מחכים לנס?

חנוכה. אחד החגים האהובים עליי במיוחד. משהו בחג המואר הזה נותן לי תמיד מן תחושה אופטימית כזו, של אור, מתיקות ושמחה. אם נוסיף על כך את סיפורי הניסים, הרי שנותר לנו רק ליהנות מהחג ומהאווירה הנעימה שהוא משרה. מי לא היה רוצה אווירה דומה גם בזוגיות שלו? ברור. כולנו! בשביל זה לא צריך לחכות לניסים ונפלאות, צריך להתחיל לייצר את זה בחיים שלכם, כאן ועכשיו!

כשאני אומרת לאנשים ולזוגות שמגיעים אליי שהשינוי תלוי בהם, בהחלטה שלהם לעשות צעדים משמעותיים, ברצון של כל אחד לבחור לקחת אחריות על החיים האישיים והזוגיים שלהם, במוכנות להתמיד בהרגלים חדשים, וכן, גם בתקציב הכלכלי הנדרש לפעמים לייעוץ זוגי, הם אומרים לי "זה לא כזה פשוט וקל".

מישהו שמע/קרא אותי פעם אומרת, שלתחזק את הזוגיות זה פשוט וקל?

נדמה לי שיש עוד כמה דברים בחיים שלנו (וכל אחד יימנה אותם לעצמו), שהם לא כל כך קלים, ובכל זאת אנחנו עושים אותם. למה? כי אנחנו חייבים? כי ככה צריך? כי אין ברירה? כי החברה מכתיבה? כי הבוס בעבודה לוחץ?
כן קראתם אותי, יותר מפעם אחת, אומרת שזוגיות זו "עבודה" לכל דבר, ואם לא משקיעים בה היא יורדת לטמיון. אהבה דורשת השקעה, תשוקה זקוקה לחידוש, יציבות במערכת היחסים תלויה בהקשבה, בשיתוף, בתקשורת טובה ובכבוד הדדי.
משום מה, במקרים רבים, אנחנו נוטים לוותר לעצמנו ולזוגיות שלנו, ולא לשים אותם בראש סדר העדיפויות, לפני העבודה והמטלות היומיומיות. עול הפרנסה וגידול הילדים מונע מאיתנו לעצור רגע ולחשוב, ומשבש את ההיגיון הבריא שאומר: "אם יהיה לי טוב עם עצמי ועם הזוגיות שלי, כל תחומי החיים שלי יושפעו מכך לטובה!"

ובהשראת נס פח השמן, בו כמות קטנה שהיתה אמורה להספיק ליום אחד הספיקה למאור של שמונה ימים, נוכל לקחת "טיפ" קטן לחיי הזוגיות: מילה טובה אחת לבני הזוג, מחווה קטנה, פרגון נחמד, מגע מלטף, נשיקה, תשומת לב אינטימית… יכולים לספק כל כך הרבה אנרגיות ורגשות חיוביים. זאת בתנאי, שהם ניתנים ברוחב לב, בפשטות רגשית המבטאת את הרצון האמיתי לקרבה, במילים שאינן מתפזרות חלולות באוויר, אלא מלאות בכוונה ובמשמעות, באופן כזה שיהיה כיף לקבל אותם.
אז אפרופו "ניסים", אין בעיה להאמין שהם קורים ועוד ייקרו, אבל אל תשבו ותחכו להם, ויותר מכך, אל תחכו שיכאב! אלא קומו ועשו מעשה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך