יש לכם 60 דקות לברוח מהחדר

בשנים האחרונות מקבלים משחקי ההרפתקאות ממוחשבים צורה ממשית, ומה שמתחיל ברחבי העולם, סופו להגיע לישראל וגם לאשדוד. הטרנד האחרון הוא משחקי "בריחה מהחדר": קבוצת אנשים מנסה לברוח בתוך שעה מחדר סגור המעוצב בקונספט מסוים כמו סוכנות מרגלים, מעבדה, מרתף יין או הארי פוטר, מוכנים? היכון, נסו לצאת...
יש לכם 60 דקות לברוח מהחדר

טלפון: 058-5595577 – 073-7413029

אתר אינטרנט: לחץ כאן

כתובת: רח' התקשורת 5, קומה 1, איזור התעשייה, אשדוד

פייסבוק: ExitGame Israel

בסוף השבוע האחרון התפרסמה כתבה באתר "וואלה" כי חדרי הבריחה הפופולארים בעולם המערבי הפכו לטרנד מבוקש באיחוד האמירויות ובמדינות נוספות במפרץ ואפילו במדינות ערב דוגמת ירדן ולבנון. מהם בכלל חדרי בריחה או בלעז "אסקייפ רום"? אם אתם חובבי משחקי מחשב, ודאי שמתם לב לקטגוריה שבה באמצעות רמזים עליכם לברוח מחדר שבו אתם נעולים. את הרעיון הזה הפכו לגרסה מציאותית ומוחשית, וכמו כל טרנד, סופו להגיע לישראל. בשנתיים האחרונות צצו חדרי בריחה כאלה ברחבי הארץ, וגם לאשדוד יש מתחם חדרי בריחה לתפארת.

אז מה בעצם עושים אחרי שנועלים אתכם בחדר?
המטרה של המשתתפים להפעיל היגיון, לפתור סוגים שונים של חידות, לחקור מטמונים, למצוא מפתחות וקודים שונים וגם להשתמש נכון בטיפים, כאשר המשימה העיקרית היא לצאת מהחדר שאתם נעולים בו תוך 60 דקות מקסימום. כל זה קורה תחת עלילת מסגרת: מעבדה לפיתוח נשק, מעבדה של פרופסור מטורף, מרתף יינות, ביתו של מיליונר ועוד. באזור התעשייה של אשדוד, ברחוב התקשורת 5, נמצא ה-Live Exit Game שמכיל ארבעה חדרים: שני חדרים זהים ששמם "גביע הקסם", חדר בשם "מכונת הזמן" וחדר בשם "סוכן כפול". מי שפתח את המקום הוא אלכס פולבקוביץ, תושב אשדוד בן 37. "לפני כשנתיים ראיתי באינטרנט את הרעיון הזה", הוא מספר. "זה התפתח מהר במוסקבה ובסנט פטרבורג. בדקתי את המצב בארץ, חשבתי שאהיה הראשון, ותוך כדי התברר לי שיש בתל אביב. נסעתי עם אשתי והילד, והחלטתי שלפני שאפתח נבקר בבודפשט בהונגריה, שנחשבת באירופה למספר אחד בתחום. יש בה יותר ממאה חדרים. ביקרנו בעשרה חדרים, לקח לי עוד קצת זמן לגבש את הרעיון ובפברואר 2015 פתחנו את המקום. בהתחלה זה עבר בפייסבוק, מפה לאוזן, ואז בצירוף מקרים התחילו להיפתח בארץ עוד חדרים. כל שבועיים בערך נפתח עוד מקום עם חדרי בריחה. יש חדרים מעניינים יותר ויש פחות. כיום מגיעים אשדודים, וגם התחילו לבוא מהמרכז. מי שעשה את החדרים בתל אביב ומחפש עוד אפשרויות, מגיע".

67967

כשביקרנו במקום יצאו מחדר "גביע הקסם" ארבע צעירות. סמדר קרמפף (22) הגיעה ממושב גיאה, רוני קבורס (25) מתל אביב, מעין פריאל (21) מהרצליה ואור ענבר (24) מראשון לציון. הן יושבות על הספה ומצטלמות. מסתבר שזהו מהלך מקובל בכל חדרי הבריחה. לאחר מכן הן חותמות את שמן על "קיר הכבוד". אור מספרת שחברים שלה שביקרו בתאילנד סיפרו לה על הטרנד, ומאחר שסמדר ביקרה כמעט בכל החדרים בארץ, הן החליטו לבוא לאשדוד. "ביקרתי בהמון חדרים, אני ובן זוגי מכורים לזה", מספרת סמדר. "בארץ כל הזמן מתווספים עוד. זה התחיל כמשהו תל אביבי, וזה התפשט בגל פתאומי. היו 2-3 חדרים בתל אביב, ותוך כמה חודשים צצו עוד, ולכל אחד סיפור משלו. יש שני חדרי אימה אבל כל השאר זה על סגנון של מעבדות, סוכנויות. אני כבר קבעתי לעוד חודש לחדר חדש בתל אביב".

הבנות מספרות כי מאחר שחוץ מסמדר, כולן חוו את חדר הבריחה בפעם הראשונה, הן החליטו להיכנס קודם כל לחדר "סוכן כפול", "לחימום", כדי להבין מה זה. ומה עושים? "מתחילים לחפש, נוגעים, הופכים, פותחים, מחפשים רמזים כתובים, מאירים על דברים, יש ווקי טוקי ואלכס שומע ורואה, ונותן רמז אם מבקשים עזרה", הן מסבירות. "בחדר 'גביע הקסם' הרגשנו בבית, והשתפרנו מ-51 דקות ל-39 דקות". סמדר מציינת כי רוב החדרים מורכבים משני מתחמים. "הקונספט הכללי הוא שבחדר עצמו יש מעבר בין כמה מתחמים, בדרך כלל בתל אביב יש שניים. 'גביע הקסם' נחשב בין הגדולים בארץ".

678678

הצעירות הללו אינן היחידות שיוצאות את תחומי עירן על מנת לבלות בחדר הבריחה. אלכס מספר כי צריכה להגיע אליו משפחה מנתניה, ולפני שאני עוזבת את המקום מגיעים אורי ורוני העליון עם בתם נגה, שגם היא מעריצה של הארי פוטר. "הילדה חולת הארי פוטר", אומר אביה, "ויש קבוצה בפייסבוק למבוגרים שמעריצים את הארי פוטר, ומישהו ציין את החדר 'גביע הקסם'. איך שראיתי את זה נכנסתי לאתר לבדוק, וידעתי שאני חייב לבוא".

אלכס, מי בנה את המשימות?
"אני טכנאי מחשבים וקצת מבין באלקטרוניקה. חיפשתי ומצאתי פתרונות אלקטרוניים, ראיתי שזה עובד מצוין מבחינת לוגיקה ואיך שזה מתפקד בחדר. לא צריך לדעת שפה מסוימת ולא מתמטיקה. המשימות לא קשות פיזית, אבל יש כאלה שדורשות מיומנויות מוטוריות וכישורי ארגון. עד גיל 14 חייבים ליווי של מבוגר, ובמשחק יכולים להשתתף 2-5 שחקנים. חייבים להיות צוות אחד ולעבוד בשיתוף פעולה בשביל לנצח. בכל חדר כזה מותקנות מצלמות, והמשתתפים מקבלים ווקי טוקי. אם הם צריכים עזרה, אני נותן להם רמז".

טלפון: 058-5595577 – 073-7413029

אתר אינטרנט: לחץ כאן

כתובת: רח' התקשורת 5, קומה 1, איזור התעשייה, אשדוד

פייסבוק: ExitGame Israel

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך