שי אביטל – סוכן הדוגמניות מספר 1 בישראל

הייתם צריכים לראות את העיניים של שי אביטל, כשהוא הגיע למשרדים שלנו, הם פשוט קרנו מאושר. המשרדים שלנו ממוקמים בבניין "סי-פורט", מול גבעת יונה, ושם שי עשה את רוב ימי ילדותו, בזמן שגדל ברחוב הראשונים. "זה היה ארגז החול שלנו, והיינו מגיעים לכאן עם סוסים", הוא משחזר בהתלהבות גדולה.

מאז ועד היום זרמו הרבה מאוד מים בנחל לכיש, והילד שדהר על סוסים הפך לאחד מהאושיות הבולטות בעיר הגדולה. אביטל, הבעלים של סוכנות "עלית מודלס ישראל", נחשב כיום לסוכן הדוגמניות הכי מצליח בתעשייה, ולמען האמת עם מספרים אי אפשר להתווכח. שי מייצג יותר מ-10 דוגמניות שכל אחת מהן עסוקה עד מעל הראש בקמפיינים חובקי עולם, כאשר גולת הכותרת מן הסתם היא אסתי גינזבורג, אותה שי גילה כשהייתה בת 14 וחצי בלבד. מאז ועד היום היא לא עושה צעד בלי הסוכן האישי, שהפך לאורך השנים לחבר הכי טוב. חוץ מגינזבורג, עליה נדבר בהרחבה בהמשך, שי מייצג את שיר אלמליח, שביט ויזל, נטע אלחמיסטר, קים אדרי, קורל סימנוביץ, חווה מונד הדוגמנית הדתייה, יערה בנבנישתי וגם את דניאל יפרח, אשדודית משלנו, שעושה חייל ובימים אלה שוהה במיאמי לטובת צילומים יוקרתיים.
שי גדל וצמח באשדוד, למד בבית הספר "אילנות", לאחר מכן עבר למקיף א' ובצבא שירת בחיל התותחנים. לאורך כל הדרך, וגם בימים אלה יש לו קשר מיוחד עם ההורים שלו. אביו דוד עבד במשך 40 שנה כמנהל מחלקת רישוי עסקים בעיריית אשדוד ואימו מרים תמיד הייתה עקרת בית, זו שדאגה לשי ולשתי אחיותיו (מאיה ונטלי).

הקשר עם ההורים מעולם לא היה של מילים גבוהות או של שיחות ארוכות, אלא יותר הבנה דרך העיניים. "הצלחתי בדרך שלי בזכות המשפחה המדהימה שלי. לא היו לנו כלים גדולים מבחינה כלכלית, אבל היו ערכים, חינוך, הכוונה ובעיקר יושרה, ואת זה אני לא שוכח גם היום".
שי מספר על אביו דוד אביטל, דמות מוכרת מאוד בעיר: "לאבא שלי היה תפקיד בכיר מאוד בעירייה, תפקיד רגיש שבדרך כלל לא שורדים בו יותר מידי שנים, אבל הוא ידע לעשות את התפקיד בצורה הכי טובה והכי ישרה עשרות שנים. היה לנו בית קטן, והייתי מתחלף עם אבא, פעם הוא ישן עם אמא ואני על הספה ולילה למחרת התחלפנו, כדי שיהיה לי יותר נוח במיטה. הייתי שואל את עצמי כשהייתי ילד למה אבא ישן צהריים לאחר העבודה, בזמן שאנחנו חיים בדירה כזו קטנה. אומנם לא היה חסר לנו כלום, אבל חשבתי לעצמי שהוא יכול לדאוג לנו הרבה יותר. כשגדלתי הבנתי למה אבא היה ישן, כי לא היו דאגות, הוא היה אדם ישר שיכל לישון בקלות מבלי שאף אחד יפריע לו, וזה שווה מיליוני שקלים. את זה למדתי ממנו, להסתדר עם מה שיש לי, מבלי לבקש עזרה מאיש, להצליח בזכות עצמי".

ומה למדת מאמא מרים?
"אמא מרים פשוט מדהימה, גדולה מהחיים. למדתי ממנה את ערך הנתינה, לעיתים זה עלה לי ביוקר כי הייתי תמים ונאיבי, אבל אני לא מצטער על כך, זו דרך שאני גאה ללכת בה".

במהלך השירות הצבאי בצאלים שי הכיר חבר שעוסק גם בימים אלה בעולם הדוגמנות, ומייד עם השחרור הם יצאו לדרך משותפת. בגיל 22 הוא הגיע לעיר הגדולה, עשה בוק ב-2,000 שקל, וניסה את מזלו בעולם הזוהר. "בגיל צעיר מאוד עברתי הישרדות בעיר הגדולה, נלחמתי על כל שקל בעולם מלא אגו ואינטרסים. הקמנו סוכנות דוגמנות, ואחרי הצלחה בתחילת הדרך הגיע שלב הדעיכה ולאחר ארבע שנים נאלצתי לצאת מהסוכנות ללא כלום, ביום בהיר אחד חזרתי אחורה בצעדי ענק, פגוע רגשית וכלכלית".

אביטל הכיר באותם ימים את הרב יאשיהו פינטו, והוא מתאר את התקופה הזו כהארה. שי: "מי שחיזק אותי באותם ימים קשים זה הרב פינטו, נכנסתי אליו משום מקום, הוא זיהה אותי כבן של דוד אביטל, ומבלי שהכיר אותי אמר לי שעברתי תקופה קשה אבל זו מתנה גדולה עבורי. הוא אמר לי לא להסתכל לאחור, לא להיות בצער, שאני אגיע למקום הרבה יותר גדול מבלי שאהיה תלוי באיש. באותם רגעים לא הבנתי על מה הוא מדבר, אבל כבר לאחר מספר ימים כל מה שהרב המדהים הזה אמר לי, קרה בפועל".

איך קיבלת את העובדה שהרב נכנס למאסר בשבוע החולף?
"אלה ימים קשים מאוד עבורי. מאוד. בשיא העשייה שלו למען הזולת, בשיא ההצלחה שלו, לקחו ממנו את כל הכוחות ושמו אותו במקום סגור. אני רגיל לבקר אצלו פעם בשבוע, וכבר עכשיו חש ריקנות גדולה. הרב מחדד לי את הנקודות החשובות בחיים, נותן לי הרבה אנרגיות ותובנות. הרב הגיע למקום גבוה ביותר, המדינה לא ידעה איך לעכל את זה, הוא הפיץ אור בכל פינה בעולם, ואין לי ספק שהוא יחזור בעוד מספר חודשים חזק ועצום יותר, שום דבר לא יכול לעצור את העשייה הכבירה שלו".

כמה ימים לאחר אותה שיחת הארה עם הרב יאשיהו פינטו, לפני 13 שנים לערך, אביטל הגיע לפגישה ששינתה את חייו. הוא מספר: "הכרתי חבר שקשור לסגנית העולמית של סוכנות 'עלית מודלס', ולאחר שיחה אחת טסתי אליהם לפגישה מכרעת. שתבין, באותם ימים הסוכנות ייצגה את נעמי קמבל, קלאודיה שיפר, ג'יזל וכל הדוגמניות הכי חזקות בעולם, ואני יושב מולם, באנגלית רצוצה, ולמרות זאת חזרתי לארץ כשאני הזכיין שלהם בישראל. בגיל 25 השתנו לי החיים".

כבר בתחילת הדרך שי זכה ליהלום של ממש, בדרך מקרית לגמרי. הוא משחזר: "בדרך כלל אני לא עונה לטלפונים בסוכנות, אבל הייתה שיחה שאני עניתי. בקו השני הייתה אמא של אסתי גינזבורג. החוקים שלנו היו שאנחנו לא מקבלים בנות מתחת לגובה של 1.74 מטר, ואמא שלה אמרה שהיא 1.68 מטר והיא בת 14 וחצי. אמרתי לה שתגיע אלי למשרד, וברגע שהיא נכנסה בדלת הבנתי כבר אז שקיבלתי את אחת המתנות הכי גדולות שלי בחיים. מעבר למראה אסתי היא אישה מדהימה, עם אישיות, כנות ויושר פנימי. היא איתי יותר מעשור ואנחנו דומים מאוד באופי, לכן החיבור הזה נמשך בצורה שאינה שגרתית בעולם הדוגמנות, כפי שכל הבנות ממשיכות איתי כברת דרך. אין כאן צירוף מקרים, אלא דרך שאני מוביל יחד איתם של הליכה משותפת בדרך, בכנות, ביושר ובשותפות אמיתית. היום הסוכנות שלנו היא המובילה בארץ ואחת המובילות בעולם, לא בתיאוריה, אלא במעשים".

esti

אביטל ממשיך לנוע על ציר אשדוד-ת"א, ומאוד אוהב את עיר הנמל: "בכל פעם שאני מגיע לעיר אני מתמלא בגאווה על השינויים הגדולים שהעיר עוברת. לכל מקום שאני מגיע, אני אומר בגאווה שאני אשדודי, ומספר על העיר שלנו, על הכבוד שיש בין אנשים, על המשמעות של איש לרעהו, שכמובן אין בעיר הגדולה".

בימים אלה אביטל מקים יחד עם חברת הפקות מהגדולות בארץ "חברים הפקות", את בית הספר לבידור ודוגמנות RIGHT DIRECTION, שלמעשה יעניק כלים למי שרוצה לפרוץ קדימה בעולם הזוהר. אביטל מספר: "מדובר ברעיון שנולד בעקבות זה שבעיניים שלי בילדות, עולם הזוהר נראה לי כמו משהו חייזרי, משהו בלתי ניתן להשגה, ואנחנו רוצים להנגיש את החלום לכל אחד, להראות שניתן להגיע למקומות הכי גבוהים ולכל אחד תהיה את האפשרות להגשים את החלום".

שאלת מיליון הדולר היא איך יכול להיות ששי אביטל, שכל היום והלילה מוקף בנשים הכי יפות בארץ, עדיין רווק? שי עונה בכנות אופיינית: "תל אביב מרחיקה אותך לפחות 10 שנים מהמציאות, כך גם לגבי חיי הנישואין. העיר הזו מאוד קשה, ואתה צריך לעבוד סביב השעון כדי להצליח, וזה בא על חשבון משהו. פשוט לא היה לי זמן לעצמי, היום אני במקום אחר, מרגיש מוכן ובשל למשהו רציני, לצעד הבא, למתנה של החיים שלי, אני מאמין שבקרוב זה יגיע".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך