הגברים נוצחו בהרצליה. הנשים ניצחו אבל יתארחו בפליאוף אצל: הרצליה.

הפסד לקבוצת הגברים של מכבי אשדוד בהרצליה 101:93 והיא החמיצה הזדמנות לטפס למקום גבוה מחזור לסיום הסיבוב השני. קבוצת הנשים של מכבי בן אשדוד מנגד ניצחו את פת כצפוי במחזור הסיום של הליגה 85:59, אבל בנות הרצליה ניצחו גם הן את ראשל"צ ולכן יארחו כבר בחמישי את סדרת חצי גמר הפליאוף לנשים, עם יתרון הביתיות. טוב שלא כל יום הרצליה.
דיונטה גארט
דיונטה גארט והסל עם הבאזר, שהעניק לאשדוד את הניצחון על קרית גת. (צילום: באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל)

טוב שלא כל יום הרצליה. מכבי אשדוד שהגיעה להרצליה לשחק מול בני הרצליה, קיוותה לניצחון ועד לרבע האחרון הייתה גם קרובה אליו. אבל ברבע האחרון ברחה הרצליה עד ל-101:93. במשחק ללא הגנות. בהפסד הזה, החמיצה אשדוד הזדמנות לעלות לפחות מקום אחד בטבלה, מחזור לסיום.

בנות אשדוד מכבי בן אשדוד, ניצחו בקלות את הפועל פ"ת 85:59, אבל בנות הרצליה ניצחו את הפועל ראשל"צ 81:57 והן נותרו במקום השלישי. או במילים אחרות, הן יהיו עם יתרון סידרת חצי גמר הפליאוף מול אשדוד, שתפתח בחמישי.

במשחק הגברים הרצליה עלתה עם זיו, זליקוביץ', קרופורד, סינגלטון וסמואלס, אשדוד עם סוואן, גארט, וורקמן, תומאס ושולדבראנד. וורקמן וגארט פתחו את המשחק בשתי שלשות, אבל סינגלטון ענה מהעבר השני ודאג לשוויון 8:8. סמואלס וזליקוביץ' העניקו למארחים יתרון מינימלי, אבל אשדוד הפגיזה שש שלשות כבר ברבע הראשון – מחציתן של גארט, שהתכבד גם בסל האחרון של הרבע שהעלה אותו ל-14 נקודות אישיות ואת וקבע יתרון 25:27.

דניס עלה טוב מהספסל, הרצליה קלעה באחוזים נהדרים לשתיים ועם דקות פנטסטיות של זליקוביץ' שקלע את 5 זריקותיו הראשונות מהשדה והגיע ל-15 נקודות מהירות ברחה ליתרון 29:39. גארט הנהדר קלע 18 מ-33 הראשונות של אשדוד ושמר את קבוצתו במשחק, אבל קרופורד עלה על הלוח עם שלשה והחזיר לדו-ספרתי, 33:44. שלשה של סינגלטון חתמה את המחצית ביתרון 37:49 למארחים.

יצא בחמש עברות. יהונתן שולדבראנד . (צילום באדיבות מנהלת ליגת העל)
יצא בחמש עברות. יהונתן שולדבראנד . (צילום באדיבות מנהלת ליגת העל)

שלשה של סינגלטון וקליעת עונשין של זיו העניקו להרצליה יתרון שיא של 14 נקודות, לפני שאשדוד החלה את הקאמבק. תומאס התחיל לחפור בצבע וסוואן שעד אז לא הורגש קבר ארבע שלשות מהירות והשלים את המהפך, 62:64 לאשדוד. זליקוביץ' לקח אחריות והחזיר את היתרון בשלשה משלו, הול חתם רבע גדול של אשדוד עם סל שהשווה ל-70:70.

הלחץ התחיל להשפיע ושתי הקבוצות נקלעו לבצורת התקפית, לפני שזליקוביץ' קבע שיא קריירה חדש בקליעה והעלה את קבוצתו ל-73:76. תומאס השווה בשלשה, אבל סינגלטון וזליקוביץ' ענו לו בצד השני ודאנק של משעור חתם ריצת 0:11 שוברת שוויון שקבעה 76:87. סוואן עוד צימק לפיגור 7 בלבד, אבל אנג'אי לקח ריבאונד התקפה חשוב ובפאול וסל סגר מעשית את הסיפור. אורלנד וסוואן קברו שתי שלשות נוספות, אלא שסינגלטון קלע בקור רוח מהקו ומשעור הדליק את הקהל עם דאנק שהביא את קבוצתו ל-100. בסיום 93:101 להרצליה, שחוזרת למקום הרביעי.

במשחק הנשים זה היה משחק חד צדדי כשאשדוד מנצחת בכל הרבעים את הקבוצה. המאמן עדן ענבר איפשר לכל 12 שחקניות הסגל לעלות ולשחק במשחק שהיה באמת לפרוטוקול וגם זה לא בטוח. ענבר נתן לשחקניות המובילות לנוח והן שיחקו בממוצע חצי מהמזמן שהן רגילות. בסיום 85:59 לאשדוד.

למרות הניצחון, המשחק האמיתי אליו כאמור הביטו בחצי עין, היה אל משחקה של הרצליה מול הםועל ראשל"צ, אבל זה גם היה טיול קליל של ערב שני להרצליה שניצחה 81:57. בחמישי כאמור ייפגשו השתיים לסדרת חצי גמר הפליאוף..

זכתה למנוחה. לויצקי
זכתה למנוחה. לויצקי

קלעו לאשדוד: פלאיסנס 24, פרסלי וברקסטון  13כ"א, קלארק 7, דורון, בן נון ורייט 6 כ"א, לויצקי וסלווין 5 כ"א,

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך