יו"ר מנהלת הליגה לנשים בכדורסל: "לא נפתח את העונה מאחר ולא הועברו 12 מיליון שקלים

הילה קניסטר בר-דוד במכתב לשר הספורט" "לא נפתח את עונת 2020/2021 מאחר ולא הועבר התקציב בסך 12,000,000 שקלים הנדרשים לפעילות המנהלת. הגיע הזמן לשים את ספורט הנשים על המפה".
יו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל נשים, הילה קניסטר בר דוד.

יו"ר מנהלת ליגת אתנה ווינר לנשים בכדורסל, הילה קניסטר בר-דוד, פנתה היום לשר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר ולמנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, והודיעה כי בהתאם להחלטת דירקטוריון מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, לא תיפתח עונת הכדורסל 2020/2021 האמורה לצאת לדרך ב- 12 באוקטובר, מכיוון  שעד כה לא הוסדר התקציב ממשרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט, בסך 12,000,000 ₪. סכום זה הוגדר על ידי דירקטוריון המנהלת כתקציב הבסיס שנדרש לפתיחת העונה.

כזכור, בתחילת חודש יוני, נפגשה יו"ר המנהלת הילה קניסטר בר דוד עם שר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר, והציגה בפניו את הפערים הקיימים בין תיקצוב ענפי הגברים לענפי הנשים, ואת דרישת מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל, להעמיד תקציב בסך 12 מיליון שקל למנהלת ולקבוצות כתנאי ראשוני לפתיחת העונה הקרובה.

על פי מכתבה של יו"ר המנהלת, בינואר 2020, העביר משרד התרבות והספורט תמיכה מיוחדת לחיזוק מעמד השחקן הישראלי, למנהלת ליגת העל לגברים בכדורסל ולמנהלת ליגת העל גברים בכדורגל, בסך של 14.25 מיליון שקל, כאשר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל קיבלה סכום מזערי של 750,000 אלף ₪ בלבד וליגת העל לנשים בכדורגל, לא קיבלה תמיכה כלל.

מכבי בן בנות אשדוד. לא יפתחו עונה?

כידוע, תקציבי קבוצות ליגת העל לנשים בכדורסל נשחקו בעונה האחרונה 2019/2020  באופן משמעותי, כאשר במקום סכום של 450,000 שקל לכל קבוצה שהובטח על ידי משרד התרבות והספורט בבג"צ ביולי 2016, קיבלה כל קבוצה סכום של 313,000 שקל בלבד.

יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל הילה בר דוד: "הגיע הזמן לשים את הנשים על המפה, לא רק בספורט אלא גם בחלוקה שוויונית וצודקת של העוגה התקציבית. מאז כניסתי לתפקיד, לפני למעלה מחצי שנה, השקעתי זמן רב בפגישות עם ראשי ערים, נותני חסויות וגופי הממשלה המתקצבים את הספורט בישראל. למדתי את הנתונים ונדהמתי לגלות שרוב הכסף הוא כסף ציבורי, והוא תמיד הולך לאותו מקום. מדובר במערכת שלמה הדואגת שספורט הנשים ישרוד אבל לא יתקדם ויתפתח. משבר הקורונה רק חידד את עומק האפליה. הגברים משחקים ללא קהל ועדיין מקבלים עשרות מיליוני שקלים מהטוטו."

לאחרונה הודיעה יו"ר מנהלת ליגת העל לנשים בכדורסל למועצה להסדר ההימורים בספורט, כי לא תחתום על הסכם השיווק שהוצע על ידי המועצה להסדר ההימורים בספורט, בסכום של 500,000 ₪ לעונה הקרובה, וזאת בדרישה לקבלת סכום גבוה יותר, וזאת בשים לב גם לעובדה שמנהלת ליגת העל לגברים בכדורסל, מקבלת מהמועצה להסדר ההימורים בספורט, מדי שנה, סכום של 14 מיליון ₪ לשנה.

קניסטר בר דוד הוסיפה גם בעניין כספי השיטור והסדרנות: "לא יעלה על הדעת שקבוצות הגברים יזכו למימון ציבורי בסך עשרות מיליוני שקלים, של הוצאות הסדרנות במגרשים (הוצאות אשר מרביתן נובעות מהאלימות הקיימת ביציעי הענפים הגבריים) בעוד קבוצות הנשים ידרשו לממן את הוצאות הסדרנות בעצמן. מדובר באפליה מגדרית חמורה שהגיע הזמן לתקן. ממילא כיום אין קהל ואין הוצאות סדרנות ולכן יש לחלק את הכסף באופן שווה".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך