נועה אסטנג'לוב מאשדוד היא הנואמת הצעירה הטובה בארץ

נועה אסטנג'לוב ממקיף ו' זכתה בתואר "הנואם הצעיר", בתחרות שבה השתתפו תלמידים מרחבי הארץ, "נאום מבריק ומשכנע נגד שימוש בסמים קלים", כתב בהתרגשות ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, "מנהיגה חדשה נולדה!". "אני חושבת שזה הנושא שהכי נוגע לי כמתבגרת"

בערב יום ראשון התמודדו תלמידי ישראל על התואר "הנואם הצעיר" ע"ש דורון דנקנר ז"ל במסגרת פעילות מועדון רוטרי אשדוד. זו השנה ה-29 שתחרות הנואם הצעיר מתקיימת, והיא הפכה זה מכבר לזירה מאתגרת במיוחד שרבים מבקשים להשתתף בה ולהגיע אל השלב האחרון, שלב הנאומים לפני קהל. זהו מיזם של מועדון הרוטרי באשדוד, הזוכה להתעניינות רבה, ושותפים לו רוטרי הארצי, עיריית אשדוד, חברת אדמה-אגן באשדוד והמועצה לישראל יפה. התחרות התקיימה במשכן לאומנויות הבמה באשדוד בהנחייתו של יורם שובל, ובהשתתפות 16 תלמידים שהגיעו לשלב הסופי, שמונה תלמידים מחטיבות הביניים ושמונה תלמידי תיכון.

צוות השופטים כלל מכובדים רבים: השופטת דליה דורנר, עורך הדין ציון אמיר, דוד בן סימון, איתן הבר, דן כנר ועורכת הדין רחל תורג'מן. בני הנוער התבקשו לבחור את נושא הנאומים שלהם מבין מספר נושאים: התנדבות כערך, לגליזציה – סמים קלים כתרופה, אופניים חשמליים – בעד ונגד, ערבות הדדית ואחריות אישית והשתלטות הרובוטיקה והשפעתה על חיינו.

מי שזכתה במקום הראשון היא נועה אסטנג'לוב מאשדוד. נועה (16), תלמידת כיתה י"א במגמת תקשורת במקיף ו', לומדת משחק מול מצלמה אצל גלית רוזנשטיין, ורשומה אצל סוכנת השחקנים הנחשבת, זוהר יעקובסון. היא הולכת לאודישנים, הבמה אינה זרה לה, אך לא פחות חשוב, היא אוהבת לנקוט עמדה. "אני ילדה מאוד דעתנית", היא מספרת לעיתון "המגזין", "אני אוהבת לכתוב, אוהבת להיות על הבמה והרגשתי שזה ממש מתאים לי. אם יש לי אפשרות להביע את עצמי, אז למה לא?".

נועה דיברה על החסרונות בלגליזציה לשימוש בסמים קלים. את נאומה היא פתחה וגם סיימה בקטע תיאטרלי, המספר על חבר המשתמש בסמים קלים. "עבדתי בשיתוף עם המורה שלי לתקשורת, איילת קדוש, והיא המליצה להוסיף סיפור אישי", מספרת נועה. "כתבתי אותו, והוא מבוסס על דמות אמיתית. דווקא בגלל שזה נושא שסובב אותי, לא הייתי צריכה יותר מדי להמציא, הכול מהשטח. אם פעם ילדים היו מעשנים סיגריות בגיל 17, היום הם מעשנים סיגריות בגיל 13, ובגיל 16 הם מעשנים סמים קלים, שזה הזוי ומטורף בעיניי. הייתי צריכה לבחור נושא אחד מבין ארבעה שהוצעו, וזה ישר דיבר אלי. אני חושבת שזה הנושא שהכי נוגע לי כמתבגרת, זה סובב אותי, אני רואה הרבה אנשים מעשנים סמים קלים, זה מפריע לי והיה חשוב לי לדבר על כך".

איך קיבלו אותך במקיף בבוקר שאחרי?
"במקיף ההודעה כבר רצה בערב בקבוצות הוואטסאפ של הצוות החינוכי והכיתות. כולם מפרגנים, המורים והתלמידים. הרבה חברים מהכיתה באו לתחרות ופרגנו, וזה גם עזר וחיזק".

נועה שבתה את לב השופטים ואת הקהל, וזכתה למחמאות רבות. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שגם זכה לקבל בסוף הערב תעודת חבר של מועדון רוטרי, כתב בהתרגשות בעמוד הפייסבוק שלו: "הערב אירחנו במשכן לאומנויות הבמה, את תחרות 'הנואם הצעיר' הארצית, בחסות מועדון רוטרי, ובהפקה של מינהל החינוך בעיריה. מבין כל המתמודדים מרחבי הארץ זכתה במקום הראשון נועה אסטנג׳לוב ממקיף ו׳, בנאום מבריק ומשכנע נגד שימוש בסמים קלים. עוד הישג גדול למערכת החינוך באשדוד ולמקיף ו', גאווה גדולה למשפחת אסטנג׳לוב, וכמובן הישג אישי לנועה המוכשרת שנועדה לגדולות. מנהיגה חדשה נולדה!".

אביה של נועה, דוד (איש עסקים מוכר ומוערך), העלה את נאומה אל עמוד הפייסבוק שלו וכתב: "כששופטים כמו כבוד השופטת דליה דורנר, עו"ד ציון אמיר, איתן הבר, דן כנר ועוד, בוחרים את בתי במקום הראשון, מברכים ומשבחים, וכשכבוד ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, מברך וצופה בבת אשדוד מביאה גאווה וכבוד לעיר, לבית הספר מקיף ו', לחברים ולמשפחתה, לא נותר לי מלבד לשתף אתכם בנאום המדויק והנפלא של נועה כנגד הלגליזציה של סמים קלים בקרב הציבור, וכמובן להודות לבורא עולם. תודה!".

מארגני התחרות מעידים כי השנה, מעבר לכל שנה, נושאי התחרות ורמת הנאומים של התלמידים היו גבוהים במיוחד וכי הקהל, ישב מרותק. "המתחרים שהגיעו לכאן הם חבורה לתפארת, נואמים בחסד, דוברים חוצבי להבות, תלמידים עם דרך ארץ לשפה", אמר יורם שובל, חבר המועדון ומנחה הערב, "בהתאם לכך, כחברי ועדת השיפוט, בחרנו אנשי חינוך, תרבות ועשייה מהשורה הראשונה, מפאת הדוגמא האישית החשובה כל כך לילדים ולבני הנוער. הגב' דליה דורנר, שופטת בדימוס בבית המשפט העליון ונשיאת מועצת העיתונות. עורך הדין ציון אמיר, מהבולטים בתחום המשפט הפלילי המכהן כיו"ר נשיאות בית הדין המשמעתי הארצי של לשכת עורכי הדין. מר דוד בן סימון, סמנכ"ל תפעול בחברת אדמה ישראל. מר איתן הבר, עיתונאי ופרשן אשר שימש עשרות שנים ככתב צבאי וכתב וערך ספרים בנושאי בטחון ישראל. מר דן כנר, קריין, מנחה ומגיש תכניות ברדיו, בטלוויזיה ועל במות ממלכתיות. עורכת הדין רחל תורג'מן, דירקטורית בחברות ציבוריות, בעליה של חברה לפיננסים ולהשקעות ובין היתר היא בהנהלה של חברת מִנרב באשדוד. את ועדת השיפוט ליוו גב' מירי וקנין, חברת רוטרי וגב' חנה שובל, נשיאה לשעבר של רוטרי אשדוד, וכיום מנהלת המועצה לישראל יפה במרחב דרום". את התחרות פתחה תזמורת כלי הנשיפה של אקדמא בניצוחו של זוריק אקשטיין ובמהלך הערב הנעימה בקולה הערב הילה סיסו בת 15, סולנית להקת אביבים בניהולו של הכוראוגרף אבי לוי.

"עוצמת הערב הזה טמונה בברק בעיניים ובתשוקה של המתמודדים", אמר בני מימון, נשיא מועדון הרוטרי אשדוד. "מדובר בבני נוער אשר בחרו לטפל בנושאים חברתיים מרתקים תוך הפגנת יכולות רטוריות מרשימות ובגרות נפשית. כולם היו טובים מאוד והבחירה הייתה מורכבת, דבר המעיד על טיב התהליך. ישר כוח לכל העוסקים במלאכה וכן ירבו פעילויות מסוג זה". מזכיר מועדון הרוטרי, יניב קקון, בירך את המתחרים והמתחרות: "הסופר האמריקאי מרק טווין אמר כי 'בדרך כלל לוקח יותר משלושה שבועות להכין נאום מאולתר היטב', הערב נזכה לראות ולשמוע כמה נאומים שהוכנו היטב. היטב כדי להיראות מאולתרים מספיק בכדי לשבות את הלב".

תחרות הנואם הצעיר התקיימה לראשונה באשדוד בשנת 1988 כמיזם מיוחד של חברי רוטרי אשדוד, ונועדה לקדם תרבות דיבור וחופש ביטוי בקרב בני נוער. מאז ועד היום, תחרות זו תפסה תאוצה וכיום היא תחרות שנתית כלל ארצית. התחרות נקראת על שמו של דורון דנקנר ז"ל, מי שהתמודד וזכה בפרס הראשון בתחרות הראשונה ונפטר ממחלה קשה זמן קצר לאחר מכן. אביו, חבר רוטרי, האדריכל רפי דנקנר פועל מאז לקידום התחרות וגם השנה לקח חלק פעיל בקיומה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך