ואלה מצטייני הנשיא מאשדוד לשנת 2016

בכל שנה ישנם 120 חיילים מצטיינים שמקבלים תעודות הוקרה מידי הנשיא והרמטכ"ל ביום העצמאות, בבית הנשיא. השנה נמנים ארבעה חיילים וקצינים מאשדוד על מצטיינים אלה: סגן דביר משש, סרן דניאל ששון, סמל ארגאו מנגיסטו ורב"ט אדריאנה סלמנב. גאווה אשדודית
צילום: דובר צה"ל

מדי שנה ביום העצמאות מחלקים נשיא המדינה והרמטכ"ל 120 תעודות הוקרה לחיילים ולקצינים מצטיינים. לפני אותו טקס מרגש הם עוברים כשבועיים של חזרות בהר הרצל שבירושלים ומשתתפים במגוון אירועים לכבוד יום העצמאות ויום הזיכרון, מפגשים עם בכירים ועוד. בטקס השנה יקבלו ארבעה חיילים וקצינים מאשדוד אות הוקרה זה.

סגן דביר משש (21), סמ"פ טירונים בחטיבת החילוץ וההצלה, התגייסה בנובמבר 2012. "הייתי פעילה בתנועת 'אחריי' במשך שנתיים במהלך התיכון", היא מספרת. "בנוסף, שיחקתי כדור יד במשך שבע שנים ואף שיחקתי בנבחרת ישראל במשך שנה. הייתי במועצת הנוער של העיר, יו"ר מועצת התלמידים, פעילה במש"צים ואפילו מאמנת בכדור יד. אני אוהבת להתנדב ומתנדבת ככל יכולתי". סגן משש עברה עם משפחתה לרומניה כשהייתה בת 13 במסגרת עבודתו של אביה. כאשר הגיעה לרומניה, היא נשלחה לתיכון בינלאומי, שבו העובדה שהיא ישראלית לא תמיד התקבלה בשמחה. היא אף מספרת שהיא חשה באנטישמיות מצדם של המורים והתלמידים. "הרגשתי שאני לא מקובלת, זרה", היא אומרת. "בסוף השנה הייתה שיחה בכיתה על לאן כל אחד ממשיך אחרי סיום התיכון. תלמידים התחילו לדבר על ללמוד בקולג' ואני הרמתי את היד ואמרתי שאהיה לוחמת בצה"ל. כולם היו המומים", מספרת דביר על הרגע שבו החליטה להיות לוחמת. היא התגייסה עם חברתה הטובה לחטיבת החילוץ וההדרכה, כשזו רק הוקמה. לאחר סיום ההכשרה יצאה לקורס מ"כים, הייתה המ"כית הראשונה, לאחר מכן המ"מ הראשונה ובימים אלו הסמ"פ הראשונה בגדוד. אביה התנגד תחילה להיות לוחמת והעדיף שתשרת בתפקיד עורפי. עם זאת, היא הגשימה את חלומה ובימים אלו היא משרתת כקצינה ביחידה.

הקצין המצטיין השני הוא קמ"ד ביצורים בהנדסה קרבית, סרן דניאל ששון. סרן ששון הוא עתודאי בעל תואר ראשון בהנדסת בניין. במהלך התואר השתתף בתוכנית "עתידים" במסגרתה לימד תלמידי תיכון בהתנדבות. כיום דניאל אמון על התחום המקצועי בנושאים הנדסיים רגישים כמו: הריסת בתי מחבלים, הריסת מנהרות, קריסת מבנים ועוד. במסגרת תפקידו הקים מתקני אימון רבים. דניאל השתתף ב"צוק איתן" ובמבצעים נוספים בצפון.

סמל ארגאו מנגיסטו הוא החייל השלישי שיזכה לאות ההוקרה. סמל מנגיסטו משרת כטכנאי דרג א' בטייסת 253, רמון. ארגאו עלה מאתיופיה, ולאחר עלייתו הוא למד בכמה ישיבות.

החיילת המצטיינת הרביעית מאשדוד היא רכזת שירותי רפואה במרפ"א 8282, רב"ט אנדריאנה סלמנב, שעלתה ארצה בשנת 2001. אדריאנה רצתה להתגייס לתפקיד שלה כי שמעה על זה ממישהי שלמדה שנה מעליה, והבינה שזה מאוד עוזר לחיילים. כיום היא מטפלת בפצועים מהפיגועים האחרונים. היא כבר שנה וחצי בתפקיד, איבדה חייל אחד והיא עדיין בקשר עם המשפחות של הנפגעים. אדריאנה מציינת כי מדובר בתפקיד מאוד חשוב שדואג למעטפת של הטיפול בחייל ובמשפחה שלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך