וחכם סידי אומר…

אייל לחמן מתאים בול למ.ס. אשדוד, שתגיע לעבוד בכל משחק ולא לעבודה. אצלו אין קיצורי דרך, ההכנה תהיה הכנה, ההשקעה תהיה מאה אחוז והדרך תהיה ברורה לכולם מן ההתחלה. האמריקקים (אין פה טעות כתיב...) רק עוקצים ומפריעים, ודייויד בלאט עונה בעוד ניצחונות והישגים מדהימים, ג'בריל רג'וב הוציא את יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני, פראייר גדול

קודם כל אל תגידו שלא התגעגעתם, לא חסרתי לכם לאחרונה? די נו, באמת? ברור שכן. לי לפחות חסרתם מאוד, חסרו לי העיניים השוקקות שלכם אחרי המילה הכתובה, מה יגיד חכם סידי? עבורי זה עולם ומלואו. אז אחרי שיישרנו קו, בואו נגיע לעניין…
מ.ס אשדוד, החתימה את אייל לחמן. גילוי נאות, אני מכיר את אייל לחמן עוד כשהייתי כתב צעיר ומוצלח (מאוד מוצלח…אם אין אני לי מי יחמיא לי?), והוא מאמן בתחילת דרכו. יש לי רק מילה אחת להגיד על ההחתמה – בול!

אין החתמה טובה מזו. אייל לחמן חי, נושם ובועט כדורגל 24/7. הוא מבין כדורגל (בין הפרשנים היחידים שמחדשים מלמדים ולא מחרטטים) והכי חשוב, יודע מה הוא עושה. מ.ס. אשדוד זכתה בגדול. תזכרו את דבריי בסוף העונה.

עם אייל צריך סבלנות. הוא משנה, הוא מצעיר את הקבוצה, הוא בונה לה דרך בדמותו. מ.ס אשדוד תגיע לעבוד בכל משחק ולא לעבודה. אצלו אין קיצורי דרך. ההכנה תהיה הכנה, ההשקעה תהיה מאה אחוז והדרך תהיה ברורה לכולם מן ההתחלה (לחלק ממאמני הליגה צריך וייז להבין מה הם עושים ולאן הולכים…מה הדרך שלהם בכלל ואם יש כזו). אצלו הקבוצה תראה כמו קבוצת כדורגל של "סיירת מטכ"ל"…

הוא יצעיר את הקבוצה. כשיראה שחקן צעיר ומוכשר שעלה לבוגרים, הוא לא יחשוב פעמיים. אם השחקן מתאים לו והוא רואה בו את מה שהוא מחפש, הוא ישחק. אתם תראו שיהיו שמות חדשים שאייל יגלה לכם. שמות שיהיו עוד שנים באשדוד, או ימשיכו הלאה לרמות הגבוהות.
כל זה לא מבטיח מיד עלייה, יהיה לא קל. יש עוד קבוצות שרוצות לעלות, אבל המטרה של אשדוד צריכה להיות ליגת העל. אייל יודע את זה ובטוח שבזמן שאני כותב (להנאתי) הוא עובד. אם יניחו לו לעבוד, התוצאות יגיעו. הנבואה נועדה לשוטים (ואני הרי חכם סידי…), אבל אני לא אסתכן אם אכתוב שלחמן הוא האיש שיכול לעשות זאת. ברוך הבא גבר (מעל לכל הוא גבר) ובהצלחה.

דיוויד, המלך בלאט
לא יודע אם דייויד בלאט יביא את אליפות ה-NBA לקליבלנד, או לא יביא. אבל דבר אחד מביא לי את הסיבוב הידוע שלי (חצי סיבוב שמאלה ושלם ימינה). האמריקקים (אין פה טעות כתיב…) האלה, נמאס מהם (ואני לא מתכוון רק לאובמה הבלתי נסבל). ולמה נמאס (לא שצריך סיבה, הם עושים זאת מצוין)? כי כשקליבלנד מפסידה אז דיוויד בלאט טעה בגדול ועשה את זה לא נכון ואת זה לא עשה. אבל כשקליבלנד מנצחת, אז זה רק לברון ג'יימס, כי הוא הסטאר והוא המחליט.

אגב לברון ג'יימס, 5 דקות בישראל הוא היה מבין שיש לו פה גדול מידי, גם ביחס לגוף הענק שלו. הוא כל הזמן מוציא את בלאט קטן. זה כבר מתחיל להיות לא נעים. תנו לנו אותו 5 דקות והיינו מראים לו מה קורה למי שמדבר מעל הגובה שלו (והוא יש לו וואחד גובה, גוליית…).
אגב, מבלאט אפשר ללמוד משהו לחיים. האיש לא מגיב (רגע אל תקראו לו לא גבר, תקראו לו חכם), בסופו של יום הוא משיג מה שהוא רוצה, גמר ה-NBA ואולי אפילו אליפות. אם היה מגיב ללברון ג'יימס, רוב הסיכויים שהיה פיצוץ ובלאט היה הולך. הוא שותק, נותן לרעש עבור וממשיך. הלוואי עליי להתנהג ככה, בכל תחום בחיים או עלינו הישראלים… אבל אנחנו מיד מקבלים סיבוב ואח"כ… אח"כ מצטערים.

עופר עיני, יא עיוני לא מתאים לך, יצאת פראייר
עופר עיני יו"ר ההתאחדות לכדורגל. תגיד אתה פראייר? לא באמת? לא מכיר אותך ככה. לא שאני מכיר אותך בגדול, אבל פראייר? בא ג'בריל רג'וב, מלכלך על כל מטר על ישראל, עושה שרירים כי אנחנו משחקים אותה מפחדים, מאיים כל שעתיים בהוצאת ישראל מפיפ"א (שלפני שבודקים אותנו יבדקו איך הם מכרו את המונדיאל לקטאר בכסף גדול…), ואתה אומר לו בקונגרס פיפ"א: "בוא ללחוץ לי יד"? אין גבול? כאילו הכל מותר? זה כמו שאני אבוא אלייך כל יום, אגיד מה שבא לי, אלכלך עלייך ואתה תגיד לי: "חכם סידי, בוא נלחץ יד?". בחיים לא היית עושה את זה.

אז למה עם רג'וב כן? למה? רג'וב, אחד משונאי ישראל הגדולים ביותר, בדורות האחרונים (ואל תגיד לי יש יותר ממנו. ברור שיש, אבל הוא גם מספיק), שיושב בתפקיד שלא קשור אליו (בטח מינוי של עצמו באישור עצמו…), האיש באמת עושה הכל לפגוע בנו לא רק בשולחן הירוק, אם יכול היה עושה את זה גם משני צידי "הקו הירוק" ואתה מתחנף. ועוד לעיניי כל העולם?

תאמין לי אם היית שולח אותי (גם האנגלית שלי מעולה 5 יחידות…), הייתי אומר לו בדיוק מה שאני חושב עליו. שהוא אופורטוניסט, שאם היינו נותנים לו דרכון מעבר חופשי בתקן של יו"ר ההתאחדות הפלסטינית, הוא היה מתקפל ולא היה מגיע לשום מקום ולא דורש שום מחאה. הייתי אומר לו שהוא שמדבר על חיסולה של מדינת ישאל, כועס שאנחנו מחסלים את הכדורגל הפלסטינאי, שחמאס יורה ממגרשי כדורגל והוא סותם את הפה? וזה רק ההתחלה. ואתה מה עשית במקום? אמרת לו בוא נלחץ יד? (יופי עופר…).

אבל צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים. בהתחלה הוא עשה רעש כמו מטוס הרקולס שממריא וסיים כמו אוויר שיוצא מבלון (הייתה לי דוגמא אחרת לאוויר שיוצא ממקום אחר… אבל נעזוב לא נעים. בסוף עוד יבקשו ממני שאלחץ לו יד…. ואצלי כמו שהבנתם אין סיכוי).
ואסיים בדברי טל ברודי, קפטן מכבי ת"א שאמר על ישראל: "אנחנו נשארים על המפה גם בספורט ולא רק בספורט". הבנת מר רג'וב…

וחכם סידי אומר: כמישהו נותן לכם עצה על חשבון החיים שלכם… תבדקו אם הוא מקיים את העצה… על חשבון החיים שלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך