"אשדוד נותנת לי תחושה של מגרש ביתי"

הזמר והיוצר הראל מויאל יוצא במופע לקראת צאת אלבומו החמישי, ומגיע ל"סאנסט", מאז שעבר עם משפחתו לגדרה, הוא מוצא עצמו פעמים רבות מבלה באשדוד, ובימות הקיץ תוכלו לפגוש אותו בחופי הזהב שלנו. הראל אמנם הופיע בעבר באירועים שונים בעיר, אך זו הפעם הראשונה שהוא מגיע אל אשדוד במסגרת סיבוב הופעות, "בהופעה בסגנון מועדונים, כמו ב'סאנסט', אני מוצא את עצמי נכנס לקהל, נוגע בכל אחד ואחד"

אומרים שהזמן עובר מהר כשנהנים… נדמה כאילו רק אתמול הכריז צביקה הדר על הראל מויאל כזוכה ב"כוכב נולד", וכבר עברו יותר מעשר שנים, שבהם הוציא מויאל ארבעה אלבומים, השתתף במחזמר, ועבר את ציון הדרך המתבקש של כל כוכב, הלא היא הופעה בפסטיגל וזכייה במקום הראשון. מויאל (35) זמר ומוזיקאי, הוא יוצר שכותב ומלחין את שיריו, ואף התנסה בעיבוד ובהפקה מוזיקלית. הוא נשוי, אב לשלושה, וגר בשכנות לאשדוד, בעיר גדרה. כאמור, הראל מציין בתקופה זו מעל עשור של פעילות מוזיקלית מתמשכת ומצליחה, שבה ביסס את מעמדו כזמר, יוצר ומעבד מהשורה הראשונה.

מויאל הופיע בכל הארץ וצבר אחריו קהל נאמן, מגוון ואוהד שמלווה אותו בדרכו הצנועה, המיוחדת והאמנותית. במהלך שנות העשייה הספיק הראל להוציא ארבעה אלבומים, אשר שניים מהם הגיעו למעמד אלבום זהב, ובתוכם שירים שהפכו נכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית, כגון: אמצע הלילה בכפר, סימנים, ואז תבואי, באה אליי, לא מכירים אותך, מתחיל מחדש, בגללו, שבת בחלון, סמי ועוד… הראל גדל במעלה אדומים, בבית מוזיקלי מאוד, וכבר מילדות ניכר בו כישרון מיוחד לציור, משחק ושירה. אביו המנגן על גיטרה, עוד ובנג'ו, הוא פייטן וחזן וגם כותב ומלחין, ולימד את הראל לנגן בגיטרה בגיל 15. מאותו הרגע התחיל הראל לכתוב ולהלחין את שיריו.

בצה"ל שירת מויאל ביס"מ של משטרת ישראל. שירות שהשאיר את חותמו על שיריו המוקדמים. הוא ספג בביתו המון השראה ממוזיקה מגוונת, והצליח ליצור סגנון ייחודי רק לו שהוא שילוב מיוחד של מזרח ומערב לצד טקסטים ציוריים שמייחדים אותו. הראל מעולם לא למד תווים או מוזיקה באופן מקצועי, והתמקצע בנגינה ובכתיבה בעזרת שמיעתו המוזיקלית וכישרונו המולד. הוא מנגן בגיטרה, מפוחית, בנג'ו ובכלי הקשה לסוגיהם. הוא מסביר כי היצירה היתה מעין פסיכולוג, ושבעזרתה הוציא את כל מה שהיה חבוי עמוק בפנים ונאמר דרך השירים. בימים אלה הוא עובד במרץ על אלבומו החמישי, שטעימות ממנו, תוכלו לשמוע בהופעה של הראל ב"סאנסט" באשדוד, ביום שני, ה-7.3.

שני סינגלים מתוכו יצאו בשנה וחצי האחרונות, והם מאופיינים בנגיעות של מוזיקה ערבית ופופ מזרחי. "לכל אלבום יש את האווירה שלו", אומר מויאל, "כשאני מוציא אלבום, אני לוקח תקופה ומרכז אותה לדיסק, זה ניכר בעיקר בטקסטים. באלבום החמישי הם מקבלים משמעות יותר חזקה של משפחתיות". ואכן, ניתן להכיר את האיש שמאחורי המיקרופון דרך שיריו. אלבומו הראשון, "הראל מויאל", יצא בשנת 2005, זכה להצלחה גדולה והגיע למעמד אלבום זהב בתוך חמישה ימים מצאתו. הסינגל הראשון שיצא מתוכו הוא "אמצע הלילה בכפר", שאותו כתב הראל על מבצע המעצרים הראשון שלו בחברון. האלבום מכיל בתוכו לא מעט שירי מגירה שנכתבו טרם הגעתו לתוכנית לצד שירים שנכתבו במיוחד לאלבום כדוגמת השיר "הדרך הביתה", שנכתב על חווית ההצלחה המהירה של זמר מופנם ואנונימי אל קדמת הבמה, "חוויה שלא הייתי מוכן אליה והשאירה בי הרבה צלקות", כך תיאר אותה הראל באחד מהראיונות. לאחר הצלחת אלבום הבכורה נבחר הראל לשחק בתפקיד הראשי במחזמר "כמו בסרט", המבוסס על שירים מסרטי קלאסיקה ישראליים, לצד שחקנים וזמרים מהשורה הראשונה כמו יהורם גאון, שלומי שבת ומיקי קם.

אלבומו השני, "לבדי", יצא בשנת 2007, וסיפר על תהליך ההתבגרות לצד הבילבול הגדול שהגיע עם ההצלחה המסחררת. אלבומו השלישי, "מתחיל מחדש", יצא בשנת 2011, ובו שילב מויאל אלמנטים של מוסיקה אירית לצד רוק אתני. על אף שמכירות האלבום לא הגיעו למעמד אלבום זהב, כמה משיריו הפכו ללהיטים בהופעותיו של הראל כגון: "בגללו", "מתחיל מחדש" , "לה לה" ו"רציתי להיות" שהוא פרי שיתוף פעולה עם היוצרת קרן פלס שכתבה והלחינה את השיר. באותה שנה השתתף הראל כמתמודד בתכנית הריאליטי "הישרדות", ולמרות שלא הגיע לגמר הוא מספר כי עבר חוויות שלא יישכחו, וגם כתב שני שירים לאלבום הרביעי, שעליו התחיל לעבוד עם חזרתו הביתה מהתוכנית. וכך, האלבום הרביעי, "כמו שמרגיש הלב", שיצא לפני כשלוש בו שהה לבדו. סיבוב ההופעות החדש של מויאל, המגיע רגע לפני שהוא מוציא את אלבומו החמישי, כולל את כל להיטיו מכל האלבומים לצד חומרים מהאלבום החדש. "זה מופע סוחף, עוצמתי ומרגש", מספר לנו הראל, "יש בו אנרגיות מטורפות. האנשים שמקיפים אותי, ביניהם צוות הפקה חדש, מאמינים בי ובדרך שלי. אני מופיע עם נגנים, שמלווים אותי שנים, מתחילת דרכי המוזיקלית. יחד אנחנו יוצרים הרמוניה מוזיקלית מושלמת וחיבור מדויק מלא בגרוב ייחודי. נוצרת אווירה קסומה, ממגנטת, מקפיצה וסוחפת, וכשמגיע הרגע שאני נשאר על הבמה לבד, רק אני והגיטרה, אין אף אדם בקהל שנשאר אדיש לנוכח כמות הרגש והעוצמות. בהופעה בסגנון מועדונים, כמו ב'סאנסט', אני מוצא את עצמי נכנס לקהל, נוגע בכל אחד ואחד, וזה העניין של המופע, להתקרב".

עד כמה אתה מכיר את הקהל האשדודי?
"יצא לי להופיע כמה פעמים באשדוד באירועים, כמו בימת יום העצמאות, אבל זו פעם ראשונה שאני מגיע עם סוג כזה של מופע. ביקרתי ב'סאנסט', ואהבתי את האווירה. זה מקום פעיל, הרבה מגיעים אליו, אחלה קהל, ואני מאמין שהכול יתחבר לחוויה מיוחדת בשבילי ובשביל הקהל. היום, כשאני גר בגדרה ואשדוד קרובה אלי, אני מוצא את עצמי הרבה פעמים מבלה כאן ונמצא בים. יש לי תחושה של מגרש ביתי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך