי בחיים, ואנחנו? שכחנו את המהות, שכחנו את הדרך, שכחנו את הפשטות שחיינו בה פעם. הפכנו להיות אובססיביים למחלוקות ולניצחון בהן, מנסים להבליט את השלילי שבאחר במקום את החיובי שבנו.. מתעסקים בתפל במקום בעיקר והעיקר לצאת צודקים!

כשגלעד שליט היה בשבי, למישהו היה אכפת אם הוא אשכנזי או ספרדי? באיזה נוסח הוא מתפלל בבית הכנסת, אם בכלל? למישהו היה אכפת מה דעותיו הפוליטיות או איזו קבוצת כדורגל הוא אוהד? את אף אחד זה לא עניין. אז למה צריך שאח יהיה בשבי כדי לאהוב אותו? למה אי אפשר לאהוב עכשיו, כשהוא כאן לידך?

היום, כשאני בתשובה, אני מוצאת את עצמי בהגדרה ספציפית יותר מבחינה רוחנית ויש לא מעט אנשים שחושבים ההיפך ממני, לא מסכימים עם הדרך שלי או אפילו צוחקים ומזלזלים בה. בהתחלה לקחתי ללב, עד שאני בעצמי שיניתי גישה וכך אט אט גם הסביבה השתנתה בהתאם. אני יכולה לומר לכם, אחיי היקרים, שאני לא יותר טובה מאף חילוני! יכול להיות שאם אני הייתי נולדת למשפחה שלו והייתי חיה את החיים שלו, הייתי הרבה יותר חילונית ממנו… יכול להיות שאם הוא היה במקומי, הוא היה הרבה יותר צדיק ממני… יתרה מזאת, כל אדם מקבל כמות מסוימת של יכולת והוא בוחר כמה ואיך לנצל אותה. אז יכול להיות שהאדם ההוא שראיתם ברחוב, זה שלא דובר עברית רהוטה או לא יודע קרוא וכתוב, אבל הוא מנצל ב-100% את היכולת שלו, לעומתך, שאתה נולדת עם יכולות גדולות בהרבה אך מנצל רק 30% מהן כי אתה מתעצל או מוותר לעצמך. מי בשמיים יישפט לזכות? אל לנו להתגאות על אף אדם, לא אני ולא אתה, איננו טובים יותר מאף אדם שבעולם!

לפני שיהודי מתפלל לאבאל'ה, הוא צריך קודם כל לעשות חשבון נפש עם עצמו… האם אני אוהב מספיק את הזולת? האם אני מקיים את אחת המצוות החשובות בתורה: "ואהבת לרע כמוך?". התורה לימדה אותי ביופייה המיוחד לכבד כל אדם, לאהוב ממש כל יהודי מבלי קשר למוצאו או לבחירותיו בחיים, פשוט, כי הוא אח שלי. אל תשתמש במשפט "כל החילונים אותו דבר", אל תרשה לעצמך להגיד: "הדתיים האלה…". זה שאדם בוחר בדרך כלשהי לא אומר שהוא מייצג מגזר שלם, דתי או חילוני.

התורה לימדה אותי שעליי לראות את הטוב בכל אדם. זה קשה, אין בכך ספק, לעתים למצוא את הטוב במי שפגע בנו זה משהו שהוא על גבול הבלתי אפשרי, אך אם נשכיל להביט על כל אדם באור חיובי ולשפוט לכף זכות, זה ישפיע ישירות גם על ההתנהגות שלו כלפינו. אנחנו לא יודעים מה עבר היום על האדם שצעק עלינו בסופר או לאן מיהר זה שחתך אותנו בכביש.. אבל תגיד לי אתה, מי חי יותר טוב, זה שחותך בכביש ושונא את העולם או זה שעוצר, נותן לזה שמנסה בברוטליות לעקוף לעבור ואומר: "בכבוד, נשמה, סע לשלום!" ולא סתם, עם חיוך! האמינו לי, מי שיצליח להתנהל ככה, אשריו ואשרי חלקו! ודע, אחי היקר, ביום שאתה תמהר ותרצה לעקוף, ביום בו אתה תכעס חלילה, בדיוק שם יעמוד אותו אדם שיחייך אליך, ייתן לך לעבור ויברך אותך לשלום.. ככה העולם עובד, מידה כנגד מידה. ובינינו, גם ככה כבר נכתב לך מתי תגיע הביתה, אז לאן אתה ממהר…?

עם ישראל עומד מול טרור אימתני בכל רחבי העולם, עם סגולה קטן וטהור שכולם רוצים להשמיד.. אז עם כל המלחמות, האסונות, הקשיים, ההתמודדויות היומיומיות, האם עלינו עוד להוסיף שנאת חינם? כיצד עוד לא הבנו שהרבה מהרע שקורה לנו, בא בגלל שנאת החינם הזו?? אם בחרת להיות חילוני או דתי, לא משנה מה, אתה עדיין אח שלי ומשפחה לא נוטשים! אף אחד לא בא לעולם הזה בתפקיד דיין, על אף אחד מאיתנו לא נפלה האחריות להחליט מי צדיק ומי רשע, כל שעלינו לעשות זה לתקן את עצמנו, לשפוט לכף זכות, להסתכל על האור הקטן המאיר מכל יהודי, אור קטן הקושר בינינו ולאהוב אהבת חינם את הדתי ואת החילוני, את החוזר בשאלה, את החוזר בתשובה, את האברך עם עשרת הילדים או את זה שההעדפות המיניות שלו שונות משלך, כי נולדנו לאבא שכל כולו אהבה, חסד ושלום ואם זכינו להיוולד עם חלק אלוקה ממעל, יש בנו אהבה ואנו גם ראויים לה! תקבל את האחר באהבה ואם אתה יודע שיש בורא לעולם ואיך הוא מנהיג את עולמו – אתה יודע שינהגו בך באותה הדרך וזה מתכון מצוין לחיים נפלאים. מי ייתן ונזכה לאהוב כל יהודי מכל מוצא ומכל מגזר ולו רק כי הוא אח שלנו!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך