נס גדול: ניתוח חירום הציל את חיי רוי בן ה-5 חודשים

יניב (שוטר סיור) ועינב (חובשת במוקד מד"א) הראל, תושבי אשדוד, גילו ערנות והגיעו באופן דחוף לחדר מיון ילדים בביה"ח קפלן לאחר שזיהו כי ילדם רוי (5 חוד') אינו מגיב לסביבה ואפטי ומעורפל. בדיקה מהירה של צוות כירורגיית ילדים, בראשותו של ד"ר בוריס אורקין, העלתה כי מדובר במצב חירום של תסביב המעי הדק, מום מולד העלול להביא בתוך מספר שעות לנמק וסכנת חיים ממשית, ומחייב ניתוח מורכב לשחרור המעי הדק והרחקת תחילת המעי הגס מהתריסריון
נס גדול: ניתוח חירום הציל את חיי רוי בן ה-5 חודשים

יניב מספר כי הגיע מהעבודה וראה את רוי בנו שוכב על המיטה ובוהה ולא מגיב כתמול שלשום. "הוא היה אפטי לגמרי ועייף והרגשנו שמשהו לא בסדר", הוא מתאר. "הלכנו אתו למרפאה והם אמרו שככל הנראה מדובר בהתייבשות והפנו אותנו בדחיפות רבה לחדר מיון ילדים בבית החולים קפלן". כאן, הוא מתאר, החלו הרופאים בסדרה מהירה ואפקטיבית של בדיקות ותשאול מקיף ובסיומו יצא מנהל היחידה לכירורגיה ילדים ואמר שרוי צריך לעבור ניתוח דחוף בשל חסימת מעיים שנועד לשחרור המעי הדק. "הבנו שמדובר בסכנת חיים ממשית, ומעבר לעובדה שנלחצנו מאוד, הרגשנו בקפלן באותם רגעים בידיים הכי בטוחות ומקצועיות שיש וזה הרגיע אותנו", מתאר יניב.

ד"ר בוריס אורקין, מנהל היחידה לכירורגיה ילדים בבית החולים קפלן, הסביר כי רוי הגיע לחדר מיון ילדים עם תסמינים של אפטיה, חוסר תגובה, עייפות והקאה מרתית שמצביעה על מצב חירום המרמז על בעיה קריטית במעי הדק ומחייב שימת לב מיוחדת. "סימני ההתייבשות הצביעו על מום מולד נדיר של תסביב המעי הדק שבו המעי נשאר תלוי באוויר ואין פריסה תקינה של כלי דם. ביטויים אלו קלאסיים עד גיל שנה ומתבטאים בהקאה מרתית", הוא מסביר. "או אז התוצאה הנה חסימה מוחלטת של המעי הדק שעלול להביא לנמק של המעי בתוך שעות ולסכנת חיים ממשית". בדיקת הדמיה העלתה בבירור שחומר הניגוד אינו עובר מהתריסריון למעי הדק ונדרש ניתוח דחוף ומורכב לשחרור המעי הדק וניתוק הרקמה שמשמשת כמנוף להרחקת תחילת המעי מהתריסריון. "כבר במהלך הניתוח ראינו באופן מידי שאספקת הדם למעי הדק חזרה להיות תקינה והוא נפתח לתנועה מלאה. רוי התעורר, קיבל נוזלים ואט אט התאושש. הניתוח המורכב מאפשר גם מניעת תסביב דומה בעתיד".

ד"ר אורקין פונה להורים לתינוקות לשים לב ולהיות ערניים לתסמינים של אפטיות והקאה מרתית. "הערנות של ההורים בפירוש הצילה את חייו של רוי", הוא אמר.

יניב הוסיף כי הוא הבין שילדו במצב קשה והרופאים נלחמו על חייו והיום, שבוע לאחר מכן, הוא כמו כל התינוקות. "לאחר מלחמת שחרור מוצלחת של המעי הדק, זהו יום העצמאות שלנו ושל רועי", הוא סיכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך