אור ירוק: שבע שנים, 1394 דוחות בגין נהיגה בשכרות באשדוד

לרגל התקרבות הסילבסטר עמותת אור ירוק מפרסמת היום את נתוני הדוחות בגין נהיגה בשכרות

עמותת אור ירוק מפרסמת היום את נתוני המשטרה בגין נתינת דוחות על נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים, את וזאת במסגרת ההתקרבות לחג הסילבסטר, בו נוהגים ההמונים לשתות עד כדי שכרות, מאז שנת 2008 ועד עתה נתנה משטרת התנועה באשדוד 1394 דוחות על נהיגה בשכרות.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "אי הפקת הלקח משנים עברו מביא לתוצאה עגומה, שבה אזרחים משלמים בחייהם בתאונות דרכים שמעורב בהן
נהג שיכור. המדינה והרשויות המקומיות חייבות לבצע פעילות הסברה מוגברת בנושא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. בנוסף לכך, עליהן לנהוג במדיניות של אכיפה מוגברת וחסרת פשרות כלפי עברייני תנועה ושיכורים ולהורידם מהכביש".

ניתן היה לצפות לירידה במספר הדו"חות שרשמה משטרת ישראל במלחמתה בתאונות הדרכים. בעוד בשנת 2008 נרשמו 9,689 דו"חות בגין נהיגה בשכרות ו/או תחת השפעת סמים בערים, בשנת 2015 נרשמו פחות מחצי בשבעת החודשים הראשונים השנה. אגף התנועה במשטרה סובל מהזנחה קשה בתקציבים, שבאה לידי ביטוי בירידה חדה במספר הדו"חות שנרשמו לנהגים שיכורים ובמחסור בערכות ינשוף לבדיקת רמת האלכוהול. זאת למרות שאחד מכל חמישה נהגים הודה כי נהג תחת השפעת אלכוהול בשנה האחרונה, נתון שנשמר לאורך שנים.

אבואב הוסיף כי "על המדינה והרשויות המקומיות לבצע פעילות הסברה מוגברת בנושא נהיגה תחת השפעת אלכוהול. יחד עם זאת ברור כי אין די בהסברה, רק אכיפה מוגברת וחסרת פשרות, של משטרת ישראל תוריד שיכורים מהכביש. המפכ"ל החדש חייב לקחת ברצינות את נושא הורדת ההרוגים בתאונות דרכים ולהקצות יותר ניידות, יותר שוטרים ויותר מכשירי בדיקה לשוטרים בכדי להוביל ליותר בדיקות אלכוהול שיורידו את הנהגים השיכורים מהכביש".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך