צעד וחצי מגמר היורוקאפ

מ.ס. בנות אשדוד עשו צעד משמעותי מאוד לקראת הופעה היסטורית בגמר היורוקאפ, לאחר שניצחו את וילאנובה הצרפתית 57-66, בהתמודדות הראשונה בין שתי הקבוצות * יתרון של 9 נקודות בהחלט צריכות להספיק במשחק הגומלין שיתקיים היום (חמישי) בצרפת, ובאשדוד דרוכים מאוד לקראת הגומלין: "עשינו דרך ארוכה כדי להגיע לרגע הזה, להיות במרחק נגיעה ממשחק גמר היורוקאפ, ועכשיו צריך להשלים את המשימה, נשחק כדי לנצח ויש לנו את הכלים לעשות את זה"

קבוצת כדורסל גדולה היא כזו שיודעת להתעלות ברגעי האמת, ב"מאני טיים", ואת זה עשתה מ.ס. בנות אשדוד בצורה מעוררת התפעלות, במשחק מול וילאנובה הצרפתית בחצי גמר היורוקאפ. המשחק בהיכל הקרייה במקיף ז', היה שקול ברוב שלביו, כאשר אשדוד לא הציגה משחק מבריק, אבל ב-90 השניות האחרונות אשדוד קלעה בקצב מטורף, עצרה את הצרפתיות עם משחק הגנה בלתי מתפשר, ובסופו של דבר ניצחה 57-66, כולל שלשה ענקית של שי דורון בשניות האחרונות (למרות משחק רע מאוד של דורון). פער של 9 נקודות בהחלט צריכות להספיק לאשדוד להשלים את המשימה, במשחק הגומלין שיתקיים היום (חמישי) על אדמת צרפת. אשדוד המריאה כבר בשלישי בלילה למדינת הטריקולור, כאשר המוכנות של הקבוצה מושלמת, למרות ההפסד ביום ראשון בערב בליגה למכבי רמת חן (67-66). זה היה הפסד הליגה הראשון של אשדוד בליגה, לאחר 20 ניצחונות רצופים, אבל במועדון דווקא קיבלו את ההפסד עם חצי חיוך. "עדיף להפסיד משחק ליגה אחד חסר חשיבות, מאשר להפסיד בפעם הראשונה בגמר הגביע או במשחק פלייאוף. ההפסד הזה יכניס את השחקניות למוטיבציה גדולה יותר לקראת רגעי ההכרעה בכל המסגרות", אומרים במועדון האשדודי.

אם אשדוד תשלים את המשימה יש סיכוי שהיא תפגוש בגמר היורוקאפ סינדרלה אחרת, כאשר בחצי הגמר השני, הקבוצה הבלגית הצנועה מבריין השיגה ניצחון חוץ ענק 73-77 באיסטנבול על הקבוצה המקומית.

נחזור לניצחון הגדול בחמישי האחרון על וילאנובה. אחרי מחצית ראשונה מגומגמת במיוחד, שהסתיימה ב-26-30 לאשדוד שלא באמת נראתה יותר טוב מהצרפתיות, הקהל האשדודי המסור לא ממש ידע למה לצפות לקראת המשך ההתמודדות. היה ברור כי השד לא כל כך נורא, אבל שתי הקבוצות היו רחוקות משיאן. במחצית השנייה אשדוד הצליחה קצת להשתחרר והמשיכה לשלוט בריבאונד התקפה, ומנגד מייגן מהוני התעוררה בצד הצרפתי והעסק היה צמוד ומעניי, עד הבריחה המתוזמנת בדקה האחרונה.

ברבע הראשון אף קבוצה לא יכלה להיות מרוצה, למרות שהצרפתיות הובילו ברוב הרבע, כולל 7-0 בפתיחה. אשדוד התעשתה עם ריצת של 2-10 משלה, שכללה שלשה של אלישה קלארק וחמש נקודות של אליסון הייטאוור, והמקומיות עלו ליתרון 9-10. מעבר של אשדוד לאזורית עבד לפרק זמן מסוים, אבל בדקות האחרונות של הרבע הייתה התרופפות מסוימת בהגנה וליל ניצלה את זה ליותר מידי סלים קלים. בסיום הרבע טטיאנה בובקינה פיצתה את אשדוד על החטאות שלה מהקו, ותנומה בהגנה עם שלשה עם הבאזר, 16-13 לאורחות מצרפת.
גם ברבע השני לקח זמן לאשדוד להתעורר בצד ההגנתי, 20-15 קליל לאורחות. הייטאוור עם כמה מהלכים יפים ושי דורון עם ריבאונד התקפה, עזרו לאשדוד לחזור לעניינים, בעוד הצרפתיות מתפשרות על זריקות לא פשוטות. אשדוד התחילה גם לייצר נקודות ממהלכים רגילים, ולא רק בעקבות טעויות של ליל, וקלארק ודיאמנט העלו את אשדוד ליתרון, 26-27 עם קצת יותר מדקה לשחק ברבע. עד סיום המחצית קולודני וקלארק מהקו הגדילו את הפער ל-26-30, הגדול ביותר של אשדוד עד אותם רגעים.
ברבע השלישי העסק השתחרר באשדוד סוף-סוף, והקהל התחיל לראות את אשדוד מייצרת סלים יפים. טיפאני ג'קסון וטטיאנה בובקינה בצבע העלו את אשדוד ליתרון 29-38. לוח העבירות לא בישר טובות עם יותר מידי שחקניות באשדוד עם שלוש עבירות. אן וואוטרס הבלגית עצרה את הריצה האשדודית עם סל מחצי מרחק ואסיסט למהוני, והצרפתיות חתכו את הפער לחמש. שלשה של מהוני צמצמה ל-36-40, אבל אשדוד המשיכה לשמור על הפער עם סלים חשובים של ג'קסון, 38-44 עם סיום הרבע השלישי.

ברבע האחרון המתח עלה. מהוני המשיכה לעשות נזקים לאשדוד עם שלשה ולייאפ במתפרצת, וזה רק 43-46. סלווין ענתה בצד השני עם חדירה חשובה, הסל הראשון שלה במשחק, אבל מהוני ענתה מיד בצד השני עם עוד שני סלים, 49-53 בלבד עם קצת יותר מחמש דקות לסיום. אחרי עבירה רביעית של מהוני המאמנת שלה הוציאה אותה מהמשחק, וואוטרס לקחה את המושכות לידיה וצימקה לשלוש נקודות בלבד. אשדוד ידעה לענות מנגד ולא איבדה את היתרון. ג'קסון וקלארק העלו ל-57-62 עם 1:15 לסיום. איבוד מיותר של האורחות ושל המקומיות הוריד 20 שניות מהשעון, ואחרי פסק זמן ג'קסון בחטיפה ענקית גזלה מהצרפתיות צ'אנס לצמצם. בצד השני סלווין דייקה באחת מהקו, וליל לא הצליחה לייצר נקודות מנגד. את הריבאונד לקחה סלווין שמסרה לשי דורון, שהתייצבה בקור רוח מרשים ועם 2 מ-11 מהשדה עד אותה זריקה, קלעה שלשה גדולה שקבעה את תוצאת הסיום, 57-66.

מאמן מ.ס. אשדוד אלי רבי, אמר לאחר המשחק: "אנחנו עובדים הרבה שנים בשביל המשחקים האלה ואני שמח מאוד. האווירה הייתה יוצאת דופן, לא יכולתי לבקש יותר מזה כמו שהמשחק התפתח. ההופעה שלנו הייתה ענקית היום ותשע הפרש זו תוצאה שאני לא יכול להתלונן עליה, מקווה מאוד שזה יספיק עבורנו. הגומלין בפירוש לא יהיה קל היות וראינו שיש פה קבוצה מצוינת. זו קבוצה גבוהה ששומרת טוב ועוצרת קבוצות על גג 55 נקודות וקשה לקלוע נגדה. נצטרך להיות מרוכזים בעצמנו ואני מקווה שנעשה את זה".

קלעו לאשדוד:
טיפאני ג'קסון 18 נק', 19 ריב'
אליסון הייטאוור 15 נק'
אלישה קלארק 10 נק', 7 ריב'
טטיאנה בובקינה 9 נק', 7 ריב'
שי דורון 8 נק'
לייני סלווין 3 נק', 5 ריב'
דניאל דיאמנט 2 נק'
נעמי קולודני 1 נק'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך